Prije 11 godina klinci su pred televizorom provodili nešto više od tri sata dnevno, a danas više od sedam sati provode gledajući TV i koristeći se računalom, mobitelom i drugim elektroničkim napravama za zabavu! Američka pedijatrijska akademija (AAP) navodi taj podatak ažurirajući prvi put svoje smjernice za medijski odgoj iz 1999. godine. Smjernicama nastoji upozoriti roditelje na posljedice bombardiranja djece internetom, videoigricama, iPodima, televizijom, mobitelima...
Više vremena troše jedino na spavanje. Do svoje 70. imat će 10-godišnji staž pred ekranom! To je problematično iz više razloga, navodi se u smjernicama. Pedijatri upućuju roditelje da bi za početak trebali djeci vremenski ograničiti korištenje medija. AAP preporučuje i da djeca mlađa od dvije godine uopće ne gledaju TV (a dvije trećine ih gleda po sat i pol dnevno), dok stariji od dvije godine ne bi trebali dulje od dva sata na dan posvetiti zabavnim medijima, od Facebooka do Super Marija.
Za početak treba izbaciti TV prijamnik iz dječje sobe, gdje ga ima više od 70 posto tinejdžera. Deseci studija pokazali su da više vremena pred zaslonima nosi veću vjerojatnost za pretilost kasnije, upozorava za ParentDish dr. Victor Strasburger, profesor pedijatrije na Sveučilištu u New Mexicu i član AAP-ova vijeća za komunikacije i medije.
Problem je i što djeca na ovaj način gube dragocjeno vrijeme za aktivnosti i druženje s prijateljima. U riziku od debljanja su i inače aktivna djeca, a sve skupa povezano je i s problemima u školi, poremećajem pozornosti i spavanja te prehrane, upozoravaju smjernice. Više od 200 istraživanja upozorava da izloženost nasilju u medijima neku djecu čini agresivnijom i neosjetljivom na nasilje.
DJECA POTROŠAČI je dokumentarni film o tome čemu su danas djeca izložena u Americi. Na žalost, zahvaljujući \"blagodatima\" globalizacije stvar je odavna prešla granice Amerike i ne treba puno pronicljivosti za vidjeti da se te stvari događaju i oko nas, kao što i ne treba puno maštovitosti za zamisliti da ćemo uskoro svjedočiti i ono što se još nije počelo događati, a obrađeno je u filmu. Trajenje filma je nešto više od 60 minuta, onoliko koliko traje prosječna epizoda popularne sapunice ili svakako kraće od jedne nogometne utakmice. Odlučite želite li uložiti toliko vremena i dobiti neke ideje o uzrocima simptoma koje već zasigurno primjećujete i kod svoje djece jer su izložena sve većim pritiscima na dnevnoj osnovi. Nema pokazatelja koji govore u prilog tome da bi se pritisak na njih mogao smanjiti. Film bi roditeljima mogao pomoći i u objašnjavanju svojoj djeci da neke od njihovih tako jakih želja i zahtjeva u stvari nisu izvorno njihova već nametnuta od neumorne propagandne mašinerije koja stalno pomiče granice u svom nastojanju da bude što prisutnija sa svojim porukama u dječjim glavama i da na svoj način oblikuje njihove interese i kriterije po kojima su \"face\" i \"cool\", a sve u svrhu daljnjeg povećavanja profita. 27.minuta (Dr.prof. Juliet Schor, redovni profesor sociologije s Boston College): \"Oni ih čak prate dok idu u kupaonice. Razgovarala sam puno ljudi koji su sjedili i promatrali djecu dok se kupaju i tuširaju, gledajući kako se koriste šamponom i sapunom, proizvodima za zdravlje i ljepotu, kako se ta kategorija naziva, kako bi nakon toga pisali izvještaje za njihove klijente što da učine s pakiranjem.\" 31.minuta (Dr.Michael Brody, dječji psihijatar): \"Izgovoriti ću to. Takvi propagandisti su vrlo slični pedofilima. U redu? Oni su stručnjaci za djecu. Ako želiš biti pedofil ili propagandist za djecu, trebaš znati s djecom i što će djeca poželjeti.\" 47.minuta (Dr. Michael Rich, Dječja bolnica Boston): \"To je ogroman, stotine milijuna dolara vrijedan biznis godišnje, koji prodaju zbog roditeljske nesigurnosti. U osnovi ostavljaju roditelje s mišlju da ako im ne nabave te stvari, da će njihova djeca zaostajati.\" Film s HR podnaslovima možete skinuti ovdje: http://www.megaupload.com/?d=UOICZ521 ili pogledati direktno ovdje: http://www.youtube.com/watch?v=RoJ4Rw-egtY