U zagrebačkom Hypo centru održana je 2. konferencija o retorici i kulturi komuniciranja. Sudjelovali su brojni stručnjaci, koji su u devet predavanja, dva okrugla stola i tri radionice poučavali sudionike o važnosti uspjele komunikacije.
Moć izgovorene riječi
Brojna predavanja otvorila je Mirela Španjol Marković, direktorica tvrtke Ciceron te organizatorica ovog skupa. Istaknula je kako mediji lošim izborom tema stvaraju lošu komunikacijsku klimu. Upozorila je i kako Crkva te profesori u javnom sektoru ne smiju davati izjave u kojima se promiče pesimizam i defetizam. Kroničari hrvatske gluposti, kako ih neki nazivaju, Nikola Plečko i Siniša Mareković, poznatiji kao Nik Titanik i SiMke izlagali su brojnim okupljenima, među kojima se moglo vidjeti i časne sestre, o moći slika u komunikaciji.
– Slika je moćan medij – rekao je S. Mareković te ispričao kako su se oni osobno uvjerili u to prije godinu dana.
– Ljudi su površno gledali karikaturu na kojoj je bio oglas HZZO-a kako traže radnike – rekao je te dodao kako je poslije toga u splitskom Zavodu za zapošljavanje bila prava navala. Ljudi su tražili sobu na 5. katu gdje ih je trebao čekati posao. Poslije prijetnji HZZO-a da će pokrenuti sudski postupak zbog neovlaštene uporabe logotipa i prijašnjih neugodnosti, morali su skinuti karikaturu sa stranice.
– Poslije deset godina napravili smo iznimku i objavili da je to bila fotomontaža – kazao je Plečko.
Središnje predavanje na konferenciji održala je Gabriele Zienterra, vlasnica jednog od najstarijih instituta za retoriku i komunikaciju. Upozorila je na moć izgovorene riječi te poučila nekim trikovima kako da bolje komuniciramo s ljudima.
Macan – najbolji govornik
– Važno je i ispravno disati, a zijevanje je upravo zato i zdravo jer tako tijelo dobiva kisik – rekla je G. Zienterra.
– Pripremao sam se sto godina, čitao, gutao zakone da bi mi ljudi poslije toga rekli kako su me vidjeli na televiziji – požalio se na početku izlaganja saborski zastupnik Dragutin Lesar te dodao kako je važno slušati i malo govoriti jer je to ključ uspjele komunikacije. Otkrio je kako se dosta priprema za nastupe pa je pri izglasavanju proračuna pripremio odgovor na svaku parolu koju bi premijerka Jadranka Kosor mogla upotrijebiti u svom govoru.
– Izjava "Ne morate dati sve za Hrvatsku, dovoljna je ostavka" bila je pripremljena već prije – istaknuo je Lesar.
Na temelju istraživanja koje je provela agencija GfK, proglašena je i najbolja televizijska voditeljica. Nagradu je osvojila Daniela Trbović sa 18,8 posto glasova. Najboljim govornikom među poslovnim ljudima proglašen je Nikica Gabrić iz Klinike Svjetlost s uvjerljivih 57,6 posto glasova. Predavanja su nastavljena s izlaganjem stručnjaka za PR Krešimira Macana, kojem je na kraju dodijeljena nagrada najboljeg govornika na konferenciji. On je komentirao moć društvenih mreža koju smatra velikom. Toliko je, istaknuo je, velika da se čak i Vatikan počeo služiti njima.