ISPRIČALI ISKUSTVA

Konobari priznali što im najviše smeta kod gostiju, otkrili i trikove koje koriste za veće napojnice

Foto: Pexels
1/4
22.01.2024.
u 14:38

Konobari su potvrdili kako uvijek pretpostavljaju tko će iz društva platiti račun, a onda prate tu dinamiku i toj osobi pružaju najviše pažnje

Posao konobara nije nimalo jednostavan – duge smjene, rad tijekom noći, cjelodnevno hodanje, stajanje, susreti s neugodnim gostima, a tu je i teška situacija koja ih je sve zatekla prije tri godine, nakon pojave pandemije. Mnogi su ostali bez posla, a mnogi su morali biti na čekanju do kraja lockdowna. O tome kako im je raditi, koje stvari ne vole, a koje preferiraju, kao i koje ''tehnike'' koriste kako bi možda dobili i bolju napojnicu, raspravljalo se na društvenoj mreži Quora.

Jedno od njih je, pisali su iskusni, suptilno klimanje glave prilikom primanja narudžbe ostavlja dojam kako je gostu pružena potpuna pozornost zbog čega on dobiva na važnosti. Osim što izgleda kao da ga se sluša bez prestanka, klimanje glavom popraćeno uz nazive određenih jela ili pića može potaknuti želju za njima jer izgleda kao da ih konobar odobrava, a ljudi vjeruju kako oni znaju sve o ugostiteljskom objektu u kojem rade.

Ako se radi o mjestu više kategorije, konobari će uz večeru rado napraviti nešto čime će zabaviti goste. Ne mora se raditi o nekom velikom spektaklu, dovoljno je impresionirati goste svojim vještinama. Ponekad je to specijalno flambiranje nekog jela, žongliranje bocama pića ili pak nešto treće, što fantastično izgleda i odaje dojam kako konobar uistinu zna svoj posao. Ljudima obično nije problem pravom profesionalcu ostaviti koju kunu više no što su planirali. 

Dobro pamćenje najbolji je prijatelj svakog konobara ne samo u situacijama kada primaju narudžbu već i tijekom cijelog radnog vremena. Osim narudžbe, važno je zapamtiti poneke detalje poput imena ili isječaka iz razgovora koji su se s njima vodili. Ako mu konobar zapamti ime, pojedinac se lakše zbližava s osobljem restorana, a ako još i zapamte koje mu je omiljeno piće ili što uvijek jede, rado će ostaviti obilatu napojnicu.

POVEZANI ČLANCI:

Konobari su potvrdili kako uvijek pretpostavljaju tko će iz društva platiti račun, a onda prate tu dinamiku i toj osobi pružaju najviše pažnje. Jedan od malih trikova kojima se koriste je i onaj da s tom osobom pokušaju ostvariti lagani dodir rukom po ramenu ili ruci kako bi ostvarili prisniji odnos. 

Posebnu pažnju konobari mogu posvećivati vašoj djeci ili ljubimcima, ali to ne mora značiti da im je uistinu stalo. Konobari znaju kako će ovo raznježiti svakog pojedinca i to ponekad znaju iskorištavati tako da im posvete posebnu pažnju koja najčešće rezultira velikom napojnicom zbog ljubaznosti.

Važno je osigurati da se gost osjeća kao kod kuće, a tome dobro može poslužiti i uspostavljanje razgovora. "Neki ljudi uvijek razgovaraju s konobarima. Važno je taj razgovor nastaviti, a ne samo se smješkati i otići. Ako se u taj razgovor još može unijeti i neka šala koja se u njega uklapa, to je pun pogodak", rekla je Barbara V., sezonska konobarica koja zbog svojeg ljubaznog ponašanja i profesionalnog stava putem napojnica zaradi dodatnu polovicu plaće. Na portalu Theeverygirl, dugogodišnja konobarica napisala je tekst o stvarima koje konobari ne podnose da gosti rade.

"Želimo vam servirati savršeno jelo, no ponekad vam ne možemo pripremiti jelo koje ste zamislili jer moramo pratiti jelovnik koji je osmišljen da može zadovoljiti većinu gostiju u restoranu i mogućnosti kuhara." Zamolila je ljude i da ne lažu o svojim alergijama na namirnice jer kuharima oduzima jako puno vremena da prilagode vaše jelo kako ne biste imali alergijskih reakcija. Ako lažete o svom zdravstvenom stanju samo kako biste dobili neki "ekstra obrok", to zaista nije lijepo. 

Također, ako naručujete hranu za van bilo bi lijepo ostaviti napojnicu i u takvim situacijama. "Imamo samo dvije ruke, baš kao i vi. Stoga imajte na umu, ako je gužva, da nismo u mogućnosti jako brzo obaviti ono što bismo mogli da nije gužva u restoranu. Imajte razumijevanja za to i pokušajte pozvati konobara za dodatne narudžbe za sve za stolom, a ne jedan po jedan svakih nekoliko minuta."

"Nerijetko su plaće konobara tek osnovne, što znači vrlo male, pa mnogi ovise o napojnicama. Ako ste u mogućnosti, ostavite napojnicu, to nam znači mnogo." "I mi smo ljudi koji griješe, stoga nam recite ako smo vam nešto zaboravili donijeti. Dajte nam priliku da ispravimo propust, nemojte nas napadati. Nemojte nas kažnjavati tako da ne ostavite napojnicu jer vam se jelo našeg kuhara nije svidjelo. Frustrirajuće je kada nam ne date priliku da vam pokušamo učiniti boravak i konzumaciju jela kod nas što ugodnijima."

"U restoranu je u pogonu cijeli sustav ljudi koji funkcionira oko vas. Ako ste završili s jelom, a vidite da netko dulje čeka na slobodan stol, ustupite svoje mjesto nakon obroka. Pazite na svoju djecu koja trčkaraju okolo da nas ne ometaju u poslu ili prouzroče da nam nešto padne na pod. Ili na njih." I kad mjere popuste, gosti kafića i restorana mole se da se pridržavaju svih propisanih mjera. 

>> VIDEO Konobar iz Dubrovnika oduševio Beograđanina: 'Naručio sam espresso s mlijekom, a onda je donio račun..'

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije