Stvaranje svjetskog brenda

Muzejima Iluzija u svijetu upravlja Metamorfoza tim iz Zagreba. Sada otkrivaju behind the scenes detalje

Bojan Zibar
19.04.2023.
u 08:30

Ništa nije kako se čini! Priča koja stoji iza originalnog koncepta krenula je 2015. iz Zagreba, a ekipa iz Metamorfoze dala je jedinstveni behind the scenes u ovaj uspješni globalni projekt

Da je jezik zabave univerzalan ne prestaje dokazivati Muzej Iluzija koji se trenutno može pohvaliti s 42 lokacije od Zagreba preko New Yorka, Dubaija, Milana, Pariza u 25 država svijeta, i tu s ekspanzijom ne planira stati. No, važno je imati na umu kako iza ovog iznimnog širenja, kojem svjedočimo posljednjih godinu dana, stoji Metamorfoza. U pitanju je relativno mlada hrvatska tvrtka koja je uspjela ostaviti trag na svjetskoj razini, trenutno upravljajući globalnom mrežom Muzeja Iluzija diljem Europe, Sjeverne Amerike, Azije i Afrike. O tome, ali i o upravljačkoj strukturi te planovima na panelu za medije ispričali su Teo Širola, direktor Metamorfoze te Roko Živković, osnivač i vlasnik Muzeja Iluzija u Zagrebu kao i savjetnik u Metamorfozi.

Foto: Bojan Zibar

„Možemo se pohvaliti činjenicom da smo trenutno najveći lanac privatnih muzeja na svijetu, a Metamorfoza je kompanija koja stoji iza brenda. Naš tim čini preko 50 stručnjaka iz Hrvatske koji pokrivaju područja projektnog menadžmenta, istraživanja i razvoja, logistike, arhitekture, financija, marketinga i account menadžmenta, te iz Zagreba upravljaju brendom Muzeja Iluzija, i samim muzejima diljem svijeta“ govori Teo Širola te ističe kako su krajem 2022. godine u Charlotteu u Sjevernoj Karolini otvorili prvi vlastiti muzej kojim direktno upravlja zagrebačkim tim. Upravo to otvorenje, kao i sve nadolazeće lokacije sinonim su za novu eru poslovanja Muzeja Iluzija čiji je cilj značajno povećanje vrijednosti kompanije.

„U prethodnoj godini zagrebački tim je iz tog razloga peterostruko narastao. U 2023. godini nastavljamo s valom zapošljavanja na što utječu i sljedeća otvorenja Muzeja Iluzija koja uključuju lokacije u SAD-u. Upravo radi toga u Atlanti otvaramo i ured koji će biti centrala za američko tržište, dok globalno sjedište Metamorfoze i dalje ostaje u Zagrebu u Radničkoj“ otkriva dalje Teo Širola i objašnjava kako je Metamorfoza vlasnik franšize, da svaki muzej ima svog franšizera koji je odgovoran za poslovanje muzeja, a vodi ga uz pomoć i podršku zagrebačkog tima. Svi oni zajedno vode franšizere kroz sve faze, od izgradnje muzeja do upravljanja na dnevnoj razini i razvoju.

Foto: Bojan Zibar

„Za nas u Metamorfozi, to znači puno komunikacije s partnerima koji dolaze s različitih tržišta i iz različitih kultura, što je savršena prilika za učenje i razvoj te stjecanje novih znanja i iskustava na međunarodnom tržištu“ nastavlja i iznosi fascinantne podatke kako je dosad preko devet milijuna posjetitelja prošlo kroz Muzeje Iluzija diljem svijeta, a 2022. godina bila dosad najuspješnija godina za Muzej Iluzija.

Veliki uspjeh ovih dana doživljava i ponovno za javnost otvoren, nakon opsežne adaptacije, Muzej Iluzija u Zagrebu kojim i dalje upravljaju njegovi osnivači, vlasnici Roko Živković i Tomislav Pamuković.

Foto: Bojan Zibar

„Jako smo sretni što smo zagrebačkoj publici predstavili dosad najatraktivniji muzejski postav. On uključuje preko 70 eksponata, od kojih su neki doživjeli svjetsku premijeru. Jedan od njih je famozni Vortex tunel u kojem i oni najspretniji zaborave hodati“ poručuje Roko Živković koji ne krije kako su upravo za Muzej Iluzija u Zagrebu posebno emotivno vezani jer je iz njega krenulo osvajanje svijeta, dok renovaciju vide kao svojevrsnu zahvalu sredini iz koje potječu i koja ih je prihvatila.

Da je zbilja riječ u uspješnom hrvatskom izvoznom proizvodu potvrđuje i činjenica da svi eksponati za sve muzeje nastaju u Hrvatskoj, točnije Oroslavju i to od strane predanog istraživačko-razvojnog tima od desetak ljudi koji su u cijeloj priči od samog početka.

Foto: Bojan Zibar

„Upravo su zaposlenici oni do kojih iznimno držimo, a employer branding nešto na čemu kontinuirano radimo. Naši zaposlenici imaju priliku biti dio globalno uspješne priče i raditi na zanimljivim projektima koji kroz edukativan i zabavan sadržaj mijenjaju percepciju ljudi širom svijeta“ dodaje Teo Širola koji rado otkriva i Metamorfozine ambiciozne planove.

Do kraja 2026. godine planiraju stvoriti mrežu od 100 Muzeja Iluzija i zaposliti još stručnjaka. Cilj im je pritom ekspanzija cijelim svijetom s naglaskom na Zapadnu Europu i Sjevernu Ameriku jer upravo iz SAD-a dolazi najveći dio prihoda. Uz spomenuti novi ured u Atlanti, vlastiti Muzeji Iluzija uskoro će biti otvoreni ondje, ali i Minneapolisu, Denveru, San Diegu te Las Vegasu. Malo je reći da ova ekipa svoj trag zbilja planira ostaviti po cijelom svijetu.

Foto: Bojan Zibar

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije