Nerijetko roditelji, u silnoj želji da njihovo dijete bude najbolje u školi ili barem u razredu, griješe u odnosu prema svom đaku.
Opetovano ponavljanje da mora u svemu biti najbolji učenik u djetetu stvara nesigurnost, pa čak i odbojnost prema školi. Psiholozi upozoravaju da psihičko zdravlje učenika mora biti cilj svih odgovornih u obrazovnom sustavu, kako institucija tako i roditelja.
– Roditelji bi na školu trebali gledati kao na partnera u odgoju djeteta. To znači da nipošto ne smiju kritizirati postupke učiteljice pred djetetom, nego direktno razgovarati s njom o eventualnom nesporazumu. Roditelji bi također, iako je to često vrlo teško, trebali biti svjesni mogućnosti svoje djece i prema njima bi morali uskladiti svoja očekivanja – upozorila je psihologinja Ana Ribarić Gruber.
– A to znači ne pokazivati ljutnju ili razočaranje ako u imeniku nisu sve petice. Svaki roditelj trebao bi se prisjetiti svojih neuspjeha u školi, ali i na poslu.
Ne funkcioniramo svaki dan savršeno, stoga nemamo pravo to isto tražiti od djeteta.