Pitanje: Čitatelj T. M. javio nam se s pitanjem o kvaliteti plina koja, tvrdi, više nije ista kao nekada.
– Koristim plin u bocama više od 30 godina. Do prije godinu dana plin je trajao po 3 mjeseca, a sada ista količina ne traje niti mjesec. Kada sam o tome pitao prodavače na crpki, rekli su mi da se u boce toči nekvalitetan plin, rusko smeće. A naš plin ide u Mađarsku MOL-u.
Odgovor: Tomislav Lončar iz Udruge za zaštitu potrošača Hrvatske objašnjava kako je pri ocjeni vrlo važno promatrati sve parametre - od štednjaka do čistoće plamenika. Distributeri, objašnjava Lončar, dužni su staviti jednaku kalorijsku vrijednost u svaku bocu, a ona nema veze s težinom.
Smatra li čitatelj da je prevaren te da dobiva u boci plin loše kalorijske vrijednosti ili da ga je u boci manje nego što ga treba biti, preporučio bih mu da se obrati službi za reklamacije distributera plina. Podatke će naći na boci koju ima. Toj službi treba se obratiti pismeno i zatražiti objašnjenje, a ona je dužna odgovoriti, savjetuje Lončar. Napominje da je isto i s gradskim plinom koji jednog dana može biti kaloričniji, a drugog slabiji, no ne valja suditi po subjektivnom osjećaju.
Istina je da plin nije kvalitetan radim u jednom distributeru plina i Inina izvješća o kvaliteti plina su za malu djecu.