UPOZNAJTE 'FRIDGESCAPING'

Novi bizarni trend podijelio društvene mreže – je li okvirima za slike i lampicama mjesto u hladnjaku?

TikTok
02.11.2024.
u 19:11

Dekoriranje unutrašnjosti hladnjaka nije svima najbolje sjelo i kod Lynzi je kod mnogih pratitelja izazvala bijes

Lynzi Judish je uredila gotovo svaki kutak svog njujorškog doma, od stropa blagovaonice do malog gnijezda za vrane na vrhu kuće. Sve što je nakon toga ostalo za urediti bila je unutrašnjost njezinog hladnjaka. Tako je Judish počela s 'fridgescapingom', odnosno dekoriranjem unutrašnjosti hladnjaka, i to kao da je riječ o bilo kojoj drugoj sobi u njezinu domu, piše CNN. Ovaj trend na TikToku naizmjenično oduševljava i ljuti gledatelje, koji ili padaju u nesvijest nad romantičnim scenama ili se ljute na prividnu besmislenost uređivanja prostora koji većina ljudi nikada neće vidjeti.

VEZANI ČLANCI:

Judishin 'fridgescaping' uključuje promišljeno posloženo voće i povrće, poput buketa šparoga u vazi, te šarmantne posude za pohranu, kao što su ružičasti stakleni vrčevi i starinske keramičke posude za maslac — odnosno, kako sama Judish kaže, 'bilo što što će uljepšati vašu hranu'. Nedavno je počela tematski uređivati svoj hladnjak prema poznatim serijama kao što je 'Bridgerton' odnosno 'Fridgerton', kako ga Judish naziva, zamjenjujući neprivlačne kartonske kutije dekorativnim elementima koji su sigurni za hladnjak, poput okvira za slike i figurica.

Judish priznaje da ukrašavanje unutrašnjosti hladnjaka možda zvuči pretjerano. Neki pratitelji ne razumiju zašto bih stavila porculansku bistu, svjetleće lampice ili svježe cvijeće uz zdjelu paprika ili vrč soka od naranče. 'Imam osjećaj da sam nenamjerno stvorila nešto što izaziva bijes', rekla je Judish.

'Fridgescaping' nije nastao na TikToku. Judish zasluge za tu praksu pripisuje Kathy Perdue, umirovljenoj dizajnerici i bivšoj lifestyle blogerici, koja je spomenuti termin osmislila u blog postu iz 2011. godine. Perdueina verzija 'fridgescapinga' bila je puno suzdržanija od Judishine interpretacije. Ona je jednostavno očistila hladnjak prije odlaska u trgovinu i posložila voće i jaja u moderne posude.

GALERIJA: Gdje u Hrvatskoj borave bogati turisti? Ove lokacije pršte luksuzom, a jedna je magnet za vlasnike jahti

1/19

'Zašto ne staviti svoje svakodnevne namirnice u lijepe posude i imati nešto lijepo za pogledati kad otvorite vrata hladnjaka?!' napisala je tada Perdue. 'Fridgescapeovi' popularni na TikToku danas više nalikuju ukrašenom božićnom izlogu nego Perdueinoj verziji. Dekor hladnjaka postao je toliko naglašen da Rebecca Bingham, koja na TikToku objavljuje svoje pronalaske iz second-hand trgovina, nije bila sigurna jesu li videi koje je gledala ozbiljni ili ne. Ipak, inspirirali su je pa je kreirala vlastiti 'pretjerani fridgescape' sa svijećama, vazama, malim ogledalom i izvezenim umjetničkim djelima — voće i povrće gotovo je palo u drugi plan zbog takvih naglašenih sitnica. Njezin 'fridgescape' je, međutim, nastao samo za zabavu — sve je izvadila čim je snimila video jer većina toga nije bila sigurna za pohranu hrane. Shvatila je da je njezin video nenamjerni komentar na rastuće cijene namirnica jer ispada da je danas lakše napuniti hladnjak sitnicama nego hranom.

'Lako je biti satiričan na račun ovog trenda koji nešto osnovno i praktično, poput pohrane hrane ,pretvara u stilizirani, gotovo performativni čin', rekla je Bingham. 'Kada vidite hladnjake uređene u stilu muzejskih izložbi, ispunjene predmetima usklađenima po bojama ili predmete koji nisu hrana, naglašava se apsurdnost nastojanja da se nešto funkcionalno učini savršenim za društvene mreže.'

Kritičari 'fridgescapinga' problematiziraju nepraktičnost i neozbiljnost proširivanja uređenja interijera na jedan od intimnijih prostora u kuhinji. Judish kaže da zna kako 'fridgescaping' ne bi funkcionirao kod većine ljudi. Pojašnjava kako je riječ o složenom procesu – za njezin prvi 'fridgescape'  trebali su sati samo da dubinski očisti i pripremi povrće, a prije nego što nešto stavi u hladnjak, sve posude za hranu podvrgava testiranju na olovo. Ali za nju to, kaže, funkcionira. Judish tvrdi kako je takav način skladištenja proizvoda motivira da ih pojede prije nego što se pokvare. 'Nikad se nisam osjećala zdravije, što je vrlo neočekivana nuspojava', rekla je.

Ona svoju listu namirnica kreira prema temama, što znači da svaki tjedan kuha nešto novo. Kad joj je hladnjak postao začarana šuma, napunila ga je jestivim cvijećem iz vrta kako bi mogla 'jesti kao vila'. A za hladnjak inspiriran povijesnom serijom 'Outlander', odabrala je proizvode koji su se konzumirali u američkim kolonijama prije američkog rata za neovisnost.

Iako osmišljavanje nove teme svaka dva tjedna podrazumijeva mukotrpan rad, tvrdi kako joj otvaranje hladnjaka svaki dan joj pruža trenutni nalet dopamina, tvrdi. Bingham pak, koja na svom profilu promovira 'svjesnu potrošnju' i potiče svoje pratitelje da kupuju samo stvari koje 'imaju svoje mjesto i svrhu', kaže da 'fridgescaping' ponekad može djelovati protiv tih principa. No, na kraju, 'fridgescaping' nije nešto zbog čega bi se trebalo ljutiti. Najbolje ga je prihvatiti kao 'zaigrani trend', zaključila je Bingham.

Djevojčica (8) ima pravi 'mali zoo': U sobi spava s tarantulama, zmijama...

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije