Recesija je još uvijek prisutna kada je u pitanju kupnja darova za Božić. Barem ako je suditi prema istraživanju američke NDP grupe prema kojem će se ove godine za Božić najviše kupovati korisni darovi poput odjeće (43 posto), što je jedan posto više nego u 2010. godini.
Manje elektronike
Igračke će birati nešto manje kupaca (31 posto, dok je 2010. godini ta brojka bila 32 posto), a pad su doživjele i knjige koje će kupovati samo 20 posto potrošača, što je tri posto manje nego lani, te videoigrice i igraće konzole. Manje će se kupovati i filmovi te DVD-i kao i elektronički aparati poput televizora, mobitela, računala i videokamera. Više potrošača birat će parfeme, a jednak broj kao i lani birat će torbe i satove te neke sitne detalje, prenosi portal Consumer world.
Raspodjela troškova
Trend kupovanja blagdanskih darova i nekoliko mjeseci prije Božića pojavio se upravo u recesiji, a objašnjenje su stručnjaci pronašli u raspodjeli troškova na nekoliko mjeseci, pa je trošak uoči blagdana znatno manji. Isti trend vidi se i u kupnji božićnih ukrasa, pa su i trgovine u Hrvatskoj (primjerice Kika i Müller) počele slijediti trend onih svjetskih i sve ranije božićni asortiman stavljaju na svoje police. Oni koji žele uštedjeti tako već sada mogu potražiti darove i ukrase od prošle godine na sniženju.
Jezuš,pa kaj je i u Ameriki recesija? Pa ja sam mislil da je samo kod nas! I tam je sigurno za sve kriva naša premijerka. Tak pričaju črleni.