Promidžbena kampanja za parfem Opium francuske modne kuće Yves Saint Laurent, u kojoj je britanska manekenka i glumica Sophie Dahl pozirala naga, osma je na “top listi” reklama koje su dobile najviše prigovora u posljednjih 50 godina. Objavila je to ASA (Advertising Standards Authority), nezavisna britanska agencija koja prati standarde oglašavanja.
Provokativna fotografija s razodjevenom Sophie Dahl koja nosi samo nakit i štikle objavljena je 2000. godine. Bila je to ideja Toma Forda, koji je tada postao kreativni direktor modne kuće YSL i želio joj je vratiti imidž brenda koji je poznat po seksualnim provokacijama i liberalnosti. Fordova je zamisao uspjela – oglas je podigao mnogo buke, fotografija Sophie Dahl postala je sinonim za YSL, a Opium je ostao njihov najpoznatiji miris.
ASA je pak primila brojne žalbe da je fotografija previše “seksualno sugestivna” i neprikladna za dječje oči. Uklonjena je s jumbo plakata, a dopušteno je da i dalje izlazi u “odgovarajućim” časopisima.
– Fotografija je prekrasna. Doživljavaju je kao antiženu, no ja smatram da je zapravo vrlo ohrabrujuća za žene – izjavila je Sophie Dahl.
U ASA-inom istraživanju među prvih deset tvrtki koje su u posljednjih 50 godina dobile najviše prigovora za promidžbene kampanje, našli su se automobilski div Volkswagen i lanac brze hrane KFC (Kentucky Fried Chicken).