Ruž za usne odlazi u povijest, ne možemo zamisliti dan bez malene bočice omiljene vode, glačala za kosu, a tekući sapun već odavno je zamijenio “starinski” kruti. Vremena se mijenjaju, baš kao i potrošački trendovi i navike, barem ako je suditi prema istraživanju britanskog Ureda za statistiku koji je odlučio sušilo za kosu zamijeniti glačalo za kosu u potrošačkoj košarici. U istoj je sjajilo za usne zamijenilo trošak ruža, a bočice vode zamijenile su u ženskim torbicama limenke gaziranih pića. A kakvo je stanje u Hrvatskoj? Vrlo slično!
– U našim parfumerijama podjednako se prodaju ruževi i sjajila. Sjajila preferiraju mladi, dok starije gospođe biraju ruževe. S obzirom na to da nam dolazi ljeto, sjajila se u nešto većem postotku prodaju bolje od ruževa (taj omjer je otprilike 55 posto za sjajila, a 45 posto za ruževe). A rijetko koji brend danas ima u svojoj ponudi kruti sapun – kažu iz parfumerija Martimex. Potrošačke navike mijenjaju se s godinama, ali i zbog tehnologije koja svakodnevno nudi nove, poboljšane i praktičnije proizvode.
– Kategorija krutih sapuna unazad nekoliko godina bilježi pad prometa. Potrošači su svjesniji da je higijenskije korištenje tekućih sapuna. Porasla je i potrošnja kremastih gelova za tuširanje, koji istodobno i njeguju. To skraćuje vrijeme potrebno za njegu kože – objasnili su iz dm-a.
Navike potrošača mijenjaju se i u krizi zbog uštede i praktičnosti.
– Otkako se kriza produbila, potrošači su se prebacili na kupke inače predviđene za kupanje, koriste ih kao gelove za tuširanje jer za manju vrijednost dobiju veći sadržaj, tako da je ova kategorija zadnjih mjeseci eksplodirala – ističu iz dm-a.
Ja samo znam da ovi tekući i sapuni i gelovi za tuširanje jako isušuju kožu. Možda ne svi al ovi za nas obične smrtnike po nekih 10 - 12 kn koma.