Dvije znanstvenice Liuba Y. Belkin i Maryam Kouchaki napravile su tri eksperimenta kako bi pokazale na koji način vrućina utječe na ljudske emocije i ponašanje, piše Reader's Digest.
Razmatrale su podatke iz istraživanja u Rusiji iz 2010. godine gdje su tajni kupci proučavali kako se ponašaju prodavači u trgovinama kofera u kojima je klima bila ugašena. Podaci su pokazali da su prodavači bili manje uslužni kada klima nije radila. U 59 posto slučajeva nisu upitali kupce trebaju li pomoć, nisu im predlagali proizvode i nisu ih slušali.
U drugom eksperimentu 160 sudionika je rješavalo online kviz. Prije početka polovica ispitanika zamoljena je da zamisle da se nalaze u vrućim uvjetima, onda su svi odgovarali na nekoliko pitanja vezanih uz njihove osjećaje i tek onda riješili kviz. Potom su ponovno zamoljeni da riješe kratki test o njihovom iskustvu. Mnogo njih je to napravilo, ali oni koji su zamoljeni da razmišljaju o vrućini nisu bili spremni na ispunjavanje ankete. Također, izjasnili su se da nisu sretni i da su umorni.
Posljednji eksperiment uključivao je studente. Svaki student upitan je 100 pitanja. Jedni su sjedili u toplijoj sobi u kojoj je bilo preko 26 stupnjeva, a drugi su bili u klimatiziranoj sobi. Oni studenti koji su sjedili u toplijoj sobi odgovorili su na puno manje pitanja, dok su oni koji su sjedili u klimatiziranom prostoru bez problema riješili kviz.
"Cilj našeg istraživanja bio je pokazati kako temperatura utječe na ponašanje ljudi. Ljudi koji su bili u neugodnim uvjetima su manje i pomagali", rekle su znanstvenice.
Najjači su ovi znanstvenici koji konstatiraju ono sto je oduvijek poznato. Čini mi se da je 90% takvih.