Danas su podjednake šanse da ćete u prvim redovima pariškoga Tjedna mode vidjeti Emanuelle Alt, glavnu urednicu Voguea, ili nekoga od profesionalnih sportaša. Možda je veza između sporta i visoke mode uvijek postojala, ali društvene mreže poput Facebooka, Twittera i Instagrama omogućile su prethodno nezamisliv uvid u sve što se nalazi iza običnih timskih uniformi.
Ispostavilo se da dobar dio sportaša izdvaja dio izdašne zarade za transformaciju u prave ikone stila.
Sjetimo se Davida Beckhama, Toma Bradyja iz NFL-a i drugih sportaša koji su svoj modni bunt izrazili prelaskom s poderanog jeansa i vrećastih majica na odijela krojena po mjeri te dizajnerske detalje. Bez obzira na to predvode li sportaši ovaj val društvenih promjena ili ga samo odražavaju, nakon što je grunge posljednja dva desetljeća dominirao muškim modnim izražajem, čini se da muškarci ponovno počinju brinuti o svom stilu. Čak nas je i TV serija Mad Men nedavno podsjetila na vrijeme kada su muškarci bili ambiciozni i uspješni te su nosili odijela i izvan radnog mjesta.
„Odijela su definitivno ponovno in“, izjavio je Zoran Košćec, predsjednik uprave Varteksa, čija je tvrtka opremila Hrvatski teniski savez odijelima krojenima po mjeri za finale Davis Cupa protiv Argentine. „Da barem mogu reći da smo mi to pokrenuli“, govori Košćec kroz smijeh, „ali ta je promjena veća od Varteksa, a mi zadovoljno doprinosimo tom trendu“.
Iako postoje izvanredni pojedinci čije sposobnosti i karakteristike dovode njihove timove do novih vrhunaca, većina profesionalnog života svakog sportaša uključuje timski rad, a njihovi ugovori zahtijevaju izraženu identifikaciju s momčadima. Stoga je logično da igrači traže načine da se istaknu i izvan sportskih terena, a fanovi sve pozorno prate.
Potpredsjednik GQ-a Chris Mitchell istaknuo je nedavno u intervjuu za Bloomberg: „Muškarci ne obraćaju osobitu pozornost na muške modele i ne žele se identificirati s njima; muškarci pogledaju u LeBrona i pomisle, želim biti poput njega“. Pritom je mislio na aktualnu NBA legendu, LeBrona Jamesa. Mitchell je dodao da se sportaši nalaze na 30% naslovnica njegova časopisa. A dovoljan je jedan pogled na istraživanje o dodatnoj tržišnoj vrijednosti od promocije brandova koje je proveo Hookit kako bi postalo jasno da muškarce zanima koji sat nosi Ronaldo te koje tenisice nosi Messi.
Tenis je, međutim, oduvijek predstavljao zaseban svijet. S obzirom da se radi o individualnom sportu čak i kada se igra u paru, uvijek je bilo mjesta za izražavanje osobnog stila. A kako se mijenja predodžba o tome kako treba izgledati (i kako se treba ponašati) vrhunski tenisač, mijenja se i prihvatljiva modna slika jednog tenisača te opća popularnost sporta. Svijetom tenisa odavno su prestali dominirati uglađeni plavokosi tenisači u džemperima od kašmira koji dokono ispijaju čaj.
Koji bi drugim sportom istovremeno mogli dominirati elegantni muškarci poput Rogera Federera i šarene sestre Williams? Tenis modernog doba toliko je blisko povezan sa svijetom mode da su tabloidni portali počeli komentirati modne promašaje teniskih zvijezda s jednakom dozom interesa kojom prate modne promašaje obitelji Kardashian.
Modna policija nedavno je razapela Marina Čilića i njegov izbor šarenih kratkih hlača za finale ATP-ja u Londonu. U konačnici je razlika između onoga što zvijezde nose na terenu i izvan njega manja nego u drugim sportovima.
Drski donose drske odluke i na terenu i izvan njega. Elegantni su elegantni i na terenu i izvan njega. Neupadljivi su neupadljivi i na terenu i izvan njega. To su jednostavno pravila te igre.
Modna policija, ili kako nebitni gubitnici žele vladati ponašanje drugih ljudi.