Svake godine Hrvatska iznova obara rekorde posjećenosti, a analitičari predviđaju kako ćemo i u 2018. premašiti lanjske brojke. Pozitivan trend rasta osjetio se već prošle godine, a s 18,5 milijuna turista bilježili smo rast od 13% u odnosu na 2016. Ove godine predviđa se rast od oko 5% što bi još jednom potvrdilo atraktivnost sadržaja koji se nudi.
Bogata turistička ponuda rezultira posjetom različitih profila ljudi, pa tako u Hrvatskoj imamo niz festivala različitih kategorija, od onih za zabavnjake, pa sve do međunarodno prepoznatih festivala filmova. Hrvatska je poznata i po bogatoj gastronomskoj ponudi, izletištima i mnogim drugim sadržajima kao što su muzeji ili adrenalinski i zabavni parkovi. Europska turistička komisija (ETC) u prvom ovogodišnjem izdanju svog magazina Europe-Visit Europe, među 20 europskih odredišta koje preporučuje ove godine posjetiti, spominje i Hrvatsku kao "kraljevski izbor za odmor", a sve više našu zemlju preporučuju i kao festivalsku destinaciju. Hrvatska se na karti svjetskoga festivalskog turizma posljednjih godina čvrsto pozicionirala kao nezaobilazno odredište, a u prilog tome ide i činjenica da glazbeni festivali u našu zemlju dovode više od 200.000 gostiju iz cijelog svijeta što ih čini bitnim dijelom turističke ponude Hrvatske.
Međunarodno priznati filmski festivali
Dubrovačke ljetne igre strancima poznatije i kao Dubrovnik Summer Festival već dugi niz godina okupljaju mnoge znatiželjnike iz regije i svijeta, a kako je njihovo odvijanje pozicionirano u samom srcu ljetne sezone, broj posjetitelja ponekad premašuje svaka očekivanja. Prošlogodišnje izdanje okupilo je oko 2000 scenskih umjetnika na 16 scenskih prostora koje je popratilo ukupno 60.000 posjetitelja, dok će ovo kulturno događanje u 2018. doživjeti 69. uspješnicu. Program festivalske sezone Dubrovačkih ljetnih igara, koje će se tradicionalno održati od 10. srpnja do 25. kolovoza, na gotovo dvadeset ambijentalnih lokacija Grada Dubrovnika predstavit će i ove godine prikaze ponajboljih recentnih hrvatskih dramskih predstava.
Najveći festival elektronske glazbe u Europi
Glazbeni festival ULTRA jedan je od najvećih svjetskih festivala elektroničke glazbe koji se održava na svih pet kontinenata. ULTRA Europe, koji se održava u Splitu od 2013. godine i traje nekoliko dana, jedini je ULTRA festival u Europi, a u proteklih nekoliko godina postao je daleko najveći glazbeni događaj u Hrvatskoj. Naime, festival je proteklih godina u Hrvatsku privukao više od 150 tisuća posjetitelja iz preko 140 zemalja svijeta, a ostvareni BDP od festivala ULTRA Europe čini otprilike 0,08% ukupnog BDP-a Hrvatske. Elektronička scena u Hrvatskoj u posljednjih deset godina izuzetno je velika i razvijena, a to potvrđuje i dodjela nagrade „Ambasador“ koja je orijentirana na dostignuća klupske scene.
Do karata se dolazi online putem
Danas se karte za festivale rezerviraju i do godinu dana unaprijed i to najčešće elektronskim putem, a da su Hrvati karte za putovanja i kulturna događanja skloni kupovati i elektronskim putem potvrđuje i posljednje istraživanje MasterIndex. Od ukupno 85% Hrvata koji su nešto kupovali online, njih čak 38% koristilo je tu opciju za kupovinu bilo kakve vrste propusnice.
Hrvatska u društvu 42 svjetske destinacije
Odnedavno je do najboljeg što Hrvatska nudi najlakše doći putem globalne digitalne platforme Priceless Cities (www.priceless.com). Među 42 svjetske destinacije koje promiču svoju turističku ponudu je dostupna i ona hrvatskih odredišta. Sadržaji su dostupni svima koji su skloni kupovati online, a kako je za kupovinu potrebna samo Mastercard® kartica, ovaj digitalni projekt ima i važnost za promicanje turističke ponude naše zemlje – ne samo kod domaćih, već i stranih turista koji se tako mogu i dodatno informirati i zaljubiti u Lijepu našu. Mogućnosti koje nudi Priceless Croatia odnose se na gastronomske, kulturne i zabavne sadržaje koji omogućuju korisnicima da dožive zemlju na potpuno novi i jedinstveni način.
Kupuju se iskustva i doživljaji
"Naše studije ukazuju da potrošači umjesto kupnje materijalnog sve više teže otkrivanju autentičnih iskustava i doživljaja. Dakle, novac najradije koriste za doživljavanje svijeta. To je upravo ono na čemu počiva platforma Priceless Cities koja korisnicima Mastercard kartica nudi pristup tisućama jedinstvenih iskustava nedostupnih drugima. Oduševljeni smo što Priceless Croatia doživljava svoje drugo, prošireno izdanje jer prirodne ljepote naše zemlje, bogata gastronomija i kulturna baština čine odličnu platformu za neprocjenjiva iskustva", rekla je Gea Kariž, direktorica marketinga u kompaniji Mastercard za Hrvatsku.
Na www.priceless.com se tako u par klikova mogu kupiti različita iskustva pa korisnici mogu doživjeti borbu gladijatora u jednom od šest najvećih rimskih amfiteatara, sudjelovati u Pula Film Festivalu, doživjeti najstariji hrvatski ulični festival Špancirfest kao VIP posjetitelj, otkriti tajnu proizvodnje piva u istarskom San Servolu, kušati nabolje svjetsko maslinovo ulje, uživati u degustaciji vina i večeri koja je pripremljena iz organskog vrta, razotkriti tajne Dubrovnika tijekom Dubrovačkih ljetnih igara, biti u backstageu na festivalu Ultra Europe, upoznati mračnu stranu Zagreba od srednjeg vijeka nadalje, otkriti najsunčaniji hrvatski otok i njegovu dugogodišnju vinsku tradiciju, uživati na privatnom brodu u Šibeniku i koncertu Jessie Ware, u šetnji Velebitom i noćenju u renoviranim pastirskim stanovima, naučiti jedriti ili pak savladati osnove yoge na SUP daskama, trčati po Zagrebu ili uživati u objedu s poznatim hrvatskim kuharom tijekom vožnje balonom u oblacima te još mnogo toga.
Ova iskustva prate jedinstvene ponude poput različitih pogodnosti vezanih za smještaj, kulinarskih iznenađenja u vrhunskim restoranima, popusta na ulaznice za muzeje i jedinstvenih festivalskih mogućnosti.
"Ponosni smo što, zajedno s našim partnerima, domaćim i stranim korisnicima Mastercard kartica možemo ponuditi jedinstvena iskustva i nezaboravne uspomene. Ulaskom u program Priceless Cities Hrvatska nastoji nagraditi potrošače za njihovu vjernost te i dalje poticati bezgotovinske transakcije. Istodobno, u suradnji s trgovcima nastojali smo poboljšati lokalnu turističku ponudu čime potičemo pozicioniranje naše zemlje kao atraktivne turističke destinacije", zaključila je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.
Sadržaj omogućio Mastercard
jadi novinarstva....