– Ma kakav je to sladoled bio za 21 kunu?!? – čudi se Odette Sapač, direktorica Turističke zajednice Rovinja, što sladoled koji duž obale stoji 13, 14 ili 15 kuna u Rovinju i Bolu na Braču stoji čak 21 kunu. – Rovinj se jest opredijelio za vrhunski turizam, a neki bi, čini se, htjeli i dodatno profitirati od te činjenice. Ali takve cijene neće opstati.
Večernjakov cjenometar, koji će jadranske cjenike pod povećalom imati cijelo ljeto, i to će zabilježiti. A već se sada pokazuje da cjenovni ispadi podjednako ljute potencijalne goste i većinu turističkih radnika na Jadranu. Direktor Turističke zajednice Bola Markito Marinković kaže da neki uporno pokušavaju u dva mjeseca zaraditi za cijelu godinu,
– Ali, to ne ide. Za turizam je najbolja reklama kvalitetna ponuda i realna cijena – poručuje Marinković.
Ni direktorica Turističke zajednice Dubrovnika Jelka Tepšić ne odobrava divljanje cijena.
– Ali Dubrovnik i nije najskuplji kod nas. U Dubrovniku svaki gost može naći i smještaj i restoran i kafić prema svome džepu. Ali logično je da su na Stradunu cijene više nego u pokrajnjim ulicama – kaže J. Tepšić.
Gosti Dubrovnika nisu zakinuti, kaže, ni popustima koje neki lokali daju Dubrovčanima. Ta se praksa zadržala samo zimi, no zimski turisti mogu dobiti karticu kojom ostvaruju popuste pa nisu u neravnopravnom položaju.
Sve više od toga bila bi diskriminacija i neturistička poruka našim gostima, ocjenjuje Dubravko Milin, zadarski ugostitelji i pročelnik tamošnje sekcije ugostitelja.
Kada nam nepovratno propadne turizam, prodamo otoke, onda će nam biti bolje. Tada ćemo nuditi smiještaj i za 2$ samo da neko dođe. Evo samo primjera smještaja, jedan prerađeni polustan zajednička kupaona i kuhinja. Nedostatak ikakve tehnike, makarska 8 mjesec 3 x 35Eura. E nedam im baš, rađe idem potrošiti kod slovenaca ili odoh u planine.