Piva voćnih okusa, popularni radleri, promijenila su "krvnu sliku" pivarske industrije – ali i navike hrvatskih potrošača. Nakon dviju teških godina u kojima je pivarsko tržište palo oko 12 posto, u devet mjeseci ove godine, u odnosu na isto razdoblje lani, potrošnja piva porasla je na 2,87 milijuna hektolitara ili 8,1 posto. Pero Ivanković, predsjednik Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK, kaže kako je samo u kolovozu taj rast iznosio vrtoglavih 16 posto, a iako još nema preciznih podataka, pivopije pivovare nisu razočarale ni u listopadu.
Žene i marketing
– Uz vremenske prilike, koje su proteklog ljeta išle na ruku pivarima, proizvodi od piva s voćnim okusima i te kako su napravili dobar posao u Hrvatskoj. Prvi put se, naime, dogodilo da pivo nije ''kanibaliziralo'' samo pivo, kako se to obično događa na pivarskom tržištu, nego je donijelo nove potrošače, posebice žene koje su u mješavini piva s niskim udjelom alkohola te šećera i voćnog soka našle zdrav proizvod u cijelosti – objašnjava Ivanković. Ističe da je na to svakako utjecao i dobar marketing industrije koja na njemu nije štedjela ni u krizi, tako da bi se ova godina, iako je to još preuranjeno govoriti, mogla pamtiti i po rastu potrošnje piva od 12 posto, odnosno za oko 200.000 hektolitara, što će biti na razini 85 litara po stanovniku iz 2008. godine.
Drago Munjiza, direktor konzultantske kuće Jakov-Viktor i donedavni čelnik Gastro grupe, smatra kako su s radlerima najviše izgubili proizvođači gaziranih sokova, a pao je i udjel slabije poznatih piva, većinom uvoznog podrijetla. Mješavine piva i soka limuna, crvene naranče, jabuke ili grejpa u ukupnom su tržištu piva u ljetnim mjesecima imali udjel veći i od 10 posto. Prodalo se već više od 100.000 hektolitara radlera, tvrdi Munjiza, a iako pivovare zasad kriju stvarne brojke, ne kriju da su oduševljene prodajom.
– Kategorija radlera ojačala je hrvatsko tržište piva i zauzima već između 7 i 9 posto udjela, što je veliki uspjeh i u usporedbi s razvijenim tržištima i veliki poticaj pivarskoj industriji – kaže Alexander Gerschbacher, predsjednik uprave Karlovačke pivovare, ističući kako je proširenjem portfelja Karlovačko radlerom kompanija potvrdila snažnu poziciju na hrvatskom pivskom tržištu i predanost stalnom unapređenju poslovanja.
Rasli u svakom pogledu
U Carlsbergu Croatia uvjereni su da im je prodaja, unatoč aktualnim gospodarskim prilikama, u 2011. donijela novi rast udjela u tržišnom kolaču za najmanje pola posto, a očekuju i rast dobiti.
– Ovogodišnjem rastu koji očekujemo, radleri će doprinijeti s više od polovice – kaže Ivana Tavra, specijalist za odnose s javnošću Carlsberga. Iako su s Pan radlerom limun na tržištu prisutni tek nešto više od tri mjeseca, prodaje se iznad očekivanja. Stoga vjeruju da to nije samo prolazni trend sezone nego je stvorena nova kategorija potrošača – i onih koji prije nisu bili ljubitelji piva – koju će dalje razvijati i nadograđivati. U prilog tome ide i upravo lansirani Pan radler Pink grejp – sa sokom od ružičastog grejpa (60%) i udjelom alkohola od 2% – nakon što je njihov limun već stekao obožavatelje među potrošačima.
Sada i plaćene oglase stavljaju u udarne vijesti. Jadni VL, stvarno vam je dogorilo.