Pivarska industrija

U tri mjeseca popijeno više od 100 milijuna litara radlera!

'09.06.2011., Zagreb -   Slavonska avenija 4, prostorije Vecernjeg lista.Grupa zaposlenika testira razne pive s okusima limuna.Photo: Marko Prpic/PIXSELL'
'Marko Prpic/PIXSELL'
08.11.2011.
u 14:00

Mješavine piva i soka limuna, crvene naranče, jabuke ili grejpa u ukupnom su tržištu piva u ljetnim mjesecima imale udjel veći i od 10 posto.

Piva voćnih okusa, popularni radleri, promijenila su "krvnu sliku" pivarske industrije – ali i navike hrvatskih potrošača. Nakon dviju teških godina u kojima je pivarsko tržište palo oko 12 posto, u devet mjeseci ove godine, u odnosu na isto razdoblje lani, potrošnja piva porasla je na 2,87 milijuna hektolitara ili 8,1 posto. Pero Ivanković, predsjednik Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK, kaže kako je samo u kolovozu taj rast iznosio vrtoglavih 16 posto, a iako još nema preciznih podataka, pivopije pivovare nisu razočarale ni u listopadu.

Žene i marketing

– Uz vremenske prilike, koje su proteklog ljeta išle na ruku pivarima, proizvodi od piva s voćnim okusima i te kako su napravili dobar posao u Hrvatskoj. Prvi put se, naime, dogodilo da pivo nije ''kanibaliziralo'' samo pivo, kako se to obično događa na pivarskom tržištu, nego je donijelo nove potrošače, posebice žene koje su u mješavini piva s niskim udjelom alkohola te šećera i voćnog soka našle zdrav proizvod u cijelosti – objašnjava Ivanković. Ističe da je na to svakako utjecao i dobar marketing industrije koja na njemu nije štedjela ni u krizi, tako da bi se ova godina, iako je to još preuranjeno govoriti, mogla pamtiti i po rastu potrošnje piva od 12 posto, odnosno za oko 200.000 hektolitara, što će biti na razini 85 litara po stanovniku iz 2008. godine.

Drago Munjiza, direktor konzultantske kuće Jakov-Viktor i donedavni čelnik Gastro grupe, smatra kako su s radlerima najviše izgubili proizvođači gaziranih sokova, a pao je i udjel slabije poznatih piva, većinom uvoznog podrijetla. Mješavine piva i soka limuna, crvene naranče, jabuke ili grejpa u ukupnom su tržištu piva u ljetnim mjesecima imali udjel veći i od 10 posto. Prodalo se već više od 100.000 hektolitara radlera, tvrdi Munjiza, a iako pivovare zasad kriju stvarne brojke, ne kriju da su oduševljene prodajom.

– Kategorija radlera ojačala je hrvatsko tržište piva i zauzima već između 7 i 9 posto udjela, što je veliki uspjeh i u usporedbi s razvijenim tržištima i veliki poticaj pivarskoj industriji – kaže Alexander Gerschbacher, predsjednik uprave Karlovačke pivovare, ističući kako je proširenjem portfelja Karlovačko radlerom kompanija potvrdila snažnu poziciju na hrvatskom pivskom tržištu i predanost stalnom unapređenju poslovanja.

Rasli u svakom pogledu

U Carlsbergu Croatia uvjereni su da im je prodaja, unatoč aktualnim gospodarskim prilikama, u 2011. donijela novi rast udjela u tržišnom kolaču za najmanje pola posto, a očekuju i rast dobiti.

– Ovogodišnjem rastu koji očekujemo, radleri će doprinijeti s više od polovice – kaže Ivana Tavra, specijalist za odnose s javnošću Carlsberga. Iako su s Pan radlerom limun na tržištu prisutni tek nešto više od tri mjeseca, prodaje se iznad očekivanja. Stoga vjeruju da to nije samo prolazni trend sezone nego je stvorena nova kategorija potrošača – i onih koji prije nisu bili ljubitelji piva – koju će dalje razvijati i nadograđivati. U prilog tome ide i upravo lansirani Pan radler Pink grejp – sa sokom od ružičastog grejpa (60%) i udjelom alkohola od 2% – nakon što je njihov limun već stekao obožavatelje među potrošačima.

Komentara 17

CI
cicibela
14:40 08.11.2011.

Sada i plaćene oglase stavljaju u udarne vijesti. Jadni VL, stvarno vam je dogorilo.

DU
Deleted user
15:02 08.11.2011.

Manje-više svi znaju za nordijski tip alkoholizma (mrtvo se naroljaju žesticom preko vikenda), ali manje je znan tzv. češki tip alkoholizma koji nastane višegodišnjom konzumacijom piva, usprkos deklarativno niskom postotku alkohola. Pa jetra i ostali organi stradavaju neovisno što je postotak nizak - jer je volumen popijenog vrlo visok i u konačnici bude male razlike u odnosu na vinski (franc.) ili nordijski alkoholizam. I ovo pišem samo stoga jer su žene daleko osjetljvije na alkohol odnosno štetu na unutr. organima im napravi već 1/3 kumulativne ispijene doze alkohola u odnosu na muškarce. Pa tko napisao da su žene u tzv.radlerima našle zdrav napitak - e taj ne zna tu temeljnu činjenicu da je isto da li je malo alkohola u žestici ili malo alkohola u litrama radlera i da bi i jedno i drugo naročito žene trebale zaobilaziti u širokom luku, zar ne?

AN
AnaB1982
14:37 08.11.2011.

sokovari su na gubitku čekamo protuudar kaj bu sad coca cola izmislila? cola s dodatkom pive i 1% alkohola definitivno si rađe maznem žuju limun ili union grejp nego neki sokić

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije