– Redovito uzimamo instrukcije iz matematike i engleskog. Matematiku mu drži studentica, koja, kad mu zatreba, daje i instrukcije iz fizike i kemije. Puni sat, dakle 60 minuta plaćamo joj 50 kuna, a u pravilu uzimamo blok-sat. Engleski je malo skuplji, sat vremena 60 kuna, a poučava ga umirovljena profesorica engleskog – kaže nam Katarina.
Za pozitivnu ocjenu
Njezin sin Leo učenik je osmog razreda jedne zagrebačke škole.
– Prošle godine instrukcije smo uzimali za pozitivnu ocjenu iz matematike, a držao ih je jedan profesor. Bio je jako skup, 45 minuta naplaćivao je sto kuna, a učinak je bio slab. Ove godine imamo tu studenticu do koje smo došli po preporuci i super smo zadovoljni. Instrukcije jesu skupe, zbog tih troškova moram pored svog raditi i drugi posao, ali ocjene moraju biti što bolje kako bi se moj sin lakše upisao u srednju školu – objašnjava Katarina.
Najbolje s preporukom
Njezin sin dio je većine učenika koji u osnovnoj a posebno u srednjoj školi uzimaju instrukcije ili za pozitivnu ili češće za bolju ocjenu od one koju imaju. Prema rezultatima online-ankete, koju je proveo Edu Centar na 500 ispitanika, njih 78 posto kazalo je da uzima instrukcije. Od tih kojima su trebale instrukcije plaćalo je njih 74 posto, a ostali su imali sreće pa ih je besplatno poučavala rodbina ili prijatelji (19%), a 6% izjavilo je da je dopunska nastava bila organizirana u školi. Većina korisnika instrukcije je primala u instruktorovu domu, a jednom manjem dijelu (24%) instruktori su dolazili kući.
Našoj sugovornici Katarini i njezinu sinu Leu instruktorica iz matematike dolazi kući, a kod instruktorice engleskog ide.
Do jedne i druge su, kao i većina ispitanika u anketi, došli po preporuci. Jednu je preporučila profesorica jezika u školi koju Leo pohađa, drugu roditelji Leova kolege.
Krivo školstvo
Već se godinama ne stišavaju primjedbe roditelja koji, ogorčeni plaćanjem dodatne poduke, uporno prozivaju školski sustav. I stručnjaci se slažu da činjenica da instrukcije uzima većina učenika govori o slabostima osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovnog sustava.
Kaže da mora raditi 2 posla da bi platila instrukcije. Ne bi li joj bilo jeftinije da sama da instrukcije djetetu? Mislim, pa završila je osnovnu školu dakle zna to sve... zar ne... Možda je i srednju školu čak završila. U čemu je problem? Koliko čujem ima i kakademski obrazovanih građana koji klincima plaćaju instrukcije pa mi nije baš jasno kako netko s diplomom ne može klincu pomoći oko matematike iz osnovne škole. Ono... kajjaznam...