Samo je jedna Elizabeta poput mene, a to je kraljica. Navodno je to rekla Elizabeth Arden, misleći na englesku kraljicu. S vladaricom monarhije odvažno se usporedila osnivačica kozmetičkog carstva, koju su proglasili jednom od najbogatijih i najmoćnijih poslovnih žena prve polovine 20. stoljeća.
Elizabeth Arden objavila je 1930. godine jasno i glasno da postoje samo tri američka brenda koja su poznata u svakom kutku zemaljske kugle: šivaći strojevi Singer, napitak Coca-Cola i kozmetika Elizabeth Arden.
Iza tog zvučnog, izmišljenog imena skrivala se djevojka sa sela, rođena 1884. godine u Kanadi kao Florence Nightingale Graham. Njezini roditelji, škotski doseljenici, nazvali su je po slavnoj britanskoj bolničarki Florence Nightingale, što je u ono vrijeme bilo iznimno popularno. Florence, najmlađa od petero djece Grahamovih, trebala je krenuti stopama čuvene imenjakinje, no odustala je od školovanja za medicinsku sestru i 1907. godine pridružila se starijem bratu u New Yorku.
Radila kao blagajnica
Kad se zaposlila kao blagajnica u salonu ljepote, brzo je postala pripravnica i gorljivo učila svaki detalj o njezi i kozmetici. Pokušala je otvoriti kozmetički salon s kolegicom Elizabeth Hubbard no uskoro su razvrgnule partnerstvo i Florence je odlučila samostalno pokrenuti posao. Posudila je od brata 6000 dolara i 1910. godine pod imenom Elizabeth Arden otvorila svoj prvi salon ljepote na mondenoj newyorškoj Petoj aveniji.
Neki smatraju da je ime preuzela od bivše poslovne partnerice, drugi kažu da se tako prozvala u čast kraljice Elizabete I. zato što je ova bila velika obožavateljica kozmetike. Prezime Arden inspirirano je pjesmom “Enoch Arden” engleskoga pjesnika Alfreda Tennysona.
Elizabeth Arden upadljivo je obojila vrata salona u crveno da se izdvoji iz okoline. Tako je nastao njezin slavan Red Door koncept “potpune ljepote“ u kojemu klijentice iza crvenih vrata očekuje luksuzna njega.
Sama je proizvodila kozmetiku i osmislila inovativne tretmane koji su ubrzo postali hit u New Yorku. Već za šest mjeseci vratila je bratu novac koji joj je posudio. Ponovno je pokazala da “ima nos“ za posao kad je 1912. otputovala u Francusku da nauči tretmane i masaže koje su bile popularne u pariškim salonima ljepote. Usput je naučila mnogo i o dekorativnoj kozmetici, vrativši se u Ameriku s kolekcijom ruževa za usne i pudera koje je osmislila.
U vrijeme kad je šminka bila prihvatljivo vidjeti samo na glumicama, Elizabeth je predstavila moderan make up i uvela “makeover“ u svojim salonima, pa su se i dame iz visokog društva uskoro počele šminkati.
1912. pridružila se tisućama žena koje su marširale Petom avenijom zahtijevajući pravo glasa - nosile su crveni ruž kojeg je Elizabeth Arden kreirala za njih.
Od 1915. počela je otvarati salone ljepote širom svijeta, a 1918. udala se za Thomasa Lewisa koji joj je bio “biznis menadžer“ ali nije mu dopustila da posjeduje dionice njezine tvrtke. Razveli su se 1935., nakon što je pobjegao s jednom od njezinih zaposlenica. Nakon razvoda zaposlio se kod njezine tržišne suparnice Helene Rubinstein koja je u to vrijeme također bila jedna od najmoćnijih žena u industriji ljepote. Helena je nazivala Elizabeth “onom drugom“ a Elizabeth je o Heleni govorila kao o “onoj ženi“. Osvetoljubivo su si “podmetale“ u svakoj mogućoj prigodi više od pola stoljeća, a da se nikad nisu srele ni upoznale!
"Svaka žena ima pravo biti lijepa"
Imale su mnogo zajedničkog, uključujući i to da su obje okončale prvi brak zbog nevjernih muževa, a potom se udale za muškarce koji su lažno tvrdili da su ruski prinčevi (drugi brak Elizabeth Arden sa samozvanim aristokratom potrajao je samo dvije godine). Obje su bile radoholičarke i vizionarke koje su promijenile poimanje njege i ženske ljepote.
“Svaka žena ima pravo biti lijepa“ bila je omiljena izreka Elizabeth Arden koja je rado govorila i to da oko sebe želi samo ljude koji mogu učiniti nemoguće. Neprestano je bila u potrazi za novim načinima promocije: educirala je putujuće promotore i prodavačice, reklamirala se u novinama i kinima, imala je radijsku emisiju i snimala savjete o ljepoti na gramofonske ploče... 1930. predstavila je Eight Hour, kremu koja je postala svjetski klasik njege, a 1934. pretvorila je svoj ljetnikovac u Maineu u prvi “beauty spa”. 1935. lansirala je legendarni parfem Blue Grass. Tridesetih godina prodrmala je svijet ljepote “total look” idejom usklađivanja šminke i lakova za nokte, a za Drugog svjetskog rata kreirala je ruž kojeg su žene u vojsci dobivale za podizanje morala. 1962. francuska vlada odlikovala ju je Legijom časti za doprinos kozmetičkoj industriji...
1966. umrla je u 82. godini od moždanog udara. Pokopana je u haljini od ružičastog šifona koju je dizajnirao Oscar de la Renta.
Iza sebe je ostavila golemo carstvo koje je nekoliko puta mijenjalo vlasnika, a 2001. kupila ga je francuska tvrtka French Fragrances Inc. (FFI) koja se danas zove Elizabeth Arden Inc. Stvorili su poznate linije Prevage, Ceramide, Red Door i Green Tea, a godišnjem prihodu većem od milijarde dolara znatno pridonosi to što su jedan od najvećih proizvođača “celebrity” parfema. Pod njihovim su okriljem mirisi s potpisom Elizabeth Taylor, Mariah Carey, Britney Spears, Hilary Duff, Taylor Swift, Ushera, Nicki Minaj, Danielle Steel...