Takve tenisice nose samo "frikovi"? Nema šanse da ja nosim ove traperice! U ovoj majici će mi se smijati pola škole.... Sve cure iz razreda već su izvukle pramenove i stavile kolor-šampon na kosu...
Roditeljski uzori ili...?
S ovakvim će se izjavama susresti, ili se već susrela, većina roditelja tinejdžera. Djeca koja su dobrim dijelom već mladi ljudi na pragu života vrlo su često pravi mrgudi ako im se neka od želja – ne ispuni.
Pri tome je manje važno je li riječ o stvarnoj potrebi ili tek pukom hiru, no reakcije su vrlo često – burne.
Kupnja obuće i djevojčicama i dječacima može biti prava noćna mora i za roditelje i za njih. Rijetko će koji roditelj podržati kupnju tenisica umjesto visokih zimskih cipela razmišljajući, dakako, o zdravlju svoje djece. No, zapne li tinejdžer ili tinejdžerica baš za jedne tenisice, bit će potrebno daleko više od uvjeravanja i roditeljske diplomacije jer bi u protivnom kućni budžet mogao biti znatno tanji. Naime, povodljivost koja prati adolescenciju diktira modne trendove koji podrazumijevaju "markiranu" odjeću i obuću.
Koliko su roditelji spremni financirati modnu osviještenost svoje djece kada je u pitanju obuća, odjeća pa i gadgeti, ovisi o njima samima.
Psihologinja Suzana Kulović objašnjava da je tu vrlo važan roditeljski stav prema takvim vrijednostima.
– Perverznost potrošačkog društva prenosi se na djecu koja će, a što drugo, vidjevši da roditelji robuju markama i trendovima, tražiti isto i za sebe. Ima situacija u kojima su roditelji spremni dizati kredite kako bi kupili markiranu odjeću ili obuću, pa kako će onda biti primjer djetetu s takvim stavom – dodaje psihologinja.
O tome koliko je biti "in" kad su u pitanju odjeća, mobitel ili način života govori podatak da tinejdžeri strahuju od toga da bi ih vršnjaci mogli izbjegavati, izrugivati im se ili da će – što je vrlo čest slučaj – biti manje popularni u vršnjačkoj zajednici ako nisu u trendu.
Pretpotopni mobitel
– Moja se kći danima nije javljala na mobitel kada bih je zvala – priča nam Tihana M. iz Šibenika, majka 14-godišnje djevojčice.
– Ma koliko sam je pozivala na red, i dalje se nije javljala, sve dok mi jednog dana u suzama nije priznala da ju je sram izvući mobitel pred prijateljicama jer je, ispalila je – "pretpotopni".
Mladi "mrgudi" testirat će roditeljske granice onoliko koliko im to oni sami dopuste. Ono čime ćete obuzdati svojeg adolescenta jasne su granice.
– Kad bismo se povodili za nametnutim vrijednostima potrošačkog društva, prema njemu bi se sve mlade djevojke bojile u plavo, nose štikle i ludovale za dečkima koji voze brze aute – zaključuje psihologinja Kulović.
Tinejdžeri ne žele odjeću koja nije markirana, ali ni stare mobitele
Mladi "mrgudi" testirat će roditeljske granice onoliko koliko im to oni sami dopuste
Komentara 14
moji nikad nisu imali markiranu odjeću ni skupe mobitele-svi su preživljeli
Dvi trisketine i motiku u ruke pa neka gunđaju.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
jeb.... ti ja takve frendice kojima je to važno i koje će te zbog odjeće, mobitela i izgleda zafrkavati, ...............to onda niti nisu frendice...........................kad bi svi svoju djecu naučili toj istini , klike i \"popularne\" cure ne bi imale više koga maltretirati i ostale bi kao Pale sam na svijetu...........e to bi bilo pravo rješenje problema........