Budu li imale kvalitetan sadržaj, novine se ne trebaju brinuti za svoju budućnost. To je, ukratko, jedan od najznačajnijih zaključaka Svjetskoga novinskog kongresa, skupa najznačajnijih svjetskih novinskih profesionalaca, ove godine njih 1700 iz 110 zemalja. Još prije desetak dana na popisu prijavljenih sudionika bio je lijep broj predstavnika hrvatskog novinstva, a u Moskvu smo doputovali samo mi, večernjakovci, kolege iz 24 sata i kolega iz Vjesnika. Šteta, znanja i tuđih iskustava nikad dosta, a možda kolege iz dugih redakcija misle drukčije.
No, vraćam se po(r)ukama iz Moskve.
Novine su još uvijek medij kojemu se najviše vjeruje, a vjeruje se zbog sadržaja koji pišu dobri novinari, uređuju dobri urednici, obogaćuju dobri fotoreporteri i grafičari. Dakako, riječ je o novinama koje se kupuju, ne o besplatnima.
Zašto je tako? Zna se da će građanin, kojemu je dovoljno da bude informiran, poslušati vijesti na radiju ili ih pogledati na televiziji, ali ako želi biti dobro informiran, kupit će novine koje mu uvijek pružaju više od gole informacije. Daju mu pozadinu priče i predviđaju posljedice.
Dok su na radiju i tv vijesti kratke i neponovljive, vijesti su u novinama često širi izvještaji, reportaže i priče, može ih se pročitati više puta i u svakoj prilici. Dodajmo tome komentare, osvrte i kritike. Sve to daje čitatelju mogućnost da stvori vlastiti sud, da ima svoj stav. Iako internetska izdanja novina mogu čitatelju dati još više sadržaja, taj medij, ni u svijetu, nije još stekao povjerenje čitatelja. Nije baš pogodan za čitanje dugih štiva. Zamislite čitanje "Rata i mira" na kompjutoru. Možda. Zasad je papir nezamjenjiv. No, nesumnjivo je da je digitalizacija, pretapanje novinskog sadržaja u druge medije, sljedeći korak u našoj industriji. Istina, konzumenti još uvijek žele novine, ali sve više žele i digitalni izbor, a mi, pak, čitatelja želimo zadržati... Kako novinsku kulturu integrirati u nove medije? Čitatelj uvijek treba biti u središtu pozornosti, treba mu dati mogućnost da reagira, još bolje, ponuditi mu interakciju. I dalje treba investirati u vlastito ime, ljude i kvalitetan sadržaj. Takav sadržaj apsolutni je kralj u multimedijskom svijetu, a tvorci takvog sadržaja upravo su novinari iz tiskanih medija. Dalje, treba hrabro ući u inovacije, ne treba se bojati pogrešaka, nego učiti na vlastitom iskustvu. I napokon, o digitalnoj integraciji ne smije se samo naširoko pričati, ona mora postati stvarnost. Svaka redakcijska rubrika mora odmah početi misliti i djelovati digitalno. Dakako, o ovome je lakše pričati nego provesti u djelo, ali u tom smjeru moramo ići.Zastupnica čitatelja predstavlja čitatelje u listu. Mišljenja i zaključci su njezini, a ne redakcijski. Kolumna izlazi najmanje jedan put na tjedan. Zastupnica čitatelja razgovarat će s vama i odgovoriti na vaše primjedbe, pitanja i pohvale u vezi sa sadržajem lista u kolumni ili na vašu adresu. Sa zastupnicom čitatelja možete kontaktirati na načine opisane u rubrici Ispravci i objašnjenja.