Početak radova na mostu kopno Pelješac velik je dan za ljude ovog
kraja i cijelu Hrvatsku. Hrvatsku napokon povezujemo! Naglasio je to
jučer u Komarni kod Kleka premijer Ivo Sanader otvarajući radove na
projektu Pelješac, pristupnim cestama za most kopno Pelješac,
kojemu je nazočila gotovo cijela Vlada.
Put bez putovnica
Istaknuvši kako je ponosan što njegova vlada ima priliku započeti
radove na mostu koji će omogućiti da hrvatski ljudi na putu iz
Dubrovnika u drugi dio Hrvatske ne moraju nositi putovnice, premijer je
najavio još neke infrastrukturne projekte, početak gradnje autoceste
Zagreb Sisak, dovršetak započete autoceste do Ploča te je
istaknuo kako je 102 kilometara duga dionica Ploče Osojnik u fazi
ispitivanja terena te da će autocesta tek u Osojniku ulaziti u
teritorij BiH.
Budući most najveći je inženjerski pothvat u Hrvatskoj i
respektabilan je građevinski izazov i u svjetskim razmjerima
istaknuo je Stjepko Boban, direktor Hrvatskih cesta. Most će biti dug
2374 metra i širok 15 metara, na 14 stupova s plovnim putem od 30
metara visine od srednje razine mora, a bit će temeljen čeličnim
pilotima na dubini do 70 metara ispod morskog dna. Osim mosta, gradit
će se i podvožnjak za izlaz na Jadransku magistralu, dva vijadukta i
dva tunela te na Pelješcu još i most Broce preko Stonskog kanala dug
450 metara. Vodit će se računa o zaštiti biološke ravnoteže te o
neškodljivu prolazu morem za susjednu BiH. Ostvarenjem projekta
Pelješac Dubrovačko-neretvanska županija dobit će drugu dimenziju
razvoja, najavio je Božidar Kalmeta, ministar mora, turizma, prometa i
razvitka. Dovršen će biti do 2009. godine, a ukupna cijena projekta
znat će s nakon provedenih natječaja. Očekuje se da će premošćivanje
Malostonskog zaljeva stajati oko 250 do 300 milijuna eura.
Unapređenje turizma
Vlada je na jučerašnjoj sjednici u Dubrovniku utvrdila nacrt prijedlog
zakona o turističkom zemljištu kojim se određuje vlasništvo nad
turističkim zemljištem i to posebno u kampovima, te na zemljištu na
kojem su izgrađeni hoteli i turistička naselja. Prema prijedlogu
zakona, zemljište u kampovima čija vrijednost je u dijelu procijenjena
u društvenom kapitalu u pretvorbi odnosno privatizaciji, vlasništvo je
trgovačkog društva; ako u cijelosti ili dijelu nije procijenjeno,
vlasništvo je države. U slučaju da se ne može utvrditi koje je
zemljište procijenjeno odnosno neprocijenjeno, suvlasništvo je države i
trgovačkog društva te se osniva suvlasnička zajednica. Ministar B.
Kalmeta je istaknuo kako će se ovim zakonom uspostaviti pravna
sigurnost u pogledu uporabe turističkog zemljišta, omogućiti
investiranje u razvitak i unapređenje turističkog proizvoda te
pravičniju naknadu za oduzetu imovinu u vrijeme bivše zajedničke države.
POVEZIVANJE HRVATSKE Premijer Sanader otvorio radove na mostu kopno – Pelješac