Alasku 45, brod “toplog” izgleda unatoč imenu koje asocira na hladnoću,
nemoguće je ne zamijetiti. Raskošnih je dimenzija trupa, dugog 13,70
metara i širokog 4,25. Pisali smo o njoj dok se gradila u šangajskom
brodogradilištu DHS (Double Happiness, dvostruka sreća) jer su ovaj
redizajn radili arhitektonski studio Arhanarh i stručnjaci iz Barke
Bonoma, zastupnika tih elegantnih brodova.
Oni su brod osmislili u mediteranskom duhu, “otvorili ga” i oslobodili
suvišnih pregrada, pa sada njime dominiraju golemi kokpit u tikovini i
prostran i svijetao salon, namijenjen, prije svega, životu na moru,
uživanju u njemu. Svi koji su vidjeli taj premijerno pokazan brod u
Splitu, slažu se da ime brodogradilišta odražava cijelu filozofiju.
Naime, dvostruka je sreća imati najprije brod, a k tome još i ovaj.
Ono čime ovaj model posebno oduševljava jest lakoća pri upravljanju i
poslušnost pri manevrima, jednako kao i sigurnost te izvrsno držanje na
teškome moru, što može zahvaliti prije svega svome podrijetlu
sjevernoameričke nepotopive ribarice. Ergonomska rješenja pri opremanju
interijera uspješno su osigurala cjelovitost i funkcionalnost svih
vanjskih i unutrašnjih dijelova broda.
Metar je dulja i tonu teža od svoje prethodnice, a prostraniji joj
salon i krma dodatno omogućuju dug boravak na moru tijekom cijele
godine. Težište brodskog života lako se premješta prelaskom u salon, u
kojem osim bogate garniture za sjedenje ugodu upotpunjuju i komode te
LCD TV. Veliki prozori i vrata salona obilno daruju svjetlom, tako da
je i u zimskim uvjetima salon pun blagog mediteranskog svjetla.
Ležerna komunikacija, osim na središnjoj liniji kokpit-salon, uspjela
se zadržati i postrance s bočnim vratima i širokim bočnim prolazima.
Komoditetu Alaske 45 pridonose i veliko sunčalište na prednjem dijelu,
velika krmena platforma te bočni otvori za mogućnost silaska s broda po
boku. U potpalublju su tri kabine te dvije kupaonice. Vrlo su udobne i
odlikuju se ugodnim ugođajem postignutim odabirom tikova drva.
Dvostruka sreća