Usprkos tome što se predizborna kampanja za skorašnje lokalne izbore ne
bi smjela voditi preko jedinica lokalne samouprave, već jedino preko
stranaka, sasvim je uobičajeno da gradovi i općine indirektno sudjeluju
u predizbornoj kampanji, neovisno o tome tko je na vlasti.
To se vidi i po tome što je izborna godina uvijek popraćena povećanjem
proračuna za informiranje i marketing u lokalnim medijima.
Novac za informiranje
Tako je Grad Sisak ove godine već povećao planirani proračun za 100.000
kuna za usluge informiranja te tako za te usluge planira ukupno 550.000
kuna. Od toga je po 130.000 kuna namijenjeno za radijske i televizijske
usluge. Time očito lokalni mediji postaju bitan element predizborne
kampanje, pa je vrlo važno kako će se mediji postaviti prema tome.
– Situacija se u predizborno doba mijenja u tome što političari postaju
sve osjetljiviji na sve što se o njima kaže u odnosu na, primjerice,
vrijeme godinu dana prije izbora. Mi našima u Gradu Petrinji često
moramo objašnjavati da 25 posto vlasništva koje Grad ima u Petrinjskom
radiju ne znači da oni mogu uređivati program, a vjerujem da je tako i
drugdje – istaknuo je direktor Petrinjskog radija Darko Komlinović.
Slično tvrdi Vlatka Jurašinović, direktorica Radio Siska.
– Sigurno je da će se ovih mjeseci znatno pratiti što političari govore
i kako smo mi to popratili. No, najvažnije je da svaka priča ima dvije
strane i problema ne bi smjelo biti – rekla je V. Jurašinović.
Za lokalne izbore bit će važne i lokalne novine, a u našoj županiji trenutačno su tri takve tiskovine.
Čeka se pogreška...
– U vrijeme lokalnih izbora uvijek su veći pritisci lokalnih političara
i dužnosnika, a oni se manifestiraju uglavnom u mahanju novcem koji im
je pozicija osigurala i prijetnjama vezanim uz ugovor ako se nešto piše
ili ne piše. U biti, političarima je sve dopušteno u predizbornoj
kampanji i smatra se da mi tada ne smijemo pogriješiti – ističe Damir
Pintarić, direktor izdavača Novog sisačkog tjednika u vlasništvu
djelatnika.
On je podsjetio i na situaciju s posljednjih izbora kad je jedan
kandidat tijekom cijele kampanje prozivao njihov tjednik za
nepristranost, a nakon izbora pravdao se da je to bila samo kampanja.
KAMPANJA Lokalni izbori najviše se prate kroz programe i stranice lokalnih medija