Poslije petomjesečna posta, trgovci i šoping-centri jako se vesele
radnoj nedjelji. Iako će smjeti raditi samo do 14 sati, očekivanja su
velika.
Kupiš tri, dobiješ četiri
– Jako smo zadovoljni što napokon možemo raditi nedjeljom. Promet nam
je samo u svibnju pao čak 30 posto. Možda je kriva zabrana pušenja u
šoping- centrima, možda kriza, a možda i zabrana rada nedjeljom –
ističe Sabina Hercigonja, brend menadžerica u Agenciji Sandra koja
zastupa popularnu odjeću za mlade. U Iris Modi, velikom modnom carstvu,
nisu još dramatično osjetili posljedice krize, ali to pripisuju
otvaranju brojnih novih trgovina.
Trgovci vjeruju da će pozitivne posljedice na prometima biti brzo
vidljive. – Radna nedjelja znači ponovni rad u naših 49 od 51
prodavaonice. No rad šoping-centara od 9 do 14 sati neće zamijeniti
radne nedjelje iz 2008. kada su oni bili otvoreni do 19 sati. Nedjeljom
se ipak kupovalo popodne, a sada neće biti tako – ističe Slađana Sudar
iz Sportine, čije trgovine već imaju razne akcije poput one u Bati gdje
se pri kupnji triju artikala treći dobiva besplatno.
Mnoge zabrane i kriza natjerali su trgovce ove godine da ranije započnu
i s rasprodajama, koje će u većini trgovina i centara započeti već u
lipnju. – Odlučeno je da se u King Crossu s rasprodajama počne 20.
lipnja – ističu u upravi. Iako još nije donio konačnu odluku, City
Centar One očekuje rasprodaje na početku srpnja, a Mercatone Emmezeta
sredinom istog mjeseca, što je gotovo dva tjedna ranije nego prijašnjih
godina.
Zarada poslodavaca
– Moramo se držati termina rasprodaja koje će odrediti trgovački
centri, a u trgovinama izvan centara rasprodaje počinju 29. lipnja –
kaže Ljiljana Jakovljević iz Iris mode. Dok osječke prehrambene
prodavaonice nestrpljivo očekuju otvaranje nedjeljom, one s
neprehrambenim asortimanom tome se ne vesele jer opet gube priliku
nedjelju provesti s obitelji. – Ipak, svjesni smo da će taj novac našim
poslodavcima donijeti zaradu koja će sačuvati naša radna mjesta – kaže
djelatnica u jednom osječkom trgovačkom centru.
ŠOPING U KRIZI Zbog recesije promet u modnim trgovinama pao i do trideset posto