Cijena | 155.000 kn |
Motor | 1595 ccm, četverocilindrični benzinac |
Snaga | 102 KS (pri 5600 okretaja) |
Moment | 148 Nm (pri 3800 okretaja) |
Maxbrzina | 190 km/h, 0-100 km/h: 12,6 s |
Potrošnja | 7,5 l |
Španjolski Seat još je prošle jeseni na salonu automobila u Parizu
pokazao novu limuzinu srednjeg segmenta – Exeo. Već tada je bilo posve
jasno da su u Volkswagen grupi odlučili koristiti isprobane i dokazane
elemente, kako bi u konačnici uštedjeli na razvoju novog modela.
Tako je sada Seat omogućio prve vožnje modelom Exeo, koji je dobar dio
elemenata preuzeo s prethodne generacije Audijeva modela A4. Tako je
omogućen lagan ulazak u srednji segment, a samom proizvodu nema se što
posebno zamjeriti.
Prema nekim informacijama, Exeo se sastoji od gotovo 70 posto Audijevih
dijelova, koji su upakirani u španjolski dizajnirano vozilo. S obzirom
na sve to, dolazi se do zaključka kako je riječ o najkvalitetnijem
Seatovu automobilu svih vremena.
Osim sedan izdanja, koje smo prošlog tjedna isprobali na jugu
Španjolske, sljedećeg će tjedna na salonu automobila u Ženevi biti
predstavljen i karavan čiji se dolazak na domaće tržište očekuje
najesen, a nosit će oznaku ST (Sport Tourer).
Sportski karakter u dinamičnom dizajnu dobar je recept. Seat se
pobrinuo da novi model djeluje kao siguran automobil, pa se već u
osnovnom izdanju koristi sedam zračnih jastuka, ABS, ESP s TCS-om,...
U vožnji Exeo djeluje vrlo dobro, i čini nam se kao vrlo vozan
automobil. Ostavlja dojam čvrstoće i preciznosti, što se i očekuje od
modela nastalog na vozilu sličnih karakteristika. Nakon ulaska u
putničku kabinu jasna je povezanost s modelom koji su krasila četiri
kruga, te je gotovo riječ o preslikavanju, što u konačnici nije loše.
Tako možemo reći da se kupnjom Seata dobiva Audijeva kvaliteta.
Na duljini od 466,1 cm i međuosovinskom razmaku od 264,2 cm dobivena je
solidna prostranost putničke kabine, iako ne bi štetilo da ima koji
centimetar više korisne duljine, a tu je i prtljažnik obujma 465
litara.
Na početku pet agregata
Na početku prodaje Seat će za Exea ponuditi pet agregata – tri benzinca i dva dizelaša. Benzinci su redom obujma 1,6, 1,8 i 2,0 litre, od 102, 150 i 200 konja. Dva dvolitrena dizelaša su od 143 odnosno 170 KS. Kasnije se očekuje i slabija izvedba od 120 konja. Exeo će biti prvi Seatov model s dizelskim agregatima opremljenim common rail sustavom ubrizgavanja. Svi motori upareni su sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te se mogu pohvaliti da ispunjavaju Euro 5 norme.
Tri razine opreme
Reference je početni paket opreme koji nudi dobar sigurnosni paket, dvozonski klima-uređaj, vozačevo sjedalo podesivo po visini, putno računalo, CD radio sa MP3 čitačem,... Druga razina opreme je Style, dok je najbogatiji Sport. Početna cijena bit će oko 155.000 kuna.