PRVI KILOMETRI Na jugu Španjolske isprobali smo novu Seatovu limuzinu srednjeg segmenta

Seat Exeo stiže u travnju na tržište

24.02.2009.
u 12:20
Seat Exeo 1,6
Cijena155.000 kn
Motor1595 ccm, četverocilindrični benzinac
Snaga102 KS (pri 5600 okretaja)
Moment148 Nm (pri 3800 okretaja)
Maxbrzina190 km/h, 0-100 km/h: 12,6 s
Potrošnja7,5 l

Španjolski Seat još je prošle jeseni na salonu automobila u Parizu pokazao novu limuzinu srednjeg segmenta – Exeo. Već tada je bilo posve jasno da su u Volkswagen grupi odlučili koristiti isprobane i dokazane elemente, kako bi u konačnici uštedjeli na razvoju novog modela.

Tako je sada Seat omogućio prve vožnje modelom Exeo, koji je dobar dio elemenata preuzeo s prethodne generacije Audijeva modela A4. Tako je omogućen lagan ulazak u srednji segment, a samom proizvodu nema se što posebno zamjeriti.

Prema nekim informacijama, Exeo se sastoji od gotovo 70 posto Audijevih dijelova, koji su upakirani u španjolski dizajnirano vozilo. S obzirom na sve to, dolazi se do zaključka kako je riječ o najkvalitetnijem Seatovu automobilu svih vremena.

Osim sedan izdanja, koje smo prošlog tjedna isprobali na jugu Španjolske, sljedećeg će tjedna na salonu automobila u Ženevi biti predstavljen i karavan čiji se dolazak na domaće tržište očekuje najesen, a nosit će oznaku ST (Sport Tourer).

Sportski karakter u dinamičnom dizajnu dobar je recept. Seat se pobrinuo da novi model djeluje kao siguran automobil, pa se već u osnovnom izdanju koristi sedam zračnih jastuka, ABS, ESP s TCS-om,...



U vožnji Exeo djeluje vrlo dobro, i čini nam se kao vrlo vozan automobil. Ostavlja dojam čvrstoće i preciznosti, što se i očekuje od modela nastalog na vozilu sličnih karakteristika. Nakon ulaska u putničku kabinu jasna je povezanost s modelom koji su krasila četiri kruga, te je gotovo riječ o preslikavanju, što u konačnici nije loše. Tako možemo reći da se kupnjom Seata dobiva Audijeva kvaliteta.

Na duljini od 466,1 cm i međuosovinskom razmaku od 264,2 cm dobivena je solidna prostranost putničke kabine, iako ne bi štetilo da ima koji centimetar više korisne duljine, a tu je i prtljažnik obujma 465 litara.


Na početku pet agregata

Na početku prodaje Seat će za Exea ponuditi pet agregata – tri benzinca i dva dizelaša. Benzinci su redom obujma 1,6, 1,8 i 2,0 litre, od 102, 150 i 200 konja. Dva dvolitrena dizelaša su od 143 odnosno 170 KS. Kasnije se očekuje i slabija izvedba od 120 konja. Exeo će biti prvi Seatov model s dizelskim agregatima opremljenim common rail sustavom ubrizgavanja. 
Svi motori upareni su sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te se mogu pohvaliti da ispunjavaju Euro 5 norme.


Tri razine opreme

Reference je početni paket opreme koji nudi dobar sigurnosni paket, dvozonski klima-uređaj, vozačevo sjedalo podesivo po visini, putno računalo, CD radio sa MP3 čitačem,... Druga razina opreme je Style, dok je najbogatiji Sport. Početna cijena bit će oko 155.000 kuna.

Želite prijaviti greške?