Regionalni radio Radio Dalmacija na društvenim mrežama, točnije TikToku, ima više od 165 tisuća pratitelja. Za usporedbu, najslušaniji radio u Hrvatskoj, narodni, ima nešto manje od 34 tisuće. Sve to zasluga je splitske voditeljice Anamarije Božinović (26) koja je zajedno sa sjajnim timom, uključujući i kolegicu Petru Kapor Radman, jednim “radio challengom” dovela Dalmaciju na mjesto najpraćenijeg radija. To je prepoznao i žiri Večernjakove ruže koji ju je nominirao u kategoriji radijske osobe godine.
Nominirani ste za Večernjakovu ružu u kategoriji radijske osobe godine. Jeste li se nadali nominaciji? Što vam ona znači?
Ja sam se (vjerujem kao I svi koji ovaj posao rade) nadala ovakvom priznanju za svoj rad nekad tijekom karijere. Sve je to bilo zamišljeno u nekoj dalekoj budućnosti, tamo oko 2040.godine kad iza mene bude 20ak godina rada u medijima. Zato mi je ova nominacija veliko iznenađenje, ali svakako I velika čast, nije mala stvar biti u konkurenciji za radijsku osobu godine među iskusnim kolegama voditeljima.
Tko vam je prvi čestitao na nominaciji?
Kolega Vasilj poslao je članak s objavljenim nominacijama u našu radijsku grupu na Whatsapp-u tako da je ekipa s Radio Dalmacije bila prva u redu za čestitke. Pet minuta nakon, nisam znala odakle početi odgovarati na poruke i hvala svima na lijepim riječima.
Nominaciju ste zaslužili zahvaljujući iznimno popularnom TikTok trendu kojeg ste pokrenuli zajednički u redakciji. Vaša videa doveli su radio na mjesto najpraćenijeg u Hrvatskoj. Kakvi su dojmovi u redakciji oko toga, jeste li svjesni da ste jedan regionalni radio pretvorili u nacionalni i to “samo” videima od niti minute?
Bez lažne skromnosti moram reći da smo svjesni, brojke već godinama pokazuju kako Radio Dalmacija rastura na nacionalnoj razini, iako s regionalnom koncesijom potrudili smo se na vrijeme prepoznati trendove I iskoristiti digitalizaciju I pretvoriti radio u multimedijsku platformu. U tome nam je zadnjih godinu dana pomogao I TikTok.Kad smo tek krenuli sa stvaranjem sadržaja na novoj društvenoj mreži nismo ni slutili da će rezultati biti ovako dobri pa smo naravno ponosni i sretni zbog svega što smo postigli. Posebno nas veseli činjenica da smo na neki način pokrenuli trend jer su se i drugi radiji uključili u naš “radio challenge”. Tu ne stajemo, ljestvica se svako malo diže jednako kao i broj naših pratitelja pa smo tako probili granice Hrvatske. Osim susjednih zemalja prate nas i diljem svijeta pa mi je jednom prilikom netko ispod videa na engleskom komentirao “Ništa ne razumijem, ali predivno zvuči”.
U principu koliko traje jedno snimanje videa?
Od ideje do realizacije nekad sat, a nekad 5 minuta – ovisno o našoj inspiraciji toga dana. Kad smo tek kretali s TikTok radio challengeom, duže smo razmišljali što i kako ćemo snimiti, duže je trajalo snimanje, kao i obrada videa nakon. Sad smo, kao pravi “influenceri”, profesionalci u tome. Znamo što naša publika voli i sadržaj se stvara puno brže i lakše.
Na videima se činite dosta otvoreni, pričljivi, veseli. Jeste li takvi i privatno?
Jedna stvar koju ne volim je kad se ljudi prikazuju onakvima kakvi nisu, bilo to na poslu, na društvenim mrežama ili negdje treće. Ni mreže ni radijski eter ne trpe ništa što je “fejk”. Zato sam ja uvijek svoja. Baš onakva kakva sam privatno takva sam I javno, drugačije ni ne znam. Drago mi je da netko, tko me privatno ne poznaje, tvrdi da sam upravo takva - otvorena, pričljiva I vesela, hvala!
Javljaju li vam se ljudi na ulici u Splitu, prepoznaju li vas?
Još se na to navikavam. Nikad nisam mislila da ću ja biti ta koju će mame zaustavljati u shopping centru da se slikam s njihovom kćerkom, niti ona koja će čuti šaptanja kad prođe ulicom, tipa: “Nemoj se odmah okrenit', eno Anamarija s Radio Dalmacije”. Još uvijek mi je čudno, ali naravno i drago.
Što “šefovi” kažu na vaš izazov, podupiru li vas, imate li sada malo više vremena tijekom dana koje ostavljate za snimanje videa ili vam je to u nekim pauzama, kad i ako stignete?
U dogovoru sa šefovima sve je i krenulo. Svaki projekt mora imati barem jednog kreativca, kao i barem jednu osobu koja poznaje algoritme, metode i procese upravljanja, u ovom slučaju na TikToku. Mi smo ti koji odrađujemo kreativnu stranu stvaranja sadržaja, a šef nam svako toliko uleti s nekim dobrim savjetom kako bismo imali što bolje rezultate. Od samog početka s njihove strane imamo podršku, vjeruju u nas i u ono što radimo pogotovo zato što je TikTok jedan od kanala putem kojeg smo radio, kojeg se etiketira kao “medij koji će izumrijeti”, dodatno približili publici i dokazali da apsolutno može pratiti pa i predvoditi trendove digitalnog svijeta. Što se tiče vremena kojeg posvećujem toj društvenoj mreži, sve što je snimljeno na TikToku dio je programa koji ide uživo tijekom moje smjene na radiju. Videa snimam paralelno dok vodim program – multitasking na najjače.
Kako vam se otvara put na javnoj sceni, očekujete li možda poslovne ponude malo ‘većih’ radija, ili pak televizije? Biste li prihvatili da dođu?
“Šta bi bilo kad bi bilo?” - ne volim govoriti u tom kontekstu. Volim ostati u sadašnjosti s kojom sam zadovoljna s obzirom na to da radim na daleko najslušanijem radiju u regiji. Radio Dalmacija već je godinama prvi izbor slušatelja u Dalmaciji, a novo istraživanje pokazalo je da smo s regionalnom koncesijom treći najslušaniji radio u zemlji. Ako to nije veliko, što je?
Ako Ruža završi u vašim rukama, znate li već kamo ćete je smjestiti, hoće li stajati u redakciji ili ćete ju ipak smjestiti doma?
Pomalo, još uvijek mi je sama nominacija iznenađenje, o tome nisam ni stigla razmišljati. Ali, ukoliko se to dogodi, vjerujem da ću pronaći neko posebno mjesto za posebnu Ružu.
Ukoliko nam epidemiološke mjere dozvole, hoćete li doći na dodjelu Večernjakove ruže 18. ožujka i koga biste poveli sa sobom?
Nadam se da će epidemiološke mjere dozvoliti da se dodjela održi jer joj se veselim. Sa sobom bih povela dečka, mislim da je to jedino logično s obzirom da smo naš prvi spoj proveli tako što smo u restoranu tijekom večere preko mobitela uživo pratili dodjelu Večernjakove ruže jer je oboma draga osoba bila nominirana.
VIDEO>>Pogledajte nominirane za Večernjakovu ružu u kategoriji TV emisija godine!
anamarija - sjajna, izvrsna voditeljica. sve čestitke i najbolje želje!