Nevjerojatnih 66,47 posto gledanosti Dnevnik je zabilježio u utorak, 11. rujna. Američka tragedija uz ekrane HTV-a privezala je ljude u postocima s kojima su se gledala i naša ratna stradanja. No, nakon toga očekivanog podatka iz prve polovice rujna, počinju čuda jesenskoga televizijskog programa koja dokazuju da gledatelje ponajprije zanima domaći program. Uz bok tom Dnevniku i posebnoj emisiji posvećenoj terorističkom napadu na SAD (56,61 posto) plasirao se domaći film. Film "Blagajnica hoće ići na more", prikazan potkraj rujna, kojim je počela jesenska shema HTV-a, gledalo je čak 50,57 posto gledatelja, što ga čini (dosad) najgledanijim filmom u 2001. godini.
U istraživanje gledanosti domaćih emisija proteklog tjedna Hrvatska je televizija uključila i važnu nogometnu utakmicu za ulazak na Svjetsko prvenstvo 2002. godine, koja kao takva (kad god igra hrvatska reprezentacija) ima vrlo visoku gledanost. Podaci su to službenog istraživanja gledanosti programa Hrvatske televizije, koju je dokazala i Ekranova anketa, u kojoj smo se usredotočili na emisije koje su se ili vratile ili krenule sa 30. rujnom, tj. na one koje su mijenjale termine prikazivanja ili pod starim imenom donijele posve nov sadržaj.
Prema anketi tvrtke Metron/Vectura za svaki postotak gledanosti tuku se "Željka Ogresta i gosti" i "Latinica", a pokazalo se i da negativnih reakcija zbog prebacivanja "Latinice" s petka na ponedjeljak i emisije "TV interview - misli 21. stoljeća" s ponedjeljka na srijedu - nema.
No, ima i neugodnih iznenađenja. Velik postotak ljudi uopće nije gledao "Gruntovčane". Je li razlog termin ranoga nedjeljnog poslijepodneva ili zasićenost gledatelja serijom koja se reprizira gotovo neprestano pokazat će tjedni koji dolaze. No, već je sad jasno da gledanost "Pola ure kulture" raste, dok je neslavno prošao prvi "Glamour cafe" Siniše Svilana. Bolje nije prošao ni Goran Milić s novim političkim magazinom "Brisani prostor".
Ankete i istraživanja tek su putokaz autorima. Dok je pred nekima težak posao održavanja postignute razine gledanosti, drugi će se morati i te kako potruditi da uđu u prvu programsku ligu. Neke specijalizirane emisije nikad se neće moći nositi s najgledanijim i najatraktivnijim dijelovima programa, ali i sam trend gledanosti dobar je pokazatelj, to više jer konkurencija već sad ima razloga za čupanje kose.
T. Pacek