Dodjeljene su treće po redu nagrade za elektroničku glazbu Ambasador – zajednička priznanja publike i struke u dvadeset i pet kategorija.
Nagradu za Najbolji Open Air festival odnio je na Zrće smješteni Sonus, a Trogirski Moondance festival okrunio se u dvije festivalske kategorije kao Najbolji boutique festival i Najbolji festival domaćeg promotora. Najboljim klubom proglašena je riječka Crkva. Kao Klupska večer godine slavio je FutureScope, dok za Podcast/radijsku emisiju titulu odnosi Top DJ Room.
-Velika nam je čast što smo treću godinu za redom dobili Ambasadora, pogotovo jer je konkurencija bila doista jaka. To je zaista potvrda da se sav naš trud isplati. Neizmjerno smo zahvalni svima koji podržavaju naše evente, ne samo Sonus, nego i We Love Sound festival. Svaka čast Ambasador timu, koji diže svijest da je jako puno ljudi koji uživaju u ovoj glazbi i podržavaju scenu,“ rekao je Dalibor Oliver Zjačić iz Sonus Festivala.
Ambasador je stvoren kako bi odao zasluženo priznanje najboljima, ali i kao platforma koja potiče nove projekte, programe, izvođače i kreativce pa je tako za Najbolji novi festival nagrađen Lastovo U Zvijezdama, Najbolja nova klupska večer je svježi RatCat Opposite, dok je Mladim DJ-om godine proglašen Kornet kojem je partner projekta HDS-ZAMP uručio besplatnu jednogodišnju DJ licencu.
RatCat udruga je ujedno i ona koja je uzela najviše priznanja, osvajajući čak pet nagrada za Kolektiv godine, Koncept godine (The Cave), Novu klupsku večer (Opposite), Udrugu (u suradnji s GU Nota), te je baš njihov Lawrence Klein osvojio i 3. mjesto za DJ-a godine po glasovima publike.
Publika je kao Dj-a godine odabrala Yakku iz Nove Gradiške, dok je u istoj kategoriji struka nagradila splitskog DJ Jocka, a Ambasadorom Hrvatske u inozemstvu proglašen je Petar Dundov.
-Od tri nominacije, najviše sam priželjkivao onu za DJ-a godine. Došla je kao šlag na kraju jer taman punim deset godina službene DJ karijere za koji mjesec. Ambasador iz godine u godinu napreduje u svakom pogledu. Kvaliteta cijelog događanja sve je bolja. A ideja sama po sebi je odlična, motivira ljude da jače rade, stvara se pozitivna konkurencija koja u konačnici donosi kvalitetniji materijal, rekao je Yakka nakon dodjele.
U nagradama struke za Najbolju hrvatsku etiketu proglašen je PDV Records, dok Remiks godine potpisuje Andrea Ljekaj za obradu pjesme Josipe Lisac – „Putujem“. Single godine pripao je PEZNT–u za „Toxic Love", a Najbolji elektronički bend su još jednom Nipplepeople. Album godine išao je u ruke Jana Kinčla & Regisa Kattiea za izdanje pod imenom “In Plain Sight”, a isti dvojac okrunio se i titulom Najboljeg Live Acta.
-Do sad sam bio nagrađen za festivale, a posebno mi je drago što je Ambasadora sada dobio i PDV. Čast je posebno velika među ovom konkurencijom, u kojoj su bile striktno elektroničke etikete. Mi radimo svašta, jazz, punk-rock, hardcore, heavy rock, ali i, naravno, house, dubstep i slične žanrove. Tako da je ovo velika motivacija i veliki kompliment,“ rekao je Vedran Meniga iz PDV Recordsa.
Budući da je jedan od glavnih ciljeva Ambasadora povezivanje i poticanje suradnje, u trećem izdanju uvedene su i tri regionalne kategorije u kojima su se birali Najbolji festival, Najbolji klub i Najbolji DJ. Laureati regionalnih kategorija su After Affair iz Sarajeva kao Najbolji DJ, a klub K4 iz Ljubljane i Lovefest iz Vrnjačke Banje odnijeli su titule u druge dvije kategorije.
U sklopu programa treće dodjele publiku je čula i tri premijere. Band ABOP (after je bolji od partija) po prvi puta u Zagrebu izveo je single “De Laurentis”. Treću premijeru pripremili su Andrea Ljekaj i pjevačica Diyala s pjesmom “The Unsaid” koja je prošle godine nagrađena Ambasadorom za single godine. Koreografiju programa radili su Matea iz Education TV-a i plesači ZPC-a na traku house legende Frankie Knucklesa.
Povodom dodjele nagrada, osnivač Ambasadora Goran Tomašević nam je prokomentirao hrvatsku elektroničku scenu:
-Scena je svakim danom sve kvalitetnija i brojnija, naravno da se stvari ne događaju preko noći, ali kada pogledamo unazad par godinamožemo vidjeti da smo na svim poljima iskusniji, zreliji I napredniji. Kao najveći moment koji je pomogao sceni da se dodatno etablira kroz institucije i medije i kroz širu javnost, društvene mreže su doslovno eksplodirale te je ova glazba odjednom došla u mainstream svakako su dolasci brojnih stranih festivala koje su kasnije popratili I domaći promotori organizirajući svoje. Kako su i globalno festivali postali hit, taj trend je došao i u Hrvatsku koja se pokazala kao vrlo dobar domaćin sa izuzetnim lokacijama za održavanje festivala i povoljnim cijenama, što je u 6-7 godina napravilo da smo trenutno među top 5 ljetnih festivalskih destinacija bok uz bok Španjolskoj, Nizozemskoj ili Njemačkoj. Scena zimi nije ni približno moćna kao ljeti i to je problem na koji pokušavamo kroz ovaj projekt ukazati prema institucijama da potaknu renomirane projekte, ali i mlade kreativce da budu dio ove kulturne i kreativne industrije. Još uvijek velika većina sponzora je doslovno oprezna kad su u pitanju ulaganja u elektroničku
glazbu.
Smatra kako naše društvo koje je godinama živilo u konzervativnim okovima jako sporo poprima impulse modernih europskih sredina u kojima je npr. na satu glazbenog učenicima ponuđena mogućnost da sviraju na ritam
mašini, dok je to kod nas još uvijek znanstvena fantastika. Našoj djeci je u startu elektronička glazba = NE., rekao je Tomašević i nastavio:
-Odmah u startu selektiramo mlade da se ne bave elektronikom, a i nemamo centre kulture koji bi mladim glazbenicima ponudili mogućnost da sutra ne napuštaju Hrvatsku već budu dio kulturnih I kreativnih industrija. Tako da je naš napredak ograničen zbog sustava u kojem živimo I vladajuće strukture koja polako puževim koracima uvodi promjene. To se sve odnosi i na mlade naše i broj
slušatelja/ljubitelja elektroničke glazbe. Ne postoje matineje sa elektroničkom glazbom; radio emisije i radio stanice su u ogromnom
deficit; nemamo TV koja isključivo pušta ovaj tip glazbe; a ni tiskani lifestyle magazin. Lijepo bi bilo kada bi imali jednu nacionalnu
televiziju i radio na kojem se samo vrti elektronika, vjerujem da bi ovaj kreativni sektor industrije iskoristio svoj puni potencijal., zaključuje.
Misli kako država može imati ogromnu zaradu od mladih kreativaca i producenata ove glazbe ali postoje strukture i lobiji koji koče taj napredak.
- Naši autori su jako nezadovoljni kad je riječ o isplatama autorskih honorara od strane HDS-a, također svrstava ih se bodovno u skupinu manje vrijednih glazbenika i čini se da će morati svoja prava potražiti preko europskih agencija za zaštitu autora. Puno je tu nelogičnosti oko mnogih stvari koje ova organizacija nameće klubovima, DJ-ima, a onda sve to i dalje blagoslovi država što je poražavajuće za mlade. I sve ovo je vezano za ulazak sponzora dublje u elektroničku glazbu, pa zato imamo manjak gore spomenutih medija koji su prijeko potrebni da naša scena bude kakva i zaslužuje biti. Zato na njoj nedostaju krucijalni projekti koji bi je dodatno učvrstili I stavili gdje spada., zaključuje osnivač Ambasadora.
Pogledajte što vam preporučuje trenerica uz koju baš svatko može smršavjeti: