17.03.2019. u 19:00

"Jeruzalem" pjeva Damir Kedžo uz Zagrebačku filharmoniju, a "Dva put san umra" je u orkestraciji Hane Huljić.

 Dvije orkestralne pjesme, ali postavljene u žanr pop-glazbe ili iz nje proizašle, prošli su tjedan na domaćem terenu krenule u medijski “napad” i podsjetile da u ovo vrijeme jače distribucije singlova pojedine pjesme dobrom promocijom mogu efektno najaviti skorašnje projekte.

Radi se o pjesmi “Jeruzalem” Antuna Tomislava Šabana – čiji je videospot promoviran u kinu Tuškanac – i “Dva put san umra” Tončija Huljića, koji je u hotelu Esplanade najavio idući filharmonijski korak.

Dok u prvoj, “Jeruzalem”, pjeva Damir Kedžo sa Zagrebačkom filharmonijom i oratorijskim zborom Cantores Sancti Marci, “Dva put san umra” Tončija Huljića u novoj verziji dolazi u orkestraciji Hane Huljić, Tončijeve kćeri, premda je ovom prilikom važnije reći da je diplomirala kompoziciju, ali osim znanja ima i očiti senzibilitet i smisao za ovakve ekskurzije.

“Dva put san umra” izvorno je pjevao, dakako, Oliver Dragojević, a nova inačica u sjajnoj Haninoj orkestraciji u mediteranskoj maniri Ennija Morriconea prvi je objavljeni znak suradnje Tončija Huljića sa Zagrebačkom filharmonijom, s kojom će program izvesti na koncertu na Trgu kralja Tomislava u Zagrebu idućeg lipnja.

Ako vam koncertna lokacija zvuči poznato, ništa čudno, jer radi se o mjestu gdje je i Goran Bregović izveo svoj “Tri pisma iz Sarajeva” s istom filharmonijom, a prije njega nastupili su i 2Cellos. Očito je vezivanje pop ili rock glazbe uz zvuk simfonijskog orkestra i danas privlačno tisućama ljudi koji su se tih večeri našli tamo. Ali, kad takvim projektima pridodamo i vokale, ne možemo se ne sjetiti prapočetka; “Tri tenora” kojima su Placido Domingo, Luciano Pavarotti i Jose Carreras devedestih godina zaludili planet i “hitovima”, tj. najpoznatijim opernim arijama, približavali operu masovnoj publici.

Dakako, bilo je i lošijih primjera, jer se dobitna kombinacija i matrica s vremenom “izlizala”, pa su neki nastupi, poput onog Placida Dominga, Michaela Boltona i Tonija Cetinskog u zagrebačkoj Ciboni bili teško slušljivi primjeri kiča u pokušaju privlačenja masovne publike.

No, spram tih propalih stilskih pokušaja koji nisu bili ništa više od pokušaja brze zarade na lukrativnoj formuli, u slučaju ova dva nova autorska projekta govorimo o promišljenijim doprinosima naših autora. Antun Tomislav Šaban, skladatelj koji je aranžirao i orkestrirao “Jeruzalem”, iako dolazi iz zabrana suvremene klasične glazbe i jazza, već se susretao s pop formatom pjesama u projektu “Za jednom kapi čistog života” kad je 2010. surađivao s domaćim pjevačicama i pjevačima na istoimenom albumu i koncertnoj izvedbi u Dvorani Vatroslava Lisinskog. Njegov “Jeruzalem” podsjeća na vremena kad su Oscare za najbolju filmsku pjesmu dobivale jake skladbe ili dueti romantičnog ugođaja, pa bi se kao najbolji praktični ventil za promociju pjesme moglo preporučiti pokušati je uvrstiti u kakav filmski projekt. Jer, barem pola inicijalnog svjetskog uspjeha Goran Bregović duguje upravo filmskoj glazbi i pjesmama koje je imao u filmovima Emira Kusturice.

S druge strane, “Dva put san umra” u originalnoj izvedbi Olivera Dragojevića prati svojevrsni kuriozitet. Iako se radi o klasiku domaće pop-glazbe koji je danas postavljen na razinu osvjedočenog evergrina, riječ je o vjerojatno jedinoj pjesmi tog klibra s kojom Oliver Dragojević nije osvojio nagradu Porin za pjesmu godine 1995., za koju je bio nominiran, što je – skupa s Porinovim neuspjehom Huljićeve pjesme “Baklje ivanjske” iste godine, duetu Doris Dragović i Mladena Bodaleca – Huljića isprovocoralo da godinama njegovi izvođači i pjesme ne sudjeluju na dodjelama Porina. Ali, očito, vrijeme i pjesme su na njegovoj strani.

Komentara 2

AE
Aedes2017
21:23 17.03.2019.

77 ne benavi ! Antun Tomislav Šaban je sin, više od poznatog, hrvatskog pjesnika,novinara i umjetnika Jure Stubičanca.Skladatelj A.T.Šaban veliki ljubitelj i dirigent Krapinskog festivala,zajedno sa svojim fanom i pokroviteljem skladateljem i političarom Dr. Ivom Josipovićem čini veliki iskorak izz moderne klasične glaz be u muzičku beletristiku.Mnogima baš to i nije po volji no, nakon židovske i tuškanske promocije ,, Jeruzalema,, smo puno optimističniji. A.T. Šaban rijetko griješi te smo potpuno sigurni da će tako biti i ovog puta.

GV
golub Vaso
19:28 17.03.2019.

pjeva li Šaban Šaulić

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije