Početak jesenskih shema na domaćim televizijama s nacionalnom koncesijom označio je početak još jedne borbe za gledanost. HRT, Nova TV i RTL predstavili su nove sezone svojih omiljenih formata, a u bitku za informativni program HRT je krenuo s novim, modernim studijem, koji su pripremali gotovo tri godine. Novost je i što od ove godine postoji razlika u obradi podataka. Dok su RTL i Nova TV ostali vjerni agenciji AGB Nielsen, HRT je prešao na AdScanner.
Različita metrika
– Želimo naglasiti da je HRT, kao uostalom i krovna udruga, Agencija za elektroničke medije (AEM) – prešao na suradnju s nezavisnom agencijom AdScanner. Razlog tome je činjenica da je agencija AGB Nielsen, s kojom je HRT-u istekao ugovor još 1. travnja, mjerila gledanost na bazi 820 kućanstava, odnosno oko 3000 ljudi koji su putem peoplemetara pratili program u zemaljskom odašiljanju, a agencija AdScanner obuhvaća čak 300.000 ljudi koji program prate putem kabelskih i IPTV-platformi, objasnili su nam s HRT-a.
Po AMR-u, odnosno postotku svih osoba koje su u tom trenutku gledale taj program, uspoređujući Dnevnike prije i nakon 21. rujna, kada su krenuli sa središnjom informativnom emisijom iz novog studija, s HRT-a kažu kako su se približili Dnevniku Nove TV iako je on još nešto bolje gledan od HRT-ova. Premda je sad teže uspoređivati podatke dviju agencija, Dnevnik HRT-a 21. rujna imao je 9,06 posto AMR-a, a SHARE ili prosječna gledanost svih koji su u tom trenutku imali upaljen televizor je 15,02 posto. Najgledaniji Dnevnik bio je 25. rujna, i imao je 10.33 posto AMR-a i 17,67 posto SHARE-a. Dnevnik Nove TV ove godine slavi 15. obljetnicu, a on je i dalje najgledanija informativna emisija u zemlji. Kako su nam rekli s Nove TV, svakodnevno ga gleda 550 tisuća ljudi, a udio u gledanosti je 38,2 posto. RTL-ovu središnju informativnu emisiju RTL Danas gleda nešto manje od 300 tisuća ljudi u prosjeku, dok RTL Direkt prati više od 300 tisuća ljudi.
Utakmica najpopularnija
Na HRT-u su zadovoljni i gledanošću njihova udarnog zabavnog formata “Zvijezde pjevaju” koji je na istoj razini kao i prošle godine. Naime, prva emisija ostvarila je AMR 10,17 posto i SHARE 21,20 posto. Najgledanija zabavna emisija i dalje je “Tvoje lice zvuči poznato” Nove TV, koju prati gotovo 525 tisuća gledatelja, a show je tijekom protekle dvije emisije ostvario 37,1 posto udjela u gledanosti. RTL-ova “Večera za pet na selu” također bilježi dobru gledanost.
Nju je u prosjeku ovaj tjedan gledalo gotovo 400 tisuća ljudi, s tim da u najnapetijim trenucima (kad se boduje) gledanost bude i više od pola milijuna gledatelja. Superpar u ukupnoj populaciji gleda 250 tisuća u prosjeku, no to je format koji je namijenjen mlađoj populaciji pa u ciljnoj skupini 18-49 postiže odlične rezultate i ima udio u gledanosti od 25 posto. Najgledaniji program ovog tjedna je prijenos prijateljske utakmice Švicarska – Hrvatska. Na Novoj TV utakmicu je pratilo više od 713 tisuće gledatelja te je ostvarila 45,7 posto udjela u gledanosti.
Prva epizoda nove serije Nove TV “Dar Mar” ostvarila je 39,9 posto udjela u gledanosti, a gledalo ju je 550 tisuća ljudi. Druga dramska serija Nove TV, “Kud puklo da puklo” privukla je također više od pola milijuna gledatelja te je ostvarila 32,8 posto udjela u gledanosti. “Farma More i Maslina’’, popularni reality show koji se vratio u svojoj sedmoj sezoni, u prosjeku je pratilo gotovo 400 tisuća gledatelja te je ostvarila 40,9 posto udjela u gledanosti.
Od kuda nekome pravo da ulazi u moj dom, na bilo koji način, i snima što ja gledam, prati što ja radim? Privatnost doma, zaštita građana...? I država to dozvoljava?