BUSINESS TALKS BY MM

Martina Mršić: 'Mentalno zdravlje je jednako fizičkom, poslodavci još ne uviđaju da to utječe na produktivnost'

Martina Mršić
Foto: Sandra Šimunović/PIXSELL
1/5
30.05.2022.
u 14:11

Na web stranicama Poslovnog dnevnika odnedavno se može gledati novi podcast na kojem novinarka i urednica Martina Mršić dovodi aktualne goste iz svijeta biznisa. Iza nje su godine iskustva u medijima i PR-u, a tijekom prošle godine je na Poslovnom vodila i podcast "Mali savjeti za veliki biznis".

"Business talks by MM" naziv je podcasta koji se odnedavno može gledati na web stranicama Poslovnog dnevnika, a na kojem novinarka i urednica Martina Mršić dovodi aktualne goste iz svijeta biznisa. Iza nje su godine iskustva u medijima i PR-u, a tijekom prošle godine je na Poslovnom vodila i podcast "Mali savjeti za veliki biznis".

Na Poslovnom TV nedavno ste počeli novi podcast "Business talks by MM". O čemu govorite u podcastu i tko su vam gosti?

"Business talks by MM" je podcast Poslovnog dnevnika, stoga riječ je o poslovnim temama, a gosti su najveća imena business scene. Cilj je kroz intervjue pružiti aktualne, relevantne, objektivne i konkretne informacije - poslovnu inteligenciju za hrvatske i regionalne menadžere. Sa svakim gostom razgovaram o njegovom načinu rada, o novostima u industriji, o novim poslovnim trendovima. Prve povratne informacije jest da je emisija konkretna. To mi se sviđa, jer to je ideja, da nema onog dojma "puno priče, a ništa nisu rekli". Volim da je stil opušteniji i neformalniji od klasičnog formata na koji su ljudi navikli kad je riječ o poslovnim temama. Prvi put imam ulogu voditeljice, tzv. anchora, iza mene je redakcija novinara, a moja je uloga da u svom stilu vodim emisiju uz pomoć timski pripremljenog sadržaja. Kako sam i ja po struci magistra televizijskog novinarstva, prirodno mi je pratiti i osvježiti format vlastitim pitanjima i slobodom izražavanja. Tako dobivamo taj željeni efekt vrlo ozbiljnih i vrućih poslovnih tema, o kojima razgovaramo više kao "na kavi" - neposredno i bez rukavica.

Prije ovog podcasta radili ste i "Male savjete za veliki biznis", kako ste došli na ideju za tim podcastom i koje ste sve savjete davali poduzetnicima?

Taj podcast emitirao se kroz cijelu 2021. godinu i ponosna sam na tih 50 epizoda čija sam autorica! Pisala sam sama sve epizode iz svog iskustva rada s klijentima, iz svojih učenja, a zajedno s glavnim urednikom zamislili smo ih kao riznicu znanja, evergreen teme s trajnom vrijednošću na poslovni.hr webu. Podcast je namijenjen malim poduzetnicima i obrađuje teme kako tržišno komunicirati, posložiti marketing, tu su savjeti za PR, za javni nastup, no i za svakodnevnu efektivnost, kako lakše donositi odluke, bolje raditi pod stresom. Dijelila sam jasne i brze savjete i alate, vođena time što najčešće "žulja" male poduzetnike kako bi im emisijom riješili probleme. Opet je ideja bila da bude konkretno i da treba davati vrijednost. Specifičnost formata je što je trajao samo 3 minute. Bilo je zabavno dati znanje u tako malo vremena i podcast je imao dobar odjek jer se ljudima svidio i taj kratki format.

Koliko vam se često javljaju poduzetnici i koji su najveći problemi s kojima se susreću?

Poduzetnici mi se često javljaju i to je dio mog posla kad ne snimam video sadržaj. Otvorila sam firmu "Imam riječ" za marketing i poslovne treninge i javljaju se s problemom - pokrenuo/la sam proizvod, uslugu i ne znam kako da krenem "prema van". Onda posložimo sve po principu "ključ u ruke" - s kime žele raditi i koga žele privući, po čemu se razlikuju od drugih, napravimo strategiju, koje kanale će koristiti, u kojim medijima će se predstaviti, s kojim tvrtkama ili institucijama trebaju raditi da bi ojačali biznis, ispričamo njihovu priču na zanimljiv i upečatljiv način s ciljem da stvori prodaju i privuče klijente. Napravimo im dobar web i dobar sadržaj za društvene mreže. Vrlo često ljude treba i pogurati u području samopouzdanja, promjene uvjerenja jer često ni sami nisu sigurni što točno žele, imaju strahove ili sram od javnog istupanja, misle npr da će ispasti hvalisavci ili imaju strah u određivanju cijena svog rada.

Bili ste novinar, producent, PR-ovac, kako ste na kraju postali poslovni trener? Što je u biti vaš posao?

Postala sam poslovni trener jer sam nakon novinarstva, produkcije i PR-a duže radila kao direktorica marketinga i u korporativnom svijetu uvidjela svoj prostor za napredak kao menadžera te koliko je važno znati upravljati timom, imati liderske vještine i koliko je važna "klima" na mjestu gdje radimo. Moj posao je sve što ste naveli, samo što sam u poduzetništvu sve to ujedinila u jedno. Sada sam sama svoj šef i sama stvaram sadržaj u suradnji s medijskom kućom. Misija mi je da dijelim znanje, tako da osim kroz emisije, radim to i kroz svoje radionice i treninge s tvrtkama i pojedinačno s poduzetnicima i menadžerima - pomažući im da se izraze, sami sa sobom i prema van na jasan i prepoznatljiv način koji donosi rezultate. Vodim, primjerice, radionice "Priče koje dopiru" za privatnike i državni sektor - kako da bolje komuniciraju "prema van" i budu zanimljivi, kako da ne budu sterilni i dosadni. Mnogo je negative, no nije sve senzacionalizam i žutilo, treba samo znati ispričati priču. Posebno je ovaj moment prisutan kad je društvena odgovornost u pitanju. Ljudi kažu imamo lijepu pozitivnu priču, a nikoga ne zanima. Pa naravno kad je ispričana na način da direktor firme stoji u odijelu ispred svoje firme s naslovom da je milijun kuna donirano u Glini. Kome? Tko su ti ljudi? Gdje je novac? Kako se njihov život promijenio? Treba pričati ono što ljude zanima, a to su drugi ljudi, a ne politički bilteni ili poslovna izvješća. Društvenu odgovornost je pogurao kovid, sad je došla Ukrajina, no DOP je stalna tema koja će uskoro postati norma u Europskoj uniji i vrijeme je da se tvrtke pripreme. Često mi se javljaju i menadžeri za trening u vođenju tima, poslagivanju prioriteta, boljoj efektivnosti, kontroli emocija na poslu i privatno. Situacija oko nas se mijenja, ljudi su shvatili da nisu samo poslovnjaci u odijelima, da je važna ravnoteža između posla i privatnog života. Česti su i upiti da se napravi radionica za poboljšanje interne klime i komunikacije za cijeli tim u firmi. Uvijek se prilagodim i napravim radionicu samo za njih, jer svaka tvrtka ima drugačije izazove, nema špranci.

Mislite li da poslodavci danas dovoljno ulažu u mentalno zdravlje svojih djelatnika? Može li se to promijeniti?

Apsolutno ne. Mentalno zdravlje se još uvijek gleda kao neka dosadna tema jednom godišnje kad se izbacuju statistike i još uvijek nosi veliku stigmu. Mentalno zdravlje je jednako fizičkom, kako trebate šetati svaki dan za zdravlje, tako treba čistiti duh i um. Poslodavci generalno još ne uviđaju da to utječe na produktivnost i kreativnost zaposlenika. Čak kultura zna biti i toksična te su ljudi pod većim stresom zbog takve atmosfere. Jedna riječ vodi k promjeni - edukacija.

U jednoj od najboljih ovogodišnjih serija "Severance" zaposlenici jedne misteriozne kompanije u glavi imaju uključen čip kojim, kada izađu iz tvrtke, zaboravljaju sve što se događa unutra. Može li se u današnje vrijeme posao i bez čipa ostavljati u tvrtki?

Sjećam se vremena kad mi je to bilo teško. Radila sam 10 sati u jednoj privatnoj tvrtki i kad sam došla kući mobitel je i dalje skakao od silnih mailova. No, može se. Jednostavno se treba uloviti u tome i napraviti granicu. Ne odgovaram na mailove nakon 19 sati, cijenim svoje vrijeme i prostor i tako se ponašam prema drugima. Pomaže imati hobi ili sportsku aktivnost, neku opuštajuću seriju, a svakako je dobro uvesti i tehniku disanja jer, kad duboko dišemo i koncentriramo se na disanje, to nas "isključuje" i smanjuje "overthinkanje". To su naši čipovi: promjena navika.

Što biste danas savjetovali mladom poduzetniku koji tek otvara svoju tvrtku. Na što treba pripaziti?

Što točno nudi i kome s kojim benefitom treba znati reći usred noći u par rečenica. Potom po čemu se razlikuje od svoje konkurencije. To su dva sveta grala. Općenito krilatica: Učenje, razvoj, akcija. Ništa neće pasti s neba. Istovremeno je važno i strpljenje i prepuštanje jer je poduzetništvo krivulja koja ide gore - dolje i strah je prirodan. No istovremeno je uzbudljivo, dinamično, rastete i rezultati mogu biti veći i ljepši nego što ste ikad zamišljali!

Koji su vam daljnji planovi? Imate li ideje za nove emisije?

Snimati emisije! Držati radionice i treninge. Istovremeno razvijam dva vlastita društveno odgovorna projekta i planiram jedan veći volonterski put. Ideje za nove misije? Naravno! No to ćemo u drugom intervjuu.

VIDEO: Blanka Vlašić iznenadila obožavatelje fotografijama s vjenčanja: 'Udala sam se i čekam bebu' 

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije