iznenađen je odlukom

Mrduljaš nakon što je ostao bez Splitskog festivala: 'Uz mene su stali najpoznatiji izvođači, publika će reći svoje'

Foto: Milan Sabic/PIXSELL
1/5
26.11.2022.
u 16:22

Tomislav Mrduljaš proteklih je godina vratio sjaj Splitskom festivalu, no njegov program nije prošao na novom natječaju za iduće tri godine.

Splitski festival, najpoznatiji festival zabavne glazbe u Hrvatskoj, od iduće godine poprima novi identitet zahvaljujući novoj ekipi koja se našla na njegovu čelu. Organizaciju je preuzela tvrtka Wolfman j. d. o. o., na čelu sa Stevom Vučkovićem Stivijem, koja je, pomalo neočekivano, barem što se tiče samih glazbenika, odnijela pobjedu na natječaju Grada Splita i Turističke zajednice Grada Splita. Stivi je u javnosti poznat kao član benda Stividen, lokalno poznatog po hitovima "Ići mići brodići", "Papadžo" i "Stipe, Stipe", a posljednjih godina stekao je iskustvo u organiziranju javnih manifestacija poput Revije urbane kulture – Evo ruke, Split Open Jazz Fair i sl... On će tako biti novi direktor festivala u trogodišnjem razdoblju, do 2025. godine.

Milijun kuna
Festival je od 2006. godine, nakon smrti dotadašnjeg direktora Zdenka Runjića, vodio Tomislav Mrduljaš, koji se i ove godine prijavio, a kako nam je kazao, iznenađen je da Grad Split i Turistička zajednica Grada Splita nisu prepoznali njegov program, koji se naslanjao na tradiciju festivala. Zaista, kada pogledamo prijašnje godine, Splitski festival na Prokurative je vratio neke od najvećih zvijezda zabavne glazbe te se proširio na više dana i na druge lokacije u gradu pod Marjanom.

– Poslao sam program koji je u skladu s dugogodišnjom tradicijom Splitskog festivala, i tako bih ga radio. Iza mene su stale najveće glazbene udruge i najpoznatiji izvođači. Ne bih puno komentirao novi koncept festivala, na publici je da zaključi – kazao nam je Mrduljaš, koji je, doznajemo, za organizaciju festivala dobio 500.000 kuna. S druge strane, grad će za festival iduće godine izdvojiti milijun kuna, potvrdio je medijima gradonačelnik Ivica Puljak. Dobit će ih tvrtka Wolfman j. d. o. o.

No više od izdašnog iznosa mnoge je iznenadilo što nova gradska vlast u Splitu nije prihvatila koncept koji je ponudio Mrduljaš, a iza kojeg su kao festivalski savjet stali glazbeni velikani poput Alfija Kabilja, Zorice Kondže, Doris Dragović, Gibonnija, Marijana Bana i Nikše Bratoša te tri najveće glazbene udruge u Hrvatskoj, Hrvatsko društvo skladatelja, Hrvatska glazbena unija i Hrvatska diskografska udruga uključujući i krovnu glazbenu udrugu u Hrvatskoj Unison.

Mrduljaš se u svojem programu naslanjao na tradiciju kakva se na Prokurativama njeguje od 1960. godine. Tako bi prva večer festivala počela početkom srpnja ekskluzivnim koncertom jednog od renomiranih hrvatskih izvođača. U sklopu tog programa dosad su nastupili Oliver & Stjepan Hauser, Parni valjak, Josipa Lisac, Gibonni, Petar Grašo, Doris Dragović i Neno Belan. Mrduljaš i njegova tvrtka Dalmacija koncert predložili su koncerte A-strane s repertoarom pjesama sa Splitskog festivala, Prljavo kazalište te Zoricu Kondžu i prijatelje. Druga večer festivala bila je zamišljena kao retrospektiva najvećih hitova u povijesti festivala veličanjem njihovih autora i izvođača. Dosad su tako realizirane večeri pjesama Jakše Fiamenga, Momčila Popadića, Krste Jurasa, Miše Kovača, Tereze Kesovije... U idućim izdanjima prijedlozi su bili Večer retrospektive Tragom Olivera, Večer retrospektive Tomislava Zuppe te Večer retrospektive Tome Bebića. Pritom bi se pjevale festivalske uspješnice u izvedbi renomiranih izvođača.

Treća, finalna večer festivala bila bi, prema Mrduljaševu programu, večer novih, ranije neobjavljenih skladbi različitih glazbenih stilova, uz želju da se okupi što veći broj priznatih autora i izvođača. Nakon što bi stručni tim odabrao pjesme, a prije samog scenskog spektakla, prethodilo bi njihovo pojačano radijsko emitiranje. Sve to bilo bi nadopunjeno i živom riječju sudionika festivala uključivanjem iz backstagea ili razgovorima sa zanimljivim osobama iz javnog i društvenog života.

Od 2023. do 2025. u planu je bilo, osim Peristila, u koncertni program uključiti i druge lokacije, poput rive, bedema Cornaro, Trga Gaje Bulata, tvrđave Gripe, parka Sustipan, kina Bačvice, plaže Kaštelet i drugih. Mrduljaš je predložio i druga događanja poput retrospektive Zagrebačkog i Šibenskog festivala, koncert pjesama hita godine "Cesarica" i druga događanja.

A evo i što je ponudio Vučković i što su u Gradu Splitu ocijenili boljom ponudom od one Tomislava Mrduljaša. Prema njegovu planu, festival bi počeo već 26. lipnja s Večeri retrospektive, u kojoj bi hitove Olivera, Miše Kovača, Vice Vukova, Tereze Kesovije, Mila Hrnića, Meri Cetinić i drugih u novim aranžmanima izvesti i novi interpretatori uz big band orkestar i prijenos uživo. Druga je večer rezervirana za Split Blues Festival – ln memoriam Jadran Zlodre Gobbo. Gobbo je bio splitski autor i izvođač koji je kroz "Otprilike ovako" educirao cijeli niz eminentnih hrvatskih glazbenika, a realizirao bi se u uskoj suradnji s hrvatskim blues-snagama. Vučković navodi da će biti interesantno čuti kako zvuči npr. Runjićevo "Pismo ćali" u izvedbi labinskog The Restless Sea ili Arsenov "Povratak" u obradi Zdenke Kovačiček s Green House Blues Bandom.

Sud javnosti
– Jazz je jedina službeno verificirana svjetska glazba i dok sam putovao svijetom, nemalo puta objašnjavao sam odakle sam i isto tako odgovarao na pitanje: "lma li tvoj grad jazz-festival?", potužio se Vučković u prijavi pa je zbog toga, osim bluesa, na Prokurative odlučio uvrstiti i jazz, iako se gotovo u isto vrijeme u Trilju već godinama odvija renomirani "Thrill blues festival". Pritom bi svaki izvođač, osim svog standardnog programa, trebao obraditi najmanje dvije pjesme iz fundusa Splitskog festivala u svojoj maniri.

Četvrta večer zove se Splitska etno škrinja ili Prokurative plešu. Temeljila bi se na različitim regionalnim etnoizričajima u Hrvatskoj "zbliženima s tehnološkim dostignućima modernog doba" i ponovno posebnim zadatkom svakog izvođača da obradi i dvije pjesme iz fundusa Splitskog festivala. S druge strane, Prokurative plešu bila bi večer s DJ programom potpomognutim animatorima te groove i jam-glazbenicima, a plesni ritmovi išli bi u rasponu od salse, zumbe, tanga pa do housea, break dancea i hip-hopa.

Peti će dan biti cjelovečernji koncert stranih gostiju, a organizator tu predlaže američki bend Calexico iz Tucsona u Arizoni. Bolje poznavatelje glazbe i ovo je začudilo jer Calexico ima svoje poklonike u Hrvatskoj, no radi se o bendu koji je na vrhuncu popularnosti bio prije 15-ak godina i svira americanu, glazbeni žanr koji nema baš dodirnih točaka s Dalmacijom. Vučković je u svojoj ponudi objasnio da su mu Calexico "u tom terminu dostupni jer će po Europi tada promovirati svoj 13. album "El Mirador". Dakle, očigledno je kako ovdje ulogu igra to da bi se taj bend angažirao vjerojatno za manje novca budući da je ionako u Europi.

Šesta večer nosi radni naziv Splitski festival – Young guns, a Vučković se u programu zaklinje da će biti prava poslastica ili osvježenje. U toj će večeri deset mladih, ali već etabliranih orkestara, bendova, DJ-a i slično izvesti po jednu svoju hit-pjesmu i jednu obradu iz fundusa festivala, no na svoj način.

Splitski festival – Večer autorskih pjesama, sedmi je i zaključni dan, odnosno večer festivala kada će uz festivalski orkestar i izvođenje uživo biti izvedeno 25 odabranih kompozicija prema provedenom natječaju za nove skladbe te žiriranje uz pomoć Festivalskog savjeta. Vučković će kao direktor festivala zadržati i pravo na tzv. wild card, odnosno mogućnost da sam pozove 4 do 6 pjesama "zbog osobne odgovornosti i izloženosti pred sudom javnosti". Budući da je prošao upravo njegov program, bit će zanimljivo kako će sud javnosti komentirati novi zaokret Splitskog festivala. 

VIDEO Marco Cuccurin i Mia Negovetić: 'Ne obaziremo se na kritike, a u showu smo postali pravi prijatelji'

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije