TV KRITIKA

Nije vrijeme samo da Eurovizija evoluira, već su nam generalno potrebni novi glazbeni televizijski formati i to pod hitno!

Foto: Renato Branđolica/HRT
1/19
26.02.2024.
u 18:45

Kako će se i hoće li se Eurovizija kao natjecanje u idućim godinama prilagoditi činjenici da se pobjednici odlučuju na YouTubeu, a ne u eteru? Riječ je o formatu koji je u svojoj srži povezan s televizijom, još od prvog izdanja 1956. godine, no gotovo 70 godina kasnije vrijeme se toliko promijenilo da će biti potrebno puno kreativnosti i inovacija kako bi se pronašao pravi recept za novu formulu i kako se ipak barem donekle ne bi izgubio element iznenađenja. Isto vrijedi i za hrvatski izbor za pjesmu Eurovizije jer će Dora u TikTok eri ipak vjerojatno izgledati puno drukčije.

Dora, izbor hrvatske pjesme za Pjesmu Eurovizije // HRT 1 – dvije ruže

Hrvatska ima svog predstavnika za Euroviziju 2024. godine! Malo kome je vjerojatno promaklo da je proteklog vikenda karizmatični Marko Purišić, pod imenom Baby Lasagna, sa svojim zaraznim hitom i formalno odnio pobjedu na još jednom izdanju Dore. Treba naglasiti ovo "i formalno" jer je svima koji natjecanje prate jasno da je Purišić status favorita na društvenim mrežama i kladionicama stekao još prije samog natjecanja, a pobjedu je praktički osigurao lansiranjem sjajnog spota na YouTubeu samo nekoliko dana prije showa na HRT-u. To nipošto ne dovodi u pitanje legitimitet njegove pobjede koja je itekako zaslužena, ali dovodi u pitanje kako će u budućnosti izgledati sam format Eurovizije, a samim time i Dore. Baby Lasagna zapravo je shvatio da se ovo natjecanje više ne osvaja u nekoliko minuta, koliko izvođači imaju na pozornici, te je stao uz bok velikim hitovima koji su zadnjih godina publiku zapravo osvojili sjajnim nastupom i kampanjom na digitalnim platformama. "Viralni moment", koliko god to nekome možda zvučalo apsurdno, ima jednaki, a možda i jači utjecaj od sjajnog nastupa na pozornici ili vrhunske produkcije. Nekad su dolaskom na pozornicu Eurovizije izvođači imali ograničeno vrijeme da se predstave u najboljem svjetlu i da pokupe što više bodova. Danas, kada omiljena izvedba krene, publika već uglas pjeva od riječi do riječi i zna sve plesne pokrete. Vjerojatno je izraelska predstavnica Netta, koja je 2018. osvojila Euroviziju, bila među prvima za koju se na društvenim mrežama prije samog natjecanja odlučilo da je najbolja, a i prošlogodišnji pohod Šveđanke Loreen na dvostruku krunu imao je snažnu kampanju. Riječ je o jakom trendu koji je Baby Lasagni omogućio da u glasovanju publike doslovno osvoji stotine bodova više od drugoplasiranih.

1/10

Je li nastup bio baš toliko bolji? Teško... Je li cijela priča bila toliko bolje upakirana? Da! Sada visoko kotira i u eurovizijskim krugovima pa se samo možemo nadati da će ovaj "hype" samo rasti, no ostaje otvoreno pitanje kako će se i hoće li se Eurovizija kao natjecanje u idućim godinama prilagoditi činjenici da se pobjednici odlučuju na YouTubeu, a ne u eteru. Riječ je o formatu koji je u svojoj srži povezan s televizijom, još od prvog izdanja 1956. godine, no gotovo 70 godina kasnije vrijeme se toliko promijenilo da će biti potrebno puno kreativnosti i inovacija kako bi se pronašao pravi recept za novu formulu i kako se ipak barem donekle ne bi izgubio element iznenađenja. Isto vrijedi i za hrvatski izbor za pjesmu Eurovizije jer će Dora u TikTok eri ipak vjerojatno izgledati puno drukčije.

Noćni glazbeni program // HRT2 – dva kaktusa

Nije vrijeme samo da Eurovizija evoluira, već su nam generalno potrebni novi glazbeni televizijski formati i to pod hitno! Puštanje spotova usred noći definitivno se više, u vrijeme YouTubea i Spotifya, ne može nazvati glazbenim programom neke televizije, jer je to čista zamjena za snijeg na ekranu, što nema baš nikakvog smisla. Željenu pjesmu ili spot može si svatko pustiti u bilo koje vrijeme, neće za to sigurno čekati 2:31 ujutro. Ali zato konkretnog i kvalitetnog glazbenog sadržaja, emisija, analiza, gostovanja i intervjua kronično nedostaje.

1/116

Garaža // HRT3 – jedan kaktus

Garaža, odnosno emisija za urbanu glazbu, kako ju je HRT svojedobno promovirao, bila je odličan primjer kako dobar glazbeni sadržaj na televiziji treba izgledati. Ova se emisija, doduše, i dalje vrti na trećem programu HRT-a, ali šteta da je riječ o godinama starim reprizama. U redu, riječ je o formatu koji ponekad čak ima smisla iznova pogledati, ali ne unedogled. Ipak je riječ o emisiji koja je krenula s emitiranjem još u drugoj polovici 2000-tih i krajnje je vrijeme za neki novi glazbeni sadržaj, a da nisu riječ samo o pjevačkim natjecanjima.

Top.hr // RTL – tri kaktusa

Nekad su i top liste bile popularne, no i one su spale na niske grane. RTL svoju inačicu, recimo glazbene emisije, sada pušta u subotu u ranu zoru, ponovno kao bezidejno punjenje programa. Još jedno potpuno ignoriranje glazbenog sadržaja na televiziji iako bi sigurno zainteresirao mnogo više ljudi nego reprize serija…

VIDEO Baby Lasagna odgovorio Dejanu Lovrenu: 'Vjera mi je bitna'

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije