Branimir Mihaljević nedavno je zamijenio Nenu Belana na poziciji umjetničkog direktora Zagrebačkog festivala. Premda su vremena teška za glazbenike, novo izdanje održat će se početkom iduće godine.
– Upravo zbog ove situacije i pozicije domaće glazbe općenito osjetio sam poziv posvetiti se festivalu, jer ga smatram kvalitetnom platformom za novu vrhunsku domaću produkciju. Festival nije manifestacija koja traje samo jednu večer, već motivira autore na stvaranje tijekom cijele godine i u konačnici nam daje pjesme koje su kruna nove hrvatske produkcije i koje se slušaju još godinama poslije – kaže Mihaljević i dodaje da se ne može znati kakva će za tri mjeseca biti situacija s epidemijom koronavirusa, no sama priredba više će biti orijentirana na TV show nego na publiku u dvorani.
– Tu okolnost možemo okrenuti u vlastitu korist i posvetiti se svakoj pjesmi pojedinačno ne bismo li joj napravili poseban vizual te tako učinili TV prijenos još dinamičnijim i atraktivnijim. Naša odgovornost počinje vrlo brzo, već pri samom odabiru pjesama, jer tako u startu profiliramo festival, a ne završava se ni nakon proglašenja pobjednika jer smo formirali poseban tim koji će se po završetku festivala baviti kasnijom promocijom pjesama u novim digitalnim medijima. Radimo na još kvalitetnijem umrežavanju s radijskim postajama, a osim Grand-prixa i nagrade za najemitiraniju skladbu lanjskog festivala, uvest ćemo i još nekoliko nagrada te brojne sitne izmjene koje će se, vjerujem, svima svidjeti – kaže Mihaljević, koji dolazi iz poznate glazbene obitelji.
Vjerojatno je rijetkost u svijetu da su tri generacije jedne obitelji pobjeđivale na nekom festivalu. Prvi je kao autor na Zagrebfestu pobijedio njegov djed Branko, zatim otac Mario, a onda i on.
Glazbena obitelj
– Sjećam se djedovih priča o “Golubovima”, pobjedničkoj pjesmi koju je pisao za Ivu Robića iz vremena kada su se na žiriranje slale notne partiture, pamtim festivale iz Lisinskog na kojima je nerijetko kao autor pobjeđivao moj otac, to je bilo mjesto na koje su dolazile najveće zvijezde iz regije, tada sam ih gledao iz publike, a kasnije su mnogi od njih pjevali moje pjesme. Meni je festival pružio priliku da se predstavim kao mladi kantautor još tamo početkom devedesetih, a kasnije sam puno puta sudjelovao kao autor, jednom čak i pobijedio dok je Hrvoje Hegedušić bio direktor festivala.
Drago mi je da je Croatia Records inicirala izdavanje “Gold Collection Branko, Mario i Branimir Mihaljević”, trostruko izdanje koje će na jednom mjestu imati po dvadesetak najvećih hitova svakoga od nas. Bit će to jedan divan presjek naših autorskih opusa i vrlo zanimljiv dijapazon izvođača s kojima smo, svaki u svoje vrijeme, surađivali u posljednjih sedamdesetak godina – kaže Branimir, koji posljednjih godina niže brojne hitove, a najpoznatije su pjesme koje je radio za Željka Bebeka.
Inspiracija uz vino
– Svaka pjesma nastaje isto, sjednem za klavir ili uzmem gitaru u ruke. Naravno, prije toga provodim puno vremena razgovarajući sa suradnicima, a nakon što se pjesma napiše, slijede sati i dani studijske produkcije. Moja je sreća, ali i poslovna politika da imam sve pod jednim krovom tako da, osim što im pišem pjesme, sve snimamo u mom studiju, a nerijetko moja supruga Sandra režira njihove spotove.
Tako su se neke od najboljih ideja rodile u opuštenoj atmosferi uz čašu dobrog crnog vina. Osim za Bebeka, svakako bih volio istaknuti da jako volim i pjesme koje sam posljednjih nekoliko godina pisao za Franku, Indiru, Giuliana i Luku Nižetića. Posebno me raduje jubilarni 70. festival, koji nas očekuje za dvije godine, i ako uspijem sa svojim timom ostvariti sve ono što planiramo, siguran sam da će dvorana biti premala i da će se tražiti karta više – istaknuo je Mihaljević.