Prvo je pitanje u slučaju filmskog mjuzikla “Devet” što je redatelj Rob Marshall htio postići uzimanjem glasovitog, umjetnički nedodoriljivog Fellinijeva filma “8 i pol” (po nekim kritičarima najboljeg filma svih vremena). Drugo pitanje može biti čemu mjuzikl o redatelju pod stresom nadahnuća kada smo i to već superiorno vidjeli u Fosseovu “Sav taj jazz”? Oba pitanja nisu prava jer Roba Marshalla (“Chicago”) nisu vodili pretjerani umjetnički porivi.
Kao da očekujete da Crvena jabuka iz umjetničkih motiva krene obrađivati The Clash. Film povremeno djeluje kao kvaziartističko šmiranje za današnju kinopubliku, ali uglavnom se oslanja na šarm Italije pedesetih, vespi i drugih rekvizita iz fundusa “dolce vite”, na Daniel-Dayja Lewisa, Nicole Kidman i Penelope Cruz te romantiku moralnih dilema serijskog preljubnika. Relativno zabavno, ali bez ijedne doista jake pjesme.