Televizija ne smije biti dosadna i predvidljiva, kaže Robert Knjaz (51), televizijski genijalac koji svojim emisijama u domove gledatelje donosi sve samo ne dosadu i predvidljivost. U prošloj godini počastio nas je serijalima "Knjaz kod Vatrenih" i "Osjećaji" zahvaljujući kojima je zaslužio novu nominaciju za Večernjakovu ružu u kategoriji TV osobe godine.
Nova nominacija za Večernjakovu ružu u kategoriji TV osoba stigla je na vašu adresu i ove godine, je li to lijep kompliment za vaš televizijski trud i rad u 2022. godini kada ste publici predstavili serijal s Vatrenima, ali i serijal "Osjećaje"?
Prekrasan kompliment cijeloj ekipi koja je zajedno sa mnom realizirala sve te serijale. Kad nas toliko godina zaredom nominirate, a svaki put imamo drugačiji projekt i emisiju, očito su reakcije gledatelja jako pozitivne.
Koliko je teško bilo dogovoriti snimanja s našim reprezentativcima i s kim je najlakše pao dogovor?
Nogometaši su ipak najveće zvijezde današnjice i njih vjerojatno svakodnevno stotine ljudi traže nešto, tako da se zaista nije lako probiti do njih. Nema odgovora na pitanje koji je najlakši za dogovor, jer za svakoga se trebalo potruditi: uskladiti dozvole svih tih inozemnih liga i klubova, termine utakmice, slobodno vrijeme igrača i sve to uklopiti u vremenski okvir koji smo imali za snimanja. U tri tjedna uspjeli smo dogovoriti, organizirati i snimiti Lovru Majera u Rennesu u Francuskoj, Juranovića i Barišića u Glasgowu, Perišića u Londonu, te Bornu Sosu u Stuttgartu…a naknadno kad je emitiranje već krenulo - Joška Gvardiola u Leipzigu, te Mislava Oršića u Zagrebu i Antu Budimira u Pamploni.
Zanimljive informacije smo saznali o Vatrenima, pogotovo mlađoj generaciji, što je vama bilo najzanimljivije u razgovorima s Gvardiolom, Majerom, Sosom, Juranovićem....?
Joj bilo je toliko toga…iako je final emisije bio 26 minuta, snimili smo i do 2 sata materijala po igraču, pa smo zaista saznali puno zanimljivosti. Neki su filmofili kao Juranović koji je pogledao Netflix par puta ili Sosa koji svoje najdraže glumce nosi na sebi poput Johnny Deepa ili Leonarda di Caprija, neki su multitalenti za baš svaki sport kao Perišić, neki su okruženi prijateljima, nekima fali društvo iz Hrvatske. Ali svi su izuzetno dragi, ljubazni i talentirani.
Hoće li ovaj serijal dobiti i svoj drugi nastavak, koje reprezentativce biste voljeli još privesti pred kameru?
U skorije vrijeme neće biti nastavka, jer smo već u produkciji novih serijala sasvim drugačije tematike…A što se ti
e naših reprezentativaca, svakog bi od njih volio snimiti jer me uvijek zanimalo kakve su osobe ti ljudi zbog kojih cijela nacija pada u trans. Od ostalih igrača volio bih snimati Ibrahimovića, Ronaldinha, Hristu Stoičkova, to su sve originalni i neobični karakteri.
Poučan i odličan je bio serijal o osjećajima u kojem ste osjećaje prikazali iz primjera različitih kultura, koja kultura i njihov način izražavanja tuge i sreće vam je bio posebno dojmljiv i možda drugačiji od naše kulture?
Neobični su bili pogrebni rituali plesača s ljesovima iz Gane. Osim što si tamo možete odabrati lijes u obliku baterije, Mercedesa, ljute papričice ili divovske ribe, svaki je pogreb festival plesa i pjesme na kojima ekipa pleše sa lijesom na ramenima.Ili kad smo snimali razgovor s čovjekom iz Etiopije koji se smijao više od dva sata u komadu i koji osniva selo za smijanje. A zapanjio me podatak da se djeca dnevno smiju deset puta više od odraslih, te da se danas kao društvo u odnosu na naše bake i djedove, nekoliko puta manje smijemo. Očito što smo tehnološki napredniji i više imamo, to smo zauzetiji pa se manje smijemo i veselimo životu.
Početkom ove godine HRT je počeo s prikazivanjem vašeg serijala "Pametan kao lisica, hrabar kao jež", snimali ste u Americi, Velikoj Britaniji, Finskoj i kod nas, susret s kojom životinjom u ovom serijalu vam je ostao upečatljiv, a koje snimanje je bilo najluđe za ovaj serijal?
Najopasnije je bilo kod Jeffa, čovjeka grizlija koji živi s dva ogromna grizlija i zafrkava se s njima, iako je jedan krivi korak dovoljan da izgubi glavu. A najzabavnije je bilo snimati vjeverice koje skijaju po vodi te košutu Dillie koja cijeli život živi u kući i spava s ljudima u krevetu, iako ima par sto kila.
Možda se dva serijala u jednoj godini nekome čini malo, ali produkcijski to je dosta zahtjevno, pogotovo jer ste dosta snimali izvan Hrvatske, vjerujem da ne ide uvijek sve po planu, izgubite li živce u takvim situacijama i imate li i dalje tremu pred pripremu velikih projekata i serijala?
Rijetko se kome dva serijala čine malo, jer obično jedan autor radi jedan serijal više godina. Neki su kao npr. Leno ili Jerry King iste serijale radili desetljećima. Jer najteže mi je pokrenuti novi serijal, i zaroniti u područje života koji ti je nepoznato, te strepiti da li smo pogodili temu i način prezentacije. Tako smo se 2 godine bavili hrvatskim velikanima, pa onda svjetskim feštama, pa životinjama, pa osjećajima itd…No s druge strane gledatelji zaslužuju da im svako malo pripremimo nešto novo, jer televizija ne smije biti dosadna i predvidljiva.
Sigurna sam da već imate i neke nove ideje nakon serijala "Pametan kao lisica, hrabar kao jež", čemu ćete se novom posvetiti?
Trenutno radimo na novom projektu „Knjazalište“ koje se bavi poznatim osobama u neobičnim situacijama i poslovima…malo podsjeća na Mjenjačnicu, ali je kraće i malo drugačije.
Koga ćete iz svog tima ili obitelji povesti u pratnji na dodjelu Večernjakove ruže u HNK?
Pretprošli put sam bio sa cijelom svojom ekipom, a prošli put sam tijekom dodjele bio na snimanju spomenutih grizlija u USA, pa su na dodjelu došle moja mama, supruga i kći. Činilo mi se zgodno da ako dobijemo nagradu da ju podignu moje tri najdraže dame. Ali nagrada je otišla na drugu adresu, tako da se ove godine moram potruditi koga naći za dodjelu, jer snimanja mi već počinju.
VIDEO TBF: 'Tajna našeg uspjeha je da nismo nikad poklekli trendovima, niti kopirali druge'
On je skroz originalan. O Gvardiolu sam više naučio kroz emisiju koju je on snimio od svih drugih novinara. Ona mentalna mapa, način razmišljanja i usmjerenost k cilju. To treba znati prenijeti, pogotovo mladim gledateljima.