Javiii se, javiii se zazivali su navijači s tribina splitske i
zagrebačke arene našeg “odbjeglog” rukometaša Mirzu Džombu, ali Mirza
se nije oglasio.
No zato se s ostalim rukometnim kaubojima odazvao pozivima velikih
kompanija da bude zvijezda njihovih reklama. Sa šarenih plakata diljem
Hrvatske u posljednjih nas mjesec dana tako pozdravljaju Petar
Metličić, Igor Vori i Domagoj Duvnjak sa sladoledom ili energetskim
napitkom u ruci, gledamo ih na malim ekranima kako bez stajanja prolaze
naplatne kućice ili hipnotizirano zure u automobil neke velike autokuće.
Za mjesec dana, kad se rukometna euforija slegne, likovi koji su nas za
ovog prvenstva bombardirali gdje god smo se okrenuli, lagano će pasti u
zaborav i do idućeg velikog natjecanja Ivano Balić, Igor Vori ili
Domagoj Duvnjak zamrznut će svoju karijeru u marketinškim vodama. Zbog
čega velike tvrtke u sportašima vide marketinšku zlatnu koku objasnio
je Ante Bogdanić, direktor marketinške agencije Albatros.
– Ljudi se vole poistovjetiti sa sportašima zato što su pozitivne,
vrijedne i tople osobe te ne lupetaju gluposti.
To ljudima ulijeva povjerenje da je ono što oni prezentiraju i
reklamiraju dobro i provjereno. Svaka velika kompanija očekuje da će
svoje proizvode prodavati bolje zahvaljujući dobru imidžu osobe koju
izabere za to, pa zato odabir sportaša uglavnom jamči uspjeh –
objašnjava Bogdanić.
Ta suradnja, kako kaže Bogdanić, uglavnom traje samo za velikih
natjecanja kao što je trenutačno Svjetsko rukometno prvenstvo, a
poslije toga guraju se sportske zvijezde koje su aktualne u tom
trenutku i tako ta “vožnja” ide u krug.
Novac koji dobivaju za pojavljivanje u reklamama uglavnom je poslovna
tajna, no kako objašnjavaju u Rukometnom savezu, sve reklame u kojima
su naši reprezentativci bili u reprezentativnu dresu ne donose im ni
kune jer je to obveza koju moraju obaviti prema sponzorima, a sve ono
što rade u civilu njihov je privatni angažman.
Od hrvatskih sportaša koji su i nakon prekida karijere ostali
marketinške zvijezde naša je Snježna kraljica Janica Kostelić, koja je
i danas jedno od zaštitnih lica njemačkoga lanca kozmetičkih proizvoda.
ZVIJEZDE REKLAMA