Kad je prije nepune dvije godine N1 televizija počela s emitiranjem, nitko nije vjerovao da će uspjeti, da će imati snage izdržati utrku s nacionalnim TV kućama i stvoriti svoju publiku. No ona je tu, i to sve jača, prisutnija i brža, pa je postala jedan od najcitiranijih medija kod nas. U danu se zna dogoditi da se na njezinu objavu poziva osamdeset do sto drugih portala, TV kuća ili tiskovina. A što je ključno za uspjeh N1 televizije te je li zadovoljan njezinim napretkom, pokušao nam je objasniti news direktor te TV kuće Tihomir Ladišić koji je od prvog dana bio dio tima koji ju je stvarao.
– Jako sam zadovoljan jer je vrlo teško stvarati novi medij, pogotovo na hrvatskom tržištu koje je vrlo zahtjevno i na kojem već postoje jaki televizijski igrači. Fantastično je za nas što news program postaje dio svakodnevice svih nas, htjeli mi to ili ne, pa pratimo vijesti iz dana u dan jer one u konačnici utječu na naše živote. Najveća prednost N1 s kojom smo ušli na tržište je da smo nacionalna news televizija, da imamo regionalni dodir u kojem su nam Beograd i Sarajevo centri iz kojih dobivamo tamošnje reportere i informacije i u brzini i u aktualnosti smo uvijek ispred svih, a CNN nam daje i taj globalni element svjetskog news kanala. Imamo tri važna dijela proizvodnje programa i to se vidi – govori Ladišić. Uglavnom, kada bi se radila analiza zadovoljstva gledatelja, njihova prva asocijacija u vezi s N1 televizijom je da je točna i relevantna, a i brojke idu tome u prilog. U ukupnoj gledanosti svih TV programa u danu N1 je među 10-15 najgledanijih, a jedini kabelski kanal koji je po gledanosti ispred N1 je Nickelodeon kojeg djeca zbog crtića i filmova imaju upaljenog cijeli dan.
Prvi u 18 sati
– Gledamo li samo gledanost posljednjih nekoliko dana, iza nas su i neki televizijski kanali s nacionalnom koncesijom. Poslije nepune dvije godine emitiranja, to su fantastični rezultati. Fascinantni čak i za CNN. Oko 700 tisuća kućanstava pokriveno je nekim od IPTV pružatelja usluge, a nas gleda pola od svih tih ljudi, što je oko 400.000 kućanstava svaki dan. Prisutni smo na svim IPTV platformama u Hrvatskoj. Može nas se gledati i pomoću aplikacije na svim mobilnim uređajima i putem naše web stranice.
Najgledaniji smo u gradovima, riječ je o urbanoj publici od 19 do 35 godina, mlađoj populaciji i ona nam je cilj. Može nas gledati i dijaspora, Total TV je satelitski pružatelj usluge koji omogućuje da nas gledaju bilo gdje u svijetu. Uz gledanost, druga važna stvar koju svaki dan dobivamo, a koju ste i spomenuli, izvještaji su prenošenja N1, kojih u danu bude oko 45. I to nisu najbolje brojke. Bilo je dana u kojima smo imali između 80 i 100 prenošenja, a čini mi se da ih toliko nema nijedan medij u Hrvatskoj. Ključ toga je brzina, jer smisao je newsa da budete uživo u trenutku u kojem se događaj zbiva. Pomaknuli smo i Dnevnik na 18 sati pa smo i u tom dnevničkom ritmu prvi. Pa kad imate goste, recimo poput Bože Petrova, koji će određenog dana gostovati na svim televizijama, N1 je prvi kojemu dolazi. Fleksibilniji smo od drugih i to nam je najveća prednost – kaže Ladišić.
Regionalni su partner globalne televizijske mreže CNN na kojoj se usavršavaju svi njihovi novinari, a i sam Ladišić dodatno se usavršavao u SAD-u na sveučilištu u Knoxvilleu u Tennesseeju i tri godine bio producent i novinar američkog Fox News Channela. Za razliku od europskog pristupa informativnom programu, američki odlikuje to da je brzina sve pa se upravo po tome može iščitati i djelić tog uspjeha.
– Bio sam producent u newsroomu Fox News Channela u trenutku kada se događao jedan od važnijih događaja u povijesti američke televizije – presuda i izvršenje smrtne kazne nad Sadamom Huseinom – i tada smo kasnili 14 sekundi za CNN-om koji je prvi objavio tu snimku, dok je jedan NBC kasnio minutu i pol. Tamo postoji stranica TVNewser koja dnevno mjeri stvari vezane uz televizijsko tržište i kad u Americi kasnite minutu i pol, to je kao da niste ni bili na događaju. Dakle, brzina je ono što želimo prenijeti i ovamo. Kada se događa nešto veliko na globalnoj razini, prvi refleks je da palite CNN jer znate da će on biti na terenu, imati goste u studiju, analize i da će to trajati toliko dugo koliko to taj događaj zaslužuje. E, to želimo i mi u Hrvatskoj, da N1 bude kanal za koji u trenutku kada se događaju važne stvari ljudi znaju da će na njemu dobiti sve informacije i da neće biti prekidane reklamama i sapunicama. Da se u ovom trenutku nešto dogodi, N1 bi za 30 sekundi bio uživo u programu. Doslovno. Produkcijski sustav nam to omogućuje – kaže Ladišić. Imaju 40 zaposlenih, što producenata i novinara što ljudi iz tehničke službe. Mala su ekipa, ali to omogućava da reagiraju u trenu. Ladišić i u trenutku dok razgovaramo zna gdje su četiri live ekipe i može ih u trenutku preusmjeriti na drugo mjesto. Proizvode oko 10 sati informativnog programa dnevno, što je u usporedbi s drugim nacionalnim televizijama jako puno, a osim što je news direktor Ladišić je i urednik i voditelj jutarnje emisije “Novi dan” koja već u prvim satima dana pokreće vruće teme, poput slučaja s bivšim ministrom Sinišom Vargom koji je kod Ladišića u studiju ustvrdio da dio novinara prima novac od farmaceutske industrije.
– “Novi dan” nastao je na produkcijskom iskustvu CNN-ova “New Daya”. To je jutarnji program koji se bori sa još osam jutarnjih programa, tako da producenti žive od toga da imaju goste koje nema nitko drugi, a to je formula i našeg jutra. Želimo otvarati teme za koje smo sigurni da će taj dan privući najviše gledatelja, da imamo goste koji o njima razgovaraju i da im postavimo zanimljiva i dobra pitanja. Nismo ograničeni bilo kakvim uređivačkim, marketinškim ili političkim pritiskom i to je trenutačno, uvjeren sam, jedno od najboljih mjesta na kojem se može raditi novinarstvo – govori pa nastavlja o novim projektima i najjačim emisijama i licima N1 televizije:
Ljudi vole TV lica
– Uskoro starta politička emisija Nataše Božić čiji je radni naslov “TNT s Natašom Božić”. Naziv je mala igra i s njezinim imenom i s načinom na koji ćemo pripremati teme koje će, siguran sam, obilježiti to nedjeljno prijepodne. Naime, nedjeljno prijepodne je tzv. programski premium slot na svim velikim TV tržištima, a kod nas nikada nije zaživio. Siguran sam da će ta trosatna emisija, od 9 do 12 sati, biti zanimljiva velikom broju ljudi dok su u “jutarnjem modu buđenja”. Proanalizirat ćemo tri glavna događaja prošlog tjedna, organizirati sučeljavanja ljudi iz medijskog svijeta, emitirati jednosatne intervjue od 11 do 12 sati. Mislim da će Nataša to sjajno raditi i da će nam ta nedjelja postati pravi premium – gorljivo govori pa na molbu da nam izdvoji top pet emisija poseže za listom gledanosti pa niže:
– Najgledaniji je jutarnji program, slijede N1 info-vijesti koje idu svakih sat vremena, tu je i Dnevnik u 18 sati, Pressing... A što se tiče naših lica, N1 će vrlo brzo biti mjesto na kojem će sva ona biti prepoznatljiva jer ih stvaramo dugoročno. Najbolji nam je primjer dolazak Vanje Vučković s HRT-a. Gledajući tržište, shvatili smo da je jedno od najnadarenijih novinarskih mladih TV lica i htjeli smo da bude s nama. Tu su, naravno, Ivana Dragičević, vrhunska vanjskopolitička reporterka, Ilija Jandrić, naš urednik Dnevnika, Nina Kljenak koja je stvorila dobru news atmosferu oko Dnevnika, izvršne producentice Nera Valentić i Ana Dimitrijević koje su motori redakcije. Znate, kad sam počeo raditi u Americi, napravili su jednu dobru usporedbu – bi li više ljudi na aerodromu prišlo poznatom voditelju TV Dnevnika ili poznatom političaru. Ispalo je da bi gotovo svi prišli ljudima s televizije jer su im bliski i svaki dan su u njihovu domu. Ljudi se vežu uz njih i daju im vjerodostojnost koja je u ovom poslu i najvažnija.
Znate kako kažu, da je najveći izazov u poslu usporediti se s najboljima. E pa logično, zanima nas s kim se uspoređuje N1 i u kojem smjeru ide?
– Želimo se mjeriti s uspješnim globalnim news kanalima, koji je sada kroz N1 dostupan i u zemlji. A u budućnosti želja nam je emitirati program uživo od 6 do 22 sata, što je zahtjevno ljudski, produkcijski i financijski, ali tome težimo, rastemo i vrlo brzo doći će nam još dvoje vrhunskih ljudi koje su gledatelji gledali na nacionalnim TV programima – zaključio je Ladišić.
>> Tihomir Ladišić novi news direktor N1 Zagreb