Bob Geldof trebao je u petak 13. stići u Zagreb i primiti Porin za posebna dostignuća u glazbi, a iduće večeri nastupiti u Tvornici kulture. No zbog situacije s koronavirusom i preporukama vezanim za okupljanja više od tisuću ljudi, organizatori iz Tvornice kulture dogovorili su za The Boomtown Ratse i Geldofa novi termin - 17. listopada.
Možda se treba malo i našaliti na račun ove neugodne situacije s koronavirusom, u kojoj se Hrvatska zasad prilično dobro drži, pogotovo gledamo li susjede Talijane koji su pustili zloduha iz boce i sad su u ozbiljnoj karanteni. No priča o preporuci odgode okupljanja više od tisuću ljudi (u Sloveniji su zabranjena sva okupljanja koja premašuju 500 posjetitelja), već je prouzročila probleme organizatorima koncerata. Tim više što se upravo ovaj mjesec događa nekoliko njih rasprodanih, poput tri nastupa novosadskih Frajli, Škore, Rock the Opera u Lisinskome i Vesne Pisarović.
Da i ne spominjemo bližu budućnost s INmusicom, Simple Mindsima, Skunk Anansiejem i Placebom na Šalati te drugim koncertima, iako se svi toplo nadamo da će toplije vrijeme uskoro prekinuti lanac nesreće prouzročen koronavirusom. Jer, inače otpadaju i velike turneje Pearl Jama i ostalih koji su već rasprodali po nekoliko desetaka tisuća ulaznica za ljetne stadionske nastupe, od kojih je bar nekoliko tisuća njih kupljeno kod nas. Ispada da su Fatboy Slim na Velesajmu, Zoran Predin u Lisinskome i Nina Badrić u Areni Zagreb uhvatili zadnji "virus-free" vlak prošlog vikenda i odradili planirano, dok će se ostali naći u težoj situaciji. Vidimo da je već odgođen festival dokumentarnog filma ZagrebDox, iako se ni u jednoj kinodvorani festivala ne okupi više od tisuću ljudi.
No riječ je i o inozemnim gostima i o domaćoj publici te o odgovornosti organizatora, pri čemu bi vjerojatno najveća medijska nesreća bila da se baš o tvom programu po medijima poslije piše da je netko "popio koronu", ali ne pivo. Organizatorima nije lako, pogotovo koncertnim, jer ionako jalov broj domaće publike koji premašuje tisuću ljudi nije česta pojava kod nas. I, eto vraga, baš u trenutku kad se dogodi nekoliko planiranih i gotovo rasprodanih koncerata, problemi s koronavirusom sve vrate na početak. Ali, pada mi na pamet kako to da nitko ne govori o šoping-centrima, okupljalištima u koja nedjeljom, ali i svaki drugi dan, odlazi više ljudi nego u crkve, zasigurno više od tisuću, a besplatan parking i dječje igraonice nude idealan provod cijelim obiteljima? Pa dok vrijedne žene koje su upravo proslavile Dan žena planiraju i obavljaju kupnju potrepština za idući tjedan, lijeni muževi opušteno popiju pivo ili dva u nekom kafiću lišeni svih briga i obveza... Šalu na stranu, ali onu istinitu - ono što je možda najtužnije jest to da se na kulturnim programima kod nas, a u njih, naravno, ulaze i koncerti, rijetko okupi više od tisuću ljudi.
Tako da će svi koji planiraju programe u kazalištima biti u nešto lakšoj situaciji, jer naša najveća kazališna dvorana, zagrebački HNK, prima oko 700 posjetitelja. Ili kraće, sve je od koronavirusa prljavo, ali kazalište je čisto. Da nije riječ o koronavirusu, mogli bismo čak reći i da nam je prava mjera okupljanja na kulturnim programima u metropoli i drugim gradovima upravo do mizernih tisuću ljudi pa smo i u tome u skladu s nastalom situacijom. Ispada na kraju da će elitna kultura pobijediti masovnu kojoj, eto, čak i napast koronavirusa ide na ruku. Ili, kako je to netko duhovito komentirao na Facebooku: "Komorna muzika, stoko!", sa smiješkom iza rečenice.