“Music Pub” urednika, voditelja i glazbenog kritičara Zlatka Turkalja Turkija ponedjeljkom u 14 sati na Drugom programu Hrvatskog radija na dva sata postaje pravi glazbeni kutak za sve one slušatelje koji su željni svježih informacija iz svijeta domaće i svjetske glazbe.
Osim premijernih predstavljanja noviteta, radijsko druženje s Turkaljem donosi i sav onaj raznovrsni kontekst i šušur koji uvijek prati glazbenu scenu – recenzije, komentare, osvrte, gostovanja, reportaže, kritike, najave... Jednom godišnje, uz svirku uživo iz studija Hrvatskog radija, najboljima s domaće scene dodjeljuje se istoimena glazbena nagrada.
Premda ste se već navikli na brojne nominacije i osvajanje raznih nagrada, ipak nam otkrijte što vam znači nominacija za Večernjakovu ružu koju, unatoč mnogim dosadašnjim nominacijama, nikada niste osvojili iako ste uvijek bili jako blizu?
Da, u mojoj kolekciji nagrada još mi samo nedostaje vaša Ruža. No, biti nominiran među pet najboljih autora i urednika za mene je velika stvar. Zapravo velika radost i zadovoljstvo, jer izjave, komentari i osvrti iz emisija “Music Puba” često su preneseni i citirani u drugim medijima, biografijama glazbenika i glazbenim press-materijalima.
Kako komentirate to da za radijsku emisiju godine tradicionalno najviše konkuriraju glazbene, zabavne emisije?
Ništa čudno. Glazba je uvijek pripadala radiju. Glazba ima posebnu moć. Ona nas može zamisliti, rastužiti, razveseliti, zabaviti ili pokrenuti.
Vaša emisija “Music pub”, kao i istoimena nagrada, ali i vi, već ste postali pravi brendovi. Godi li to čuti?
Naravno da je to lijepo čuti. Prva dodjela glazbenih nagrada emisije “Music Pub” bila je organizirana 1992. Nagrade se tradicionalno dodjeljuju u 10 kategorija početkom siječnja u našem koncertnom studiju. Posebno sam ponosan što od 2016., uz odobrenje Olivera Dragojevića, nagrada za najboljeg pjevača nosi njegovo ime, a od 2017. nagrada za najbolju pjevačicu naziva je Tereza Kesovija.
Kako biste ocijenili glazbeni ukus mladih u Hrvatskoj?
Prema onome što doznajemo od slušatelja Hrvatskoga radija, glazbeni ukus naših mladih je – odličan. Zahvaljujući slušateljima i glazbenim urednicima svih centara Hrvatskoga radija svakog četvrtka u emisiji “Svijet diskografije” emitiramo tjednu top-listu koju oni zajedno kreiraju. Prema tim podacima izgleda da se najviše sluša pop-rock.
Svojedobno ste s privatne, komercijalne radiopostaje prešli na javni medij, Hrvatski radio. Možete li ukratko usporediti rad na ta dva medija?
Nedavno sam proslavio 15 godina od kako radim na Drugom programu Hrvatskoga radija. To smatram jednom od svojih najboljih poslovnih odluka. Komercijalne radiostanice programske sadržaje koje emitiraju uglavnom mjere zaradom, odnosno marketingom, a Hrvatski radio jedna je od posljednjih novinarskih oaza. Naime, u našem programu još se njeguju sve novinarske forme, ali i onaj najvažniji segment – svakodnevni kontakt sa slušateljima.
Pogledajte i gdje su i što danas rade dance zvijezde 90-ih.