Osnivač Fashion.hr-a

Vinko Filipić: 'Daleko smo od toga da nas prepoznaju na svjetskoj modnoj karti'

Foto: BIPA Fashion.hr
21.10.2018.
u 08:30

Posebno se radujemo povratničkoj reviji doajena hrvatske mode Branke Donassy te obljetničkoj reviji velikana muške mode Ivice Klarića koji će na našoj pisti proslaviti 15 godina djelovanja, ističe Vinko FIlipić.

Vinko Filipić, direktor i osnivač Bipa FASHION.HR-a, sa svojim vrijednim timom pripremio je novi nacionalni tjedan mode BIPA FASHION.HR i otkrio nam je li naša moda prepoznatljiva na svjetskoj sceni i što nas čeka na ovom tjednu mode.

Kakve nas novosti ove sezone očekuju na Bipa FASHION.HR-u?

I ove sezone nacionalni tjedan mode Bipa FASHION.HR predstavit će presjek rada većine najuspješnijih hrvatskih modnih dizajnera, kao i onih mladih koji tek dolaze. Posebno se radujemo povratničkoj reviji doajena hrvatske mode Branke Donassy te obljetničkoj reviji velikana muške mode Ivice Klarića koji će na našoj pisti proslaviti 15 godina djelovanja. Mislim da je pred nama još jedno sjajno izdanje.

Hoćemo li vidjeti neka nova imena i po kojem ključu birate mlade dizajnere?

Ove sezone će se na pisti FHR-a prvi put predstaviti Staša Design, mlada dizajnerica porijeklom iz Hrvatske koja je studirala u inozemstvu i radi u Londonu. Mladim dizajnerima pristupamo s velikom pažnjom, pomno ih biramo preko različitih platformi i nadamo se da će uz naš projekt učiti, razvijati se i rasti kao brend.

Što je najstresnije u pripremi tako velikoga modnog događanja i kako se nosite s takvim situacijama?

Sve je stresno, ali je sve i veselje. Ovisi o tome kako na to gledate. U projektnom timu koji čini više od stotinu ljudi, gdje uz uži tim usporedo kreativno i operativno koordinirate produkciju, dizajnere, poslovne partnere i medije ne ostaje puno prostora za improvizaciju. U tom smislu, izloženi smo kontinuiranim izazovima, ali ne želeći da zvuči kao klišej, zaista uživamo u svim procesima stvaranja nacionalnog tjedna mode.

Postaje li hrvatska moda prepoznatljiva na svjetskoj modnoj sceni ili smo još daleko od toga?

Situacija je svakako bolja nego prije 20 godina, ali daleko smo od toga da smo prepoznatljivi na svjetskoj karti. Postoje pojedinačni uspješni primjeri koji služe kao dokaz svima da se može, ali oni su rezultat isključivo angažiranosti i genijalnosti pojedinaca. Da bi jedna nacija dobila bilo koji prefiks, pa tako i modni, potrebno je mnogo promišljenog rada te konkretnija podrška određenih državnih institucija.

Produkcijski svake godine podižete ljestvicu, kakve ste si izazove postavili ove sezone?

Ove sezone usredotočili smo se na prirodne materijale slijedeći globalne trendove u svijetu. U fokusu nam je prirodno drvo koje smo integrirali u sve važnije elemente produkcije. Bit će to nešto sasvim drukčije od onoga što smo nudili posljednjih sezona, ali vjerujem da će se publici svidjeti.

Iz sezone u sezonu sve je veća potražnja za pozivnicima za Bipa FASHION.HR. Pokazuje li nam to da domaća moda ima sve više poklonika i kupaca?

Sigurno da ima. Prošle godine radili smo pokusni projekt velikog pop-up dućana koji smo neposredno nakon tjedna mode instalirali u jedan trgovinski centar. Interes koji smo izazvali tim projektom bio je iznad svih naših očekivanja. To pokazuje da ljude zanima domaći dizajn i na takvim i sličnim projektima inzistirat ćemo i ubuduće.

Koje od domaćih dizajnera vi preferirate?

Najviše sakoa i odijela imam od Ivice Klarića, ali pronađu se i komadi Roberta Severa, Klisaba i mnogih drugih.

Kada se sada osvrnete na svoju odluku da odete s HRT-a i započnete priču s FASHION.HR-om, je li to bilo hrabro ili ludo?

U tom trenutku to mi se činilo ispravnim iako sam zakoračio u nepoznato, a gotovo 15 godina kasnije mogu reći da sam sretan kako je sve ispalo. Radim što volim, okružen sam mladim i kreativnim ljudima od kojih učim svaki dan, a nadam se i oni od mene.

Pretpostavljam da je početak ove modne priče bio težak, tko vam je najviše pomogao na početku, kome ste zahvalni?

Mnogi  ljudi su svojim savjetom, iskustvom a ponekad i lijepom riječi utjecali na moj profesionalni razvoj i ovim putem im svima zahvaljujem. Danas se trudim na jednaki način pristupiti mladim ljudima za koje procijenim da su talentirani i kreativni, jer sam na vlastitoj koži iskusio koliko je svaki početak težak.

I sami ste jedno vrijeme bili model, hoćemo li vas možda uskoro vidjeti u nekoj modnoj kampanji ili vam je sada draže biti s druge strane?

Davno je to bilo, to me više ne zanima, a mislim da ni ja nikoga više ne zanimam. Doduše, Ivica Klarić mi je ponudio da nosim njegovu obljetničku reviju, ali mislim da bi mi to sada bilo teže nego organizirati cijeli tjedan mode, tako da sam mu se ljubazno zahvalio.

Kako vidite modu u godinama pred nama?

Moda je multimedijska platforma u kojoj se isprepleću stvarno i virtualno, online i offline. Vidim je kao sredstvo kojim će ljudi još više izražavati svoje stavove, gdje će sve više pojedinaca biti i model i dizajner. Iako mnogi modi predviđaju predvidivost, mislim da nas čeka uzbudljivo razdoblje. 

Pogledajte top 10 najgorih padova na modnim pistama. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije