'priveden' na razgovor

Vinko Filipić: Nastup na Fashion.hr-u ništa ne košta, niti ga možete kupiti

Vinko Filipić
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
1/4
09.05.2014.
u 08:08

Priveli smo na razgovor direktora koncepta Fashion.hr Vinka Filipića i porazgovarali. Malo o sajmu, malo o modi, a malo i o konkurenciji.

Kad točno u podne grički top pucnjem označi vrijeme, na glavnom zagrebačkom trgu bit će otvoren sajam mode Samsung Zona 45.

Sajam se ove godine održava već peti put, a ugostit će preko stotinu brendova i izlagača iz zemlje, ali i regije. Jedinstvena je to prilika prije svega mladim dizajnerima da pronađu put do kupaca, ali i kupcima da se upoznaju s ponudom kreativaca za koje dosad još možda nisu ni čuli.

Priveli smo stoga na razgovor direktora koncepta Fashion.hr Vinka Filipića i porazgovarali. Malo o sajmu, malo o modi, a malo i o konkurenciji.

Po čemu se ovaj sajam razlikuje od prethodnih?

Krenuli smo u recesijskoj godini računajući da ćemo nekoliko ih imati van recesije. Tako da je veliki uspjeh što evo 5. za redom uopće održavamo.

Foto: Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images

V. Filipić i djevojka Sanela Seferagić

Mi smo se potrudili i ove godine da okupimo što veći broj zanimljivih brendova. BIt će preko 100-tinjak brendova i izlagača u različitim kategorijama tako da će za svakoga biti ponešto.

Jako se radujemo u subotu za vrijeme špice natječaju Lift by Perwoll gdje je ove godine pristiglo skoro 120 radova iz cijele regije. Mi smo izabrali 8 finalista kao i svake godine.

To je bio težak posao?

Da. U žiriju su bili Ogi Antunac, Ana Bacinger, Borut Mihalić, i Nataša iz Igle. I stvarno smo se namučili ove godine da nađemo osam ljudi.Prošlogodišnji pobjednici Marija Kulušić i Silvijo Ivkić pronašli su svoj put na sceni imislim da je to bi jedan od glavnih razloga zašto se toliki broj mladih ljudi prijavio.

Nama je to na neki način i obaveza i teret da i ove godine iznjedrimo nekog kvalitetnog mladog dizajnera koji će nastaviti tim putem.

Po čemu se prepoznaje dobar mladi dizajner, kako u njemu vidite potencijal?

Pa znate što, u modi je kao i u nekim drugim granama umjetnosti to vrlo osobno. Ne postoji tablica koja kaže da je netko dobar ili loš.

Postoji naravno neki vještine i pravila zanata koje se odmah vide. Ali, to je samo jedna razina je li netko tko je mlad i kreativan. Kad vi te tehničke stvari zadovoljite, a mnogi koji su završili faks to znaju, onda vam ovo drugo ostane na razini nekakve emocije, percepcije ili toga što netko radi.

Foto: Franjo Matković

Glumice Linda Begonja i Ana Maras zaštitna su lica sajma mode

Imali smo stvarno primjera da smo mislili za neke dizajnere da će biti puno uspješniji, da će ih publika bolje prihvatiti. Neću ih imenovati. I obrnuto. Zaista smatramo za ovih 8 dizajnera koji se natječu u Lift by Perwoll i taj pobjednik koji će ići kasnije na Fashion.hra svatko od njih ima potencijal da postane prepoznat i uspješan dizajner. Ali to stvarno nitko ne može garantirati.

Možete vi pumpati i PR, ali ako netko to ne prepozna, kad pričam netko pričam o normalnim ljudima, to se neće prodati i tu priča završava.

Je li dizajnerima teško doći na Fashion. hr?

Ne Mi stvarno imamo liniju dizajnera koji stvarno dugo nastupaju na Fashion.hr-u i oni su tamo. Zaista se isto tako trudimo da njihovi uvjeti izlaganja budu prihvatljivi.

Osim nekakvih osnovnih troškova modela koje oni imaju, sve ostale troškove im pokriva organizacija. Nema kotizacije.

Ulaz na Fashion hr. ne mora se platiti?

Ne, ništa. Dapače, mi pokrivamo i troškove šminke i frizure i videa i fotografije, a dizajnerima koji dolaze s Lift by Perwolla plaćamo još i neke druge troškove. Čak im pomažemo i pri nabavci materijala za njihove kolekcije.

Napravili samoodrživi koncept koji funkcionira od početka do kraja godine i mislim da je najrazrađeniji i najkvalitetniji od svih ostalih,

Rekao bih da je Fashion.hr društveno i najosjetljiviji na trenutnu situaciju u društvu. Tu zaista pokušavamo putem naših sponzora pronaći modele da dizajneri minimalno osjete financijski izradu svoje kolekcije i prezentaciju iste kroz FHR. To možda osobno kao producent smatram najvećim uspjehom. Iz sezone u sezonu već godinama uspijevamo ponuditi okvire dizajnerima da se predstavljaju.

Ne košta ništa da biste došli na Fashion. hr i ne možete kupiti nastup na Fashion.hr u.

Imamo li mi ipak previše tjedana mode?

Da, definitivno.

Postoji li ideja da se objedinite. Je li to uopće moguće?

Znate što. Teoretski je sve moguće. Međutim, ja mogu pričati o FHR-u. Mi smo zaista puno truda kroz godine uložili da napravimo cjelokupni koncept koji funkcionira. Imamo svoj portal, svoje tjedne mode, cruise kolekcije, sajam, LIFT koji izvlači mlade. I to je koncept koji je uhodan.

Mislim da je najrazrađeniji i najkvalitetniji. Ali, i to može biti subjektivno

S obzirom na to da kad bi se spojili svi tjedni mode dobili bismo jedan kvalitetan fashion week i u smislu programa iz te pozicije, bi imalo smisla. Bilo bi jednostavnije. Koncentracija kvalitete, PR-a i ostalog bila bi bolja.

No, znate, svak' razvija neku svoju priču.

Ja ne bih imao ništa protiv da nekolicina dizajnera nastupaju pod kapom FHR-a koji su npr. na Cro A Porteru, ali ne znam kako bi to objedinjavanje moglo funkcionirati. Kako bi se zvao taj projek?

No, mi smo napravili samoodrživi koncept koji funkcionira od početka do kraja godine i mislim da je najrazrađeniji i najkvalitetniji od svih ostalih, ali čujte, to može isto biti subjektivno gledanje na stvari. Nekome je ovo što mi radimo super i najbolje, nekom drugom nije.

>>Prijavio se rekordan broj, ali ovih 8 mladih dizajnera ušlo je u utrku za najbolje

>>Treba li žena trpjeti za ljepotu? Ne, ja samo odem na dijetu kad pretjeram sa slatkim

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije