Glumac i redatelj Miran Kurspahić ima bogat glumački i redateljski opus. Njegove predstave imaju odličan prijam i kod publike i kod struke pa je tako i njegova hvaljena predstava “Potop” na 25. Marulićevim danima proglašena najboljom predstavom, a Kurspahić je primio nagradu Marul za suvremeni dramski tekst jer je društvene probleme koji su bili aktualni tijekom 1964. godine povezao s društvenim događanjima tijekom 2014. godine. U velikom intervju koji je dao za Hello magazin osvrnuo se na svoju karijeru, studentske dane, modni izričaj... Na pitanje kako koketira s gay momentima u umjetnosti i upitan da objasni kako koristi te elemente u svojim projektima i zašto ih smatra relevantnima u svom umjetničkom izrazu, Kurspahić je rekao:
"Bavim se dramskom, glazbenom, likovnom umjetnošću i doista ne znam u kojem to segmentu koristim bilo kakve značajke takozvane gay umjetnosti, što god da to značilo. Čak mi ni queer estetika nije bliska. Neke od tema koje sam obrađivao u svojim predstavama doticale su se transideologija i tema vezanih uz LGBTQ zajednicu, no one su bile primarno vezane uz širu temu političke korektnosti i wokeizma. U čisto estetskom ili poetskom smislu, doista nikada nisam imao gay elemente ili ih svjesno koristio".
VEZANI ČLANCI
Kurspahić kaže kako nije imao burne i kontroverzne trenutke u kazalištu, jer je ono, kako kaže, samo po sebi prilično elitističko i ne odveć masovno te kao takvo ne uživa veću ili širu pažnju javnosti.
"Moment kada kazalište postaje doista relevantno za javnost jest samo u trenucima kad bude popraćeno drugim jačim novim medijima, poput televizije ili interneta. Ono što je potencijalno bilo intrigantno posjetiteljima kazališta bile su teme ili light motivi mojih predstava, koje su sadržavale politički zapaljivi sadržaj. Propitivanje problematičnih, neuralgičnih točaka u društvu smatram jednim od ključnih zadataka u mojem dramskom djelovanju, no njihov je doseg u kazalištu nažalost gotovo benigan, dok je na televiziji ipak nešto potentniji. Da pokušam pojasniti, moj rad u kazalištu privukao je pozornost određenih političkih televizijskih emisija, koje su očito privukle pozornost određenih ljudi na vlasti", rekao je i dodao:
GALERIJA Kakva promjena! Niko Kranjčar sve je iznenadio svojom novom figurom
"Tako mi se dogodilo da sam u vrijeme vladavine Karamarkova HDZ-a zbog predstave “Pad” bio prilično proskribiran ili drugim riječima “bila mi je zatvorena pipa“. Vrata kazališta su mi se zatvarala pred nosom, emisije su ugašene preko noći, a poslove u serijama ili u reklamama nisam mogao dobiti ni za lijek. Egzistencijalno vrlo neugodna situacija, no u tom smislu nisam nikada popustio gas, nisam se nikada umjetnički kompromitirao, čak ni pod cijenu prolongiranja te svoje proskribiranosti. Nisam pokleknuo, nisam očajavao, osnovao sam s Ronom svoje kazalište Rebel, nastavio sam svoj kazališni rad i s vremenom se “pipa” ponovno otvorila. Srećom, imamo kolektivno dugotrajno sjećanje jedne vinske mušice.
O siroti, jos jedna zrtva diktatorske drzave. Karamarko ga je sprijecio da bude talentiran i uspjesan🤣🤣🤣🤣