UKUS VEĆINE

Znanstvenici otkrili sastojke svakog hita, evo što je pokazala analiza najpopularnijih pjesama!

27 Jan 1994 --- Nirvana members from left: Dave Grohl, Kurt Cobain and Krist Novoselic. --- Image by © Mark Seliger/CORBIS OUTLINE
Foto: Mark Seliger/CORBIS OUTLINE
25.09.2015.
u 20:18

Analizom najpopularnijih pjesama svih vremena računalnim softverom Britanci izradili popis najkultnijih, a prva je Nirvanin "Smells Like Teen Spirit"

Glazbeno tržište bilo bi dosadno i nekreativno mjesto da postoji formula po kojoj se stvara hit koji će zadovoljiti opći ukus većine publike. Ipak, nešto pomalo nalik tome napravili su britanski znanstvenici.

I Lennon i U2 su položili

Analizom najvećih hitova u povijesti uz pomoć računalnog softvera, došli su do sastojaka koji neku pjesmu dižu na pijedestal ikone, a rezultat je te analize da je Nirvanin "Smells Like Teen Spirit" idealan miks svih proučavanih elemenata, što je čini najkultnijom pjesmom dosad skladanom. Blizu Nirvani su "Imagine" Johna Lennona i U2 i njihov "One". Naime, tim londonskog sveučilišta Goldsmith predvođen znanstvenikom i glazbenikom Mickom Griersonom uz pomoć analitičkog softvera proučio je pjesme koje se nalaze na top listama najboljih svih vremena, koje su sastavili vodeći glazbeni magazini kao što su Rolling Stone, VH-1, Q... Mjerili su im broj beatova u minuti, akustična odstupanja, uspoređivali zvučne varijacije, ljestvičnu raznolikost, sadržaj stihova... Na temelju tih podataka izračunali su koje su pjesme idealan 'koktel' svega proučavanog i po tome sastavili popis 50 najboljih.

Maslina, kamen i baby

Zgodno je spomenuti da su došli do podataka da je 80 posto najboljih hitova u duru, a da je prosječni tempo 40 posto njih oko 125 BPM. Riječi koje se najčešće ponavljaju u najvećem broju rokerskih legendi su 'baby', 'feel', 'love', 'nah', generation', hallelujah', every breath' i 'queen'.

– Izdvojili smo najupečatljivije stvari koje su tim pjesmama zajedničke. Sve one zvuk koriste na specifičan, dinamičan način koji ih čini uzbudljivima i zadržava slušateljevu pažnju. No zanimljivo je da, koliko god one imale slične sastojke poput mjere, ljestvice ili riječi, baš je svaka specifična na svoj način i nisu nimalo slične jedna drugoj – kaže Grierson. Na ideju da pokušaju izvesti nešto ovakvo Grierson i tim došli su slučajno radeći na projektu Fiata koji ih je angažirao da im daju prijedlog za glazbenu podlogu za tržišnu promociju njihova novog Fiata 500. Da se ovako nešto provede na našem glazbenom tržištu, riječi koje mora sadržavati hit bile bi zacijelo, osim 'baby', i 'maslina' i 'kamen'. A do tada, nevjerojatno je do kojih granica tvrtke rade istraživanja kako bi što bolje plasirale određeni proizvod. Sigurno su potrošili brdo novca kako bi razvili kojekakve algoritme, blok-dijagrame, spektrogrami su se žarili, frekventni analizatori su probili u crveno, sve znanstvene metode su se slile u isti lavor... Da bi na kraju sve palo u vodu kad je sam Grierson ustanovio da unatoč svim analizama ne postoji formula koja bi poslužila da se napiše hit, osim jedne: "Morate napisati nešto što super zvuči".

1. Smells Like Teen Spirit, Nirvana

2. Imagine, John Lennon

3. One, U2

4. Billie Jean, Michael Jackson

5. Bohemian Rhapsody, Queen

6. Hey Jude, The Beatles

7. Like A Rolling Stone, Bob Dylan

8. I Can't Get No Satisfaction, Rolling Stones

9. God Save The Queen, Sex Pistols

10. Sweet Child O'Mine, Guns N' Roses

11. London Calling, The Clash

12. Waterloo Sunset, The Kinks

13. Hotel California, The Eagles

14. Your Song, Elton John

15. Stairway To Heaven, Led Zeppelin

>>Novi album Kurt Cobaina izlazi u studenom

>>Dokumentarac o Kurtu Cobainu otkriva dobro čuvane tajne grupe Nirvana

Komentara 3

DU
Deleted user
07:18 26.09.2015.

Ovo istraživanje nije suvislo. Na primjer u cijeloj EU samo poneka Talijanska i Engleska pjesma su slušljive - meni. Nijemci, Poljaci, Francuzi, Spanjolci ... užas, dosada, ništa - a toliki milijuni ljudi! A Amerika: svaka druga stvar je genijalna, odlična ... isto kao i filmovi! Treba složiti nekaj za kaj već u nama postoji nekakav gladan i žedan receptor na koji se bude ta glazba onda ulovila sama od sebe ... bez nesuvislih statistika glede riječi, ljestvica, durova ili molova ...

SA
samoborka
22:13 25.09.2015.

Ovo je genijalno..nakon procitanog cijelog clanka o mudroj studiji u koju su ulozeni milijuni dolara, znas isto ono i onoliko koliko si znao prije citanja. Neki kazu da se za znanost daje premalo novca. Ja kazem da se u znanost daje previse novca i to je zato privuklo masu "strucnjaka" koji na dnevnoj bazi otkrivaju toplu vodu.

BE
berija
23:36 25.09.2015.

Rambo Amadeus i njegov bend proveli su znanstveno istrazivsnje i došli do zaključka da hit mora biti namijenjen žensma jer one najviše zovu za top liste i kupuju kasete jer nemaju drugog posla.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije