Dok se parkiranje na zelenim površinama inače kažnjava, u sisačkoj
Cesarčevoj i Gundulićevoj ulici ono se čak i potiče! Problemu
nedostatka parkirališnih mjesta pokušalo se, još prije godinu dana,
doskočiti postavljanjem parkirnih mjesta na pločnik.
Da bi ostalo prostora i za kretanje pješaka, predviđeno je da vozači
svoje automobile parkiraju jednim dijelom na pločniku, a drugim na
travnjaku. Rezultat je najočitiji zimi; uništeno je zelenilo, a pješaci
hodaju kolnikom jer neki vozači ne žele zablatiti automobil.
Bilo je u dobroj namjeri
U gradskom Upravnom odjelu za prostorno uređenje, graditeljstvo i
zaštitu okoliša to rješenje nazivaju “istina lošim, ali samo
privremenim”.
– Prioritet nam je bila sigurnost građana, a ona je bila ugrožena jer
su se automobili parkirali s jedne i druge strane kolnika. Sama
inicijativa došla je od policije – objašnjava Zdravko Solomun, stručni
suradnik za promet u Odjelu. Dodaje da policija ranije nije mogla
pokažnjavati ili ukloniti sva nepropisno parkirana vozila. Korisnici
parkinga, većinom stanari okolnih zgrada, građenih u vrijeme kada su
rijetki imali auto, svjedoče o kontraefektima toga rješenja.
– Baš sam neki dan vidio svoju kumu kako gura dječja kolica cestom.
Nije imala izbora, jer pločnik je bio zakrčen. Način na koji je to
izvedeno stvarno nema smisla – komentira Miloš Vukajlija, stanar
Gundulićeve. Treba napomenuti da su u ulicama poduzete i druge mjere
sigurnosti; ograničena je brzina vožnje na 40 km na sat, postavljeni su
ležeći policajci... No, ono “pravo” rješenje još je u fazi
projektiranja.
Do lipnja sigurno ništa
– Njime bi se na osam lokacija sagradilo oko 120 do 180 parkirališnih
mjesta – kaže Solomun. Projekt se radi u Upravnom odjelu za komunalne
djelatnosti, odnosno njegovu Odjelu za izgradnju. Njegova voditelja
nekoliko dana nisu uspjeli naći ni djelatnici gradskog Odjela za
informiranje, tako da pouzdane informacije o projektu nemamo.
Radovi bi, navodno, trebali početi u drugoj polovici godine. Radit će
se samo neka parkirališta (ne zna se koliko, u vrijednosti od pola
milijuna kuna), a ne zna se ni koliko će radovi trajati. Do tada
savjetujemo vozačima da, ako već moraju nešto gaziti, neka to ipak bude
trava.
PARKING Još nema rješenja za Gundulićevu i Cesarčevu