Krajem prošle godine Zlatko Sajko iz Poznanovca parkirao se na nedopuštenom mjestu. Za njega ništa nije sporno, prekršaj priznaje i uredno ga je platio, no tri mjeseca kasnije ispostavilo se da je isti prekršaj platio čak tri puta, odnosno platio ga je, a potom mu je ovrhom oduzeta puni iznos prekršaja i još 175 kuna ovršnog postupka - ukupno 875 kuna.
Odmah platio kaznu
- Čim sam dobio kaznu, otišao sam u policiju u Zlatar Bistricu i tamo su mi rekli da ukoliko kaznu platim u roku od osam dana, da plaćam manje. To sam namjeravao i zato su mi napisali iznos od 466 kuna kojeg sam odmah platio na pošti u Zlatar Bistrici i smatrao slučaj završenim – ispričao nam je Zlatko Sajko. No, kad je trebao podići posljednju mirovinu neugodno se iznenadio jer mu je račun bio pod ovrhom za iznos 875 kuna. Hodočastio je tada od policije preko pošte do banke i FINA-e, no ionako malu mirovinu ipak nije mogao podići. Zato je uzeo uplatnicu i istim putem krenuo ponovno. Iz upita policiji i Hrvatskim poštama doznali smo da policija nije dobila nikakvu uplatu u roku od osam dana, pa je zatražila ovrhu cjelokupnog iznosa od 700 kuna, a na to se plaća još 175 kuna ovršnog postupka.
Policija je reagirala
No, kad je gospodin Sajko priložio uplatnicu kojom je u roku osam dana platio dvije trećine iznosa, kako su mu napisali u policiji, zaključeno je da je novac uplaćen na krivi broj računa pa stoga uplata nije bila vidljiva. Naime, kod ukucavanja brojeva poštanskoj službenici se omakao jedan broj. Policija je od pošte zatražila prvotnu uplatu na svoj račun te povrat 875 kuna gospodinu Sajku. Iz Hrvatskih pošta stiglo je objašnjenje, isprika, ali i pokušaj da se krivnja, iako se to može dogoditi svakome tko radi, prebaci na nekog drugog. - Nažalost, doista je došlo do greške djelatnice pri upisu poziva na broj plaćanja, no svi ostali podaci su bili vidljivi i točni, tako da je novac po uplati bio uplaćen na ime korisnika na točan račun. Kako primatelj uplate nije registrirao tu grešku, premda je novac bio uplaćen, primatelj nije interno evidentirao uplatu. Nastavno na prigovor koji je korisnik uputio, djelatnica koja je nehotice napravila previd pri uplati odmah je uputila dopis prema primatelju uplate u kojem je navela pogrešku pri upisivanju broja poziva, dokaz lista dnevnog reda da je uplata proknjižena prema primatelju po uplati od strane korisnika te zamolbu da se sredstva alociraju na točan poziv na broj. Nadležna osoba iz Hrvatskih pošta za područje kojem pripada poštanski ured Zlatar Bistrici također je kontaktirala primatelja uplate te je potvrđena informacija da je dopis djelatnice zaprimljen te da su poduzete sve mjere da se korisniku odblokira račun - kažu u Hrvatskim poštama uz ispriku gospodinu Sajku. Nekoliko puta dopisima i molbama intervenirano je i iz policije, no novac do sada nije dobio. - A treba platiti druge račune - žalostan je Sajko.Neslužbeno doznajemo da bi ta cijela procedura mogla trajati tri do četiri mjeseca.
Zalosna je ova nasa drzava i ova birokracija. Ako je covjek uplatio na vrijeme i ima dokaz za to neka mu jednostavno vrati novac onaj tko ga je i uzeo. Komplicirano????????? Izgleda da je. A kamate sto su drzali covjekove novce protuzakonito?????? Nema sanse.