Problemi u učenju često su prouzročeni i nedovoljnim usvajanjem radnih navika u ranom djetinjstvu. Dijete koje nije usvojilo osjećaj odgovornosti i nije naviklo na izvršavanje obveza teško će se nositi i s učenjem.
– Iako djeca prolaze kroz različite razvojne faze, razdoblje odrastanja i školovanja treba gledati kao cjelinu, kao put na čijem kraju naše dijete izlazi s 20 godina kao zrela osoba koja prihvaća odgovornosti te zadovoljava svoje potrebe za znatiželjom, afirmacijom i dokazivanjem kroz socijalno prihvatljivo ponašanje – kaže psihoterapeutkinja Mara Orehovec.
Roditelji bi im u tome trebali biti oslonac i podrška.
– Djeca nužno trebaju pažnju, tjelesni dodir, maženje. Zatim u njihovu djetinjstvu nastupa vrijeme kada se roditelji trebaju angažirati u igri, čitanju priča, učenju novih vještina. To su i osnovne pretpostavke za zdrav i trajni kognitivni razvoj djeteta. To je trenutak kada dijete uči strukture, uvježbava postupak, pravila igre i ograničenja. Takav pristup nikako ne proturječi zahtjevu da se prema djeci odnosimo s puno ljubavi i strpljenja. Upravo je to ključni trenutak koji će odlučiti kako će se dijete odnositi prema potrebi za učenjem i znanjem. No, osim ljubavi i potpore, roditelji moraju postaviti i jasna razgraničenja. Djeca to zapravo i očekuju jer im to ulijeva osjećaj sigurnosti – ističe Mara Orehovec.
Često roditelji misle da čine najbolje za svoje dijete ako mu sve dopuštaju i previše ga zaštićuju. No, to djecu zbunjuje i loše je za njih.
– U ranim fazama djeca ne znaju, pa ih mi učimo. Djeca i očekuju od okoline da ih se poučava. No, s vremenom kao da na to zaboravimo. Ako smo djetetu pomagali da nauči hodati, zašto mu ne pomažemo da nauči učiti kad krene u školu, već očekujemo da to nauči samo. Ako roditelji ne znaju kako, za savjet i pomoć mogu se obratiti stručnoj osobi, pročitati nešto od kvalitetne literature ili angažirati instruktora koji će znati s djetetom strukturirano raditi na usvajanju mnemotehnika i vještina jednostavnog zapamćivanja. Ono što bi roditelji svakako trebali učiniti jest odmalena u djetetu osvijestiti osjećaj obveze, samostalnosti, osobne odgovornosti i radnih navika kroz male zadatke koje će dijete samostalno obavljati u kući, vrtiću ili školi – savjetuje psihoterapeutkinja Mara Orehovec.
>> Brzo čitanje - tehnika koja poboljšava mentalne sposobnosti kod djece