HELIRUSSIA 2009 Naš novinar razgledao je izložbu najmodernijih helikoptera koje danas ima domovina te vrste letjelica, Rusija

Smotra najboljih među svjetskim elisama

27.06.2009.
u 16:57

U općem shvaćanju filozofije ruske zrakoplovne tehnike prva pozitivna asocijacija je robustnost i pouzdanost, dok se često sumnjičavo gleda na prisutnost elektroničke opreme koja pilotu i posadi pojednostavnjuje upravljanje zrakoplovom.

S nevjericom se također komentira i estetika ruskih zrakoplova, koji se često prikazuju u nešto manje pozitivnom svjetlu. Velika “krivica” leži upravo na kreatorima propagandnih materijala agresivne konkurencije koja upravo u ovu djelatnost ulaže znatna sredstva. Žrtve takvih materijala smo tako i mi novinari koji često nemamo izbora pa zaključujemo prema takvim porukama.

Da situacija na ruskoj zrakoplovnoj sceni i nije baš onakva kakvom je konkurencija želi prikazati, svjedoči i nedavno održani sajam helikopterske tehnike HeliRussia 2009. u Moskvi. Iako je ispred glavnog ulaza bio izložen Kamov Ka-62, posljednja riječ ruskog borbenog helikoptera, sajam je ponajprije bio orijentiran prema civilnim helikopterima. Imali smo jedinstvenu priliku uvjeriti se da na ruskoj zrakoplovnoj sceni vlada klima koja ruski zrakoplovni potencijal djelotvorno usmjerava na svjetsko tržište prema eksponencijalnom zakonu.

Jak rast proizvodnje
Sajam je okupio više od 150 proizvođača, a ove godine se održava tek drugi put. Dok ruska automobilska industrija trpi gubitke u svjetlu posljedica međunarodne krize i na sve moguće načine se nastoje sačuvati radna mjesta, ruske tvrtke proizvođači helikoptera ove godine postižu porast proizvodnje od čak 60 % u odnosu na isto razdoblje 2007. godine. Nadalje, do kraja sljedeće godine procjenjuje se da će potražnja pa time i proizvodnja ruskih helikoptera porasti za dodatnih 74 %. Tvrtka holding koja objedinjuje ruske helikopterske tvrtke Oboronprom napominje kako gotovo svake minute zaprimaju nove narudžbe za helikoptere sa svih strana svijeta.

Današnji tipovi ruskih civilnih i vojnih helikoptera pretežno su izvedenice iz razdoblja Sovjetskog Saveza, pa su tako i tržišno orijentirani prema tradicionalnim korisnicima u Indiji, Kini, Africi itd. U posljednjih desetak godina veće količine ruskih helikoptera naručile su i zemlje Latinske Amerike i jugoistočne Azije, bez gubljenja postojećih trendova na tradicionalnim tržištima. Od nekoliko najzvučnijih imena ruskih proizvođača helikoptera, posebno se ističe tvrtka Mil i statistika o brojnosti inačica ovog proizvođača.

Naime, svaki treći helikopter na svijetu je iz obitelji Mil! Danas u Rusiji postoji nekoliko renomiranih tvrtki koje se bave modernizacijom i prenamjenom starih, ali po pouzdanosti izvanrednih helikoptera. Tako je na sajmu bio izložen Mi-2, višenamjenski helikopter koji se u operativnoj uporabi nalazi već duže od 60 godina.

Želite prijaviti greške?