Pobjednički bolid iz 2009. godine, Brawn BGP001, bio je meta protesta svojih najvećih rivala zbog implementiranog radikalnog dvostrukog difuzora. Momčadi koje su ga imale bile su u velikom ratu s onima čiji bolidi nisu imali njegovu pomoć, a Adrian Newey tvrdi da je u pozadini priče bio tadašnji FIA-in predsjednik Max Mosley. On je dvostruki difuzor proglasio legalnim tijekom zime, a tom odlukom nije išao na ruku FOTA-inim silama Ferrariju i McLarenu, koje nisu imale dvostruke difuzore, piše GP1.
“Bolid za 2009. je bio zahvaćen velikim promjenama pravila. Postojala je debata oko dvostrukog difuzora jer pitanje njegove legalnosti zapravo uopće nije bilo tehničke prirode. Radilo se o činjenici da je Max Mosley u to vrijeme Ferrari i McLaren želio naučiti lekciju. S obzirom na to da oni nisu imali dvostruki difuzor, on je rekao da je to legalno jer je želio ih izgurati”, kaže Newey.
Tvrdi da je Red Bull tada također morao ponovno razmisliti o svom pristupu.
“Nažalost, nismo ga imali te smo nastavili razmišljati je li legalan ili ne. FIA-i smo dozvolili da donese odluku preko zime, a oni su ga proglasili legalnim. Međutim, to je Red Bullu omogućilo pomak prema naprijed. Na osnovi RB5 smo konstruirali naše pobjedničke bolide.”
Takve inovacije danas nisu moguće zbog strogo ograničenog tehničkog pravilnika, pa renomirani stručnjak ostaje bez motivacije za rad u današnjem okruženju Formule 1.
Cijeli članak pročitajte na GP1.
>>Odvjetnik otkrio zašto obitelj ne iznosi informacije o Schumacherovu oporavku
Autor nije vecernji list nego samo Gp1... Kaj nemozete nista drugo napisat..Kaj morate kopirat neciji drugi rad i trud..