Nostalgičari kažu da su nove staze koje je projektirao njemački
arhitekt Hermann Tilke sterilne i da su utrke formula 1 na njima
izgubile draž, ali automobilistički svjetski cirkus nezaustavljivo ide
dalje.
Nakon što su lani debitirali Valencia i Singapur, gdje je održana prva
noćna utrka u povijesti, ove će sezone bolidi prvi put juriti novom
stazom Yas Marina nadomak glavnoga grada Ujedinjenih Arapskih Emirata
Abu Dhabija.
Hrvatska sve dalje
Pridružimo li spomenutima i utrke na stazama u Kini, Maleziji, Turskoj
i Bahreinu koje su sve uvrštene u kalendar formule 1 u posljednjih
deset godina i koje su također djelo arhitekta Tilkea, dolazimo do
brojke od sedam od ukupno 18 trkališta na kojima će se ove sezone
voziti utrke i koja je projektirao jedan čovjek. Prosječna cijena
gradnje jedne staze stajala je oko 200 milijuna dolara, a ukupni su
troškovi organiziranja utrke mnogo viši.
U drugoj polovici devedesetih godina špekuliralo se da bi i Hrvatska
mogla, ponajviše zahvaljujući Slavici Ecclestone, životnoj družici
velikog šefa utrka formula 1, dobiti domaćinstvo jedne od utrka. Bio bi
to velik poticaj našem turizmu, ali u tom trenutku preuređenje staze na
Grobniku bio je za našu domovinu prevelik zalogaj. Bernie i društvo
okrenuli su se prema istoku, ponajprije prema zemljama bogatih šeika i
gospodarstvenika, a Hrvatska je sada kad je razvod bračnog para
Ecclestone sasvim izvjestan još dalje od mogućnosti organiziranja
takvog spektakla.
Bez Sjeverne Amerike
Stari kontinent sve više gubi primat pred modernim azijskim
trkalištima. Neke legendarne staze poput Magny-Coursa i Imole ispale su
iz kalendara, Hockenheim i Nürburgring naizmjence organiziraju VN
Njemačke, ali bolidi će i ove sezone prolaziti legendarnim zavojima Eau
Rouge na belgijskoj stazi Spa-Francorchamps ili Curva Grande u
talijanskoj Monzi, kao i uskim uličicama Monte Carla.
Ukupno osam utrka održat će se u Europi. Sedam, ako uz njih brojimo i
Tursku, održat će se u Aziji, a po jedna u Australiji i Brazilu.
Europskim stazama ne ide u prilog zabrana reklamiranja duhanskih
proizvoda u državama Europske unije čije su kompanije i dalje jedne od
najbitnijih sponzora formule 1. Mnoge države, poput Indije, Rusije,
Južne Koreje i Meksika, spremno čekaju priliku. Dok su SAD i Kanada
pomalo nezainteresirane za utrke F1, Južnoafrička Republika sprema se,
nakon 16 godina, vratiti utrku formula 1 na Crni kontinent.
STAZE