STAZE

Azija sve bliža Europi po broju trkališta F1

26.03.2009.
u 10:23

Nostalgičari kažu da su nove staze koje je projektirao njemački arhitekt Hermann Tilke sterilne i da su utrke formula 1 na njima izgubile draž, ali automobilistički svjetski cirkus nezaustavljivo ide dalje.

Nakon što su lani debitirali Valencia i Singapur, gdje je održana prva noćna utrka u povijesti, ove će sezone bolidi prvi put juriti novom stazom Yas Marina nadomak glavnoga grada Ujedinjenih Arapskih Emirata Abu Dhabija.

Hrvatska sve dalje
Pridružimo li spomenutima i utrke na stazama u Kini, Maleziji, Turskoj i Bahreinu koje su sve uvrštene u kalendar formule 1 u posljednjih deset godina i koje su također djelo arhitekta Tilkea, dolazimo do brojke od sedam od ukupno 18 trkališta na kojima će se ove sezone voziti utrke i koja je projektirao jedan čovjek. Prosječna cijena gradnje jedne staze stajala je oko 200 milijuna dolara, a ukupni su troškovi organiziranja utrke mnogo viši.

U drugoj polovici devedesetih godina špekuliralo se da bi i Hrvatska mogla, ponajviše zahvaljujući Slavici Ecclestone, životnoj družici velikog šefa utrka formula 1, dobiti domaćinstvo jedne od utrka. Bio bi to velik poticaj našem turizmu, ali u tom trenutku preuređenje staze na Grobniku bio je za našu domovinu prevelik zalogaj. Bernie i društvo okrenuli su se prema istoku, ponajprije prema zemljama bogatih šeika i gospodarstvenika, a Hrvatska je sada kad je razvod bračnog para Ecclestone sasvim izvjestan još dalje od mogućnosti organiziranja takvog spektakla.

Bez Sjeverne Amerike
Stari kontinent sve više gubi primat pred modernim azijskim trkalištima. Neke legendarne staze poput Magny-Coursa i Imole ispale su iz kalendara, Hockenheim i Nürburgring naizmjence organiziraju VN Njemačke, ali bolidi će i ove sezone prolaziti legendarnim zavojima Eau Rouge na belgijskoj stazi Spa-Francorchamps ili Curva Grande u talijanskoj Monzi, kao i uskim uličicama Monte Carla.

Ukupno osam utrka održat će se u Europi. Sedam, ako uz njih brojimo i Tursku, održat će se u Aziji, a po jedna u Australiji i Brazilu.

Europskim stazama ne ide u prilog zabrana reklamiranja duhanskih proizvoda u državama Europske unije čije su kompanije i dalje jedne od najbitnijih sponzora formule 1. Mnoge države, poput Indije, Rusije, Južne Koreje i Meksika, spremno čekaju priliku. Dok su SAD i Kanada pomalo nezainteresirane za utrke F1, Južnoafrička Republika sprema se, nakon 16 godina, vratiti utrku formula 1 na Crni kontinent.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije