USPJEŠNI TRENER

Bralić: Za Tokio sam izabrao novi čamac, dosad sam pogađao

04.05.2021.
u 15:01

Braća Sinković, Bralićevi puleni, izborila su na Jarunu svoju 18. pobjedu u finalima Svjetskog kupa, a Braliću je to bila jubilarna 20. pobjeda u ovom natjecanju.

Premda tu ima još dosta posla da bi ŠRC Jarun ostvario svoj puni potencijal, ponajbolji svjetski veslački trener Nikola Bralić, stalni korisnik jarunskog jezera, bio je zadovoljan onim što će ostati nakon upravo održanog Svjetskog kupa u Zagrebu.

– Imamo bolje hangare, bolje svlačionice, nove startne pontone, bolje silazne platforme. Staze sada možda jesu uže, jer smo za ovakvo natjecanje morali imati osam staza, no za pravu posadu to nije problem. Veslačke staze su obično široke oko 13 metara, no mi smo znali držati pravac i u kajakaškim koje su široke 8-9 metara i 2-3 metra su uže od ovih sada na Jarunu.

Bralićeva riječ je zadnja

Braća Sinković, Bralićevi puleni, izborila su na Jarunu svoju 18. pobjedu u finalima Svjetskog kupa, a njemu je to bila jubilarna 20. pobjeda u ovom natjecanju.

– Osim ovih 18 sa Sinkovićima, ja imam još dvije, a to su pobjeda dvojca bez kormilara Sarage i Martinova iz 1999. te hrvatskog osmerca iz 2001. godine.

Nakon Valentove i Martinove pobjede ispred Francuza i Španjolaca Nikola je pomalo žalio što u Zagreb nisu stigli i njihovi najveći konkurenti.

– S jedne strane mi je žao što nije bilo najjačih, a s druge strane smo dobili novi čamac za koji smo, za testirati ga, imali samo tri dana na raspolaganju. A za to vrijeme ga je trebalo provjeriti i na treningu i na utrci i donijeti odluku koji ćemo već u nedjelju poslati u Tokio.

A u kontejneru talijanskog proizvođača Filippi put Tokija krenuo je novi jer je tako odlučio Bralić. Naime, kako su nam i braća Sinković kazala, njegova je i u takvim odlukama ipak zadnja.

– Odlučili smo se za novi čamac jer se ponašao skoro identično kao stari, a za samopouzdanje je uvijek dobro imati novi čamac jer to vam je i kao s novim automobilom. Novi čamac predstavlja i novi poticaj.

S tom razlikom da, kada preuzmete novi automobil, ne morate ništa namještati, a s novim čamcem itekako ima posla.

– Tri dana smo ga testirali i tri dana sam ga ja namještao. I šteta je što se nije veslalo i u nedjelju, nego su zbog najavljenog vjetra sva finala prebačena na subotu, da imamo još jedan dan više s obzirom na to da je taj novi čamac još malo tvrd. No ja vjerujem da sam ga dobro namjestio jer je dobro klizio po vodi.

S novim čamcem, u Tokio su otišla stara vesla. Zašto?

– Zato što nam od engleskog proizvođača još nisu stigla nova pa ćemo uoči Olimpijskih igara imati i jedna i druga.

Onima koji veslačku problematiku ne poznaju zacijelo će biti čudno ovo s tri dana namještanja čamca. Mnogi laici će se možda zapitati što se tu zapravo podešava.

– Čamac nam je stigao u srijedu oko 11 i ja sam ga slagao cijeli dan. Kod novog čamca mora se podesiti udaljenost ušice od čamca na meni željenih 86 centimetara od sredine čamca, potom visinu te ušice, nagib vesla, a sve je zahtjevno zato što, kada jedno mijenjaš, poništavaš ono drugo ili treće. Neka je samo nekoliko milimetara jedna strana jača od druge, čamac će skretati i onda sve moraš nanovo podešavati.

Odluka je riskantna, ali...

Uz tako puno “geometrije” i tako malo dana za prilagodbu, je li bilo odveć riskantno odlučiti se za novi čamac s kojim će se Sinkovići ponovo susresti tek po dolasku u Tokio?

– Do sada sam to radio nekoliko puta i nikad nisam promašio. Premda sam znao da i sa starim čamcem kandidiramo za medalju, prvi put sam riskirao s novim čamcem 1999. uoči Svjetskog prvenstva u Kanadi. I Saraga i Martinov su uspjeli osvojivši broncu. Sjećam se da sam tada sa starog uzeo samo ušice i sjedalice, da im to bude isto. Novi čamac izabrao sam i za četverac na pariće uoči svjetskih prvenstava 2010. na Novom Zelandu i 2013. u Južnoj Koreji i oba puta su braća Sinković, Damir Martin i David Šain bili prvaci svijeta.

U toj logističkoj priči Sinkovićima i Braliću puno pomaže Slovenac Iztok Čop, olimpijski pobjednik iz Sydneya (2000.) te vlasnik 16 medalja s Olimpijskih igara i svjetskih prvenstava.

– Čop radi za Filippi i nama puno pomaže pa ćemo i zato u Tokiju voziti novi čamac. Osim toga, Hrvatski veslački savez ima sponzorski ugovor s Filippijem koji nam daje novi čamac za nastup, a onda taj isti možemo otkupiti za 20 posto nižu cijenu. A to je ponajviše zahvaljujući Čopu – zaključio je Bralić.

>> Marko Milanović, sin Zorana Milanovića, prvak je u hrvanju

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije